Δευτέρα, 27 Ιουνίου, 2022

10 δισ. σε μια ώρα έβγαλε η Alibaba την ημέρα των Singles

Σχεδόν 10 δισ. δολάρια, 9,92 δισ. για την ακρίβεια, κατάφερε να βγάλει ο γίγαντας του κινεζικού ηλεκτρονικού εμπορίου, Alibaba Group Holding Ltd, μέσα στην πρώτη ώρα των προσφορών της ημέρας των Εργένηδων – αγγλιστί Singles “Day. Οι πωλήσεις μάλιστα ήταν ανεβασμένες κατά 21% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. 

Η Singles “Day είναι η μεγαλύτερη εκδήλωση ηλεκτρονικών πωλήσεων παγκοσμίως και χάρη σε αυτή η Alibaba έβγαλε περί τα 24,15 δισεκατομμύρια δολάρια. Οι προβλέψεις είναι πιο αισιόδοξες για φέτος. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι ένας δυσανάλογα μεγάλος αριθμός πωλήσεων πραγματοποιείτα μέσα στα πρώτα λεπτά του 24ωρου εορτασμού όταν ολοκληρώνεται η πώληση για αγαθά που έχουν εκ των προτέρων κρατηθεί.

Η Alibaba μάλιστα ξεκινάει τον ετήσιο εορτασμό της με ένα gala, στο οποίο φέτος παραβρέθηκε η αμερικανίδα τραγουδίστρια Μαράια Κάρεϊ, ένας Ιάπωνα μιμητής της Μπίγιονσέ αλλά και το Cirque du Soleil που έδωσε μια ξεχωριστή παράσταση με θεματική τα ψώνια.

Σημειωτέον ότι πρόκειται για την τελευταία εκδήλωση της εταιρείας στην οποία παραβρίσκεται ο Τζακ Μα, ο ιδρυτής και πρόεδρος της alibaba αφού μέσα στο επόμενο έτος το τιμόνι της εταιρείας και καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου θα αναλάβει ο Ντάνιελ Ζάνγκ σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας τον Σεπτέμβριο.

Η ημέρα των singles γίνεται όλο και πιο δημοφιλής και μάλιστα κάθε χρόνο κάνει νέο ρεκόρ.  Το 2017 η Ημέρα των Εργένηδων, έφερε στον όμιλο της Alibaba Group Holding Ltd 25 δισ. δολάρια σε πωλήσει. Η γκάμα των προϊόντων που δόθηκαν με έκπτωση ήταν ευρύτατη, περιλάμβανε από αστακούς μέχρι ψυγειοκαταψύκτες που διατέθηκαν σε περισσότερες από 225 χώρες.

Εκείνη τη χρονιά οι πωλήσεις εκείνης της χρονιάς  σημείωσαν αύξηση 39% σε πωλήσεις, υπερβαίνοντας τις εκτιμήσεις της Citigroup Inc. και αψηφώντας τις ανησυχίες των επενδυτών για οικονομική επιβράδυνση της περιοχής. Η Singles Day βοήθησε τουλάχιστον 82 μάρκες, όπως Nike Inc., Xiaomi Corp. και Uniqlo Co, να σημειώσουν πωλήσεις 100 εκατ. γουάν

Δύο χρόνια πριν η Alibaba Group έσπασε το φράγμα των 14 δισ. δολαρίων την ημέρα των Singles, προσφέροντας νέα εχέγγυα για την ισχυρή δυναμική της κινεζικής κατανάλωσης παρά την οικονομική επιβράδυνση της χώρας.

Το 2015 η Alibaba έφτασε συνολικά τα 14,3 δισ. δολάρια) ξεπερνώντας σε κατανάλωση τις δύο αντίστοιχες αμερικανικές ημέρες που είναι γνωστές για την καταναλωτική φρενίτιδα των αμερικανών την Cyber Monday και την Black Friday.

Λίγα λόγια για την ημέρα των Singles

Στον αντίποδα της 14ης Φεβρουαρίου, της ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου όπου απανταχού ερωτευμένοι ανταλλάσσουν λουλουδάκια, σοκολάτες, αρκουδάκια, κοσμήματα, και γενικά όποιο αντικείμενο δύναται να κυκλοφορήσει σε σχήμα καρδιάς, η 11 Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως η μέρα των «μοναχικών» ή αλλιώς η ημέρα των Singles. Εορτάζεται στις 11 Νοεμβρίου,  γιατί η ημερομηνία της ημέρας αυτής(11/11) θυμίζει τη λέξη που χρησιμοποιούν οι κινέζοι για τους εργένηδες και τις γεροντοκόρες, κι αν και πρωτοκαθιερώθηκε σαν μια σκοτεινή επέτειος το 1990 στην Κίνα, ανταγωνίζεται επάξια την καταναλωτική φρενίτιδα της γιορτής των ερωτευμένων.

Η μέρα των Singles βέβαια τείνει να μετατραπεί σε καταναλωτικό φαινόμενο κυρίως χάρη στην Alibaba Group Holding Ltd, την μεγαλύτερη σήμερα online αγορά, η οποία ιδρύθηκε από τον Τζακ Μα.
Το 2009 η Alibaba άναψε την φλόγα για να μετατραπεί σε αυτό που είναι σήμερα, μια εταιρεία που πουλάει χονδρική και λιανική από ηλεκτρονικές συσκευές μέχρι καλλυντικά και τρόφιμα με μεγάλες εκπτώσεις. Η Alibaba διευρύνει της πωλήσεις της μέσω άλλων ιστοτόπων  όπως το Tmall, AliExpress and Taobao Marketplace platforms αλλά και μέσω εμπορικών αντιπροσώπων ενώ ταυτόχρονα διατηρεί και φυσικά καταστήματα. Ποια είναι όμως τα στοιχεία που αποδεικνύουν πως η γιορτή των Singles και η εταιρεία που την λάνσαρε κοντεύουν να μετατραπούν σε επιχειρηματικό φαινόμενο;

Εκτίναξη των πωλήσεων

Οι ειδικοί ισχυρίζονται πως οι πωλήσεις χτυπάνε κάθε φορά και νέο ρεκόρ. Ενδεικτικό είναι πως πριν τρία χρόνια,  η Alibaba πούλησε αγαθά αξίας μεγαλύτερης του 1 δισ. τα πρώτα τρία λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Την ίδια χρονιά οι συνολικές πωλήσεις της ημέρας των Singles, εκτινάχθηκαν κατά 57,1 δισ. γιουάν ( 9 δισ. δολάρια) μέσα σε 24 ώρες, ποσό κατά 4 φορές μεγαλύτερο από την αμερικανική, Cyber Monday, την Δευτέρα των Ευχαριστιών που μετονομάστηκε σε Διαδικτυακή Δευτέρα μετά τα μεγάλα ποσοστά των διαδικτυακών αγορών. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα πως στην περίπτωση της Alibaba το 43% των συναλλαγών γίνονται μέσω κινητών.

Εκατομμύρια προϊόντα από αμέτρητα brands

Σύμφωνα με το Comscore, το παρατηρητήριο της διαδικτυακής αγοράς, περισσότερα από 1 εκατ. αγαθά διατίθενται με έκπτωση αυτή την ημέρα. Η Alibaba εκτιμά ότι 1,7 εκατομμύρια couriers, 400.000 οχήματα, 5.000 αποθήκες και 200 αεροπλάνα θα παραταχθούν από τους συνεργάτες της εταιρείας για να μπορέσουν να αποσταλούν οι παραγγελίες. Το κινεζικό ταχυδρομείο υπολογίζει πως την μέρα των singles εστάλησαν 760 εκατ. πακέτα από διάφορες κινεζικές ιστοσελίδες, δηλαδή πως παρασκευάστηκαν τον τελευταίο χρόνο 540 εκατ. πακέτα. Η άνοδος των διαδικτυακών αγορών είναι άλλωστε γνωστή και ενισχύεται από τα διάφορα προνόμια που επωφελούνται οι ιντερνετικοί καταναλωτές, όπως επιστροφή μέρους των χρημάτων τους με την επόμενη αγορά.

Η ημέρα των Sinlges, έχει γίνει πλέον ευρέως γνωστή. Σύμφωνα με την Alibaba, εταιρείες όπως Cosco Wholesale Corp., LG Electronics Inc., Walt Disney Co., Fisher-Price Inc., Lego AS, Metro AG and J Sainsbury PLC είναι μερικά από τα  παγκοσμίου φήμης brand που συμμετέχουν σε αυτή. Άλλα ηχηρά ονόματα του χώρου είναι οι Apple Inc., Calvin Klein Inc., Macy’s Inc. and Burberry Group PLC. Οι βασικότεροι λιανέμποροι χρησιμοποιούν την ημέρα των Singles σαν μια ευκαιρία να συστήσουν την εταιρεία τους στο κινεζικό καταναλωτικό κοινό, αναφέρει ο Brian Buchwald, ο γενικός διευθυντής της Bomoda, με έδρα την Νέα Υόρκη.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By