Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

44 δις ευρώ για τον εξηλεκτρισμό της Volkswagen

H γερμανική μάρκα ετοιμάζεται με πυρετώδεις ρυθμούς για το λανσάρισμα του ηλεκτρικού ID.3, του οποίου την παραγωγή θα αναλάβουν –μεταξύ άλλων- 1.500 νέα ρομπότ!

Η Volkswagen φαίνεται, ότι πήρε το μάθημά της από το σκάνδαλο Dieselgate, το οποίο όχι μόνον το ξεπέρασε, αλλά τώρα έβαλε στόχο να γίνει κυρίαρχη δύναμη και στην ηλεκτροκίνηση. Στο πλαίσιο αυτό θα επενδύσει ο γερμανικός όμιλος την επόμενη πενταετία 44 δις ευρώ στην εξέλιξη ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ψηφιακών τεχνολογιών και συστημάτων αυτόνομης οδήγησης. Η αρχή θα γίνει με το μοντέλο ID.3, για το οποίο πέφτουν…βροχή οι παραγγελίες, αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί ακόμη επίσημα ούτε η τελική του μορφή, αλλά ούτε και όλες οι σημαντικές προδιαγραφές του.

Η κατασκευή του θα γίνεται στο εργοστάσιο στο Τσβίκαου, που μετατρέπεται σταδιακά σε πρώτη μονάδα παραγωγής αποκλειστικά για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στη Γερμανία από τα μέσα του 2020 και μετά. Ωστόσο, τα πρώτα μοντέλα ID.3 θα αρχίσουν να παράγονται στο Τσβίκαου από τα τέλη του τρέχοντος έτους και θα κοστίζουν στη βασική τους έκδοση κάτω από 30.000 ευρώ!

Το πέρασμα του γερμανικού εργοστασίου στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης απαιτεί μεταξύ άλλων τη μετεκπαίδευση των περίπου 8.000 εργαζομένων του, ώστε να γίνουν γνώστες της καινούριας τεχνολογίας. Επίσης, στις ριζικά ανακατασκευασμένες εγκαταστάσεις του εργοστασίου θα εργάζονται 1.500 νέα ρομπότ, ειδικά εξελιγμένα για τις ανάγκες του.

Σήμερα παράγονται στη συγκεκριμένη μονάδα 300.000 οχήματα ετησίως, στο μέλλον όμως θα υπάρξει αύξηση στις 330.000, δηλαδή 1.500 αυτοκίνητα την ημέρα, ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στη μεγάλη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό, ότι το πρώτο 24ωρο μετά το άνοιγμα της σχετικής πλατφόρμας παραγγελιών κατέθεσαν πάνω από 10.000 ενδιαφερόμενοι την προκαταβολή των 1.000 ευρώ, ώστε να αποκτήσουν προτεραιότητα στην αγορά και παραλαβή ενός ηλεκτροκίνητου ID.3. Μάλιστα το σύστημα έπεσε στην κυριολεξία λόγω του όγκου των παραγγελιών για την αρχική έκδοση ID.3 Launch Edition, αν και θα κοστίζει περίπου 40.000 ευρώ. Η μερίδα του λέοντος της παραγωγής του VW ID.3 δεν προορίζεται για τη Γερμανία, αλλά για το εξωτερικό και ιδίως για την Κίνα. Η χώρα του μεταξιού αποτελεί τη σημαντικότερη αγορά του γερμανικού ομίλου, καθώς απορρόφησε πέρυσι το 40% των 10,8 εκατ. αυτοκινήτων του Group VW.

Να σημειώσουμε, ότι οι προπαραγγελίες αφορούν 29 χώρες της Ευρώπης, στις οποίες δεν συμπεριλαμβάνεται η Ελλάδα. Λογικό, αφού παραμένουμε δυστυχώς ουραγοί στον τομέα της ηλεκτροκίνησης!

By