Τρίτη, 6 Μαΐου, 2025

Online dating για «λίγους και εκλεκτούς»

Η Ρέιτσελ έφτιαξε ένα προφίλ στο Raya το 2015. Η 29χρονη hair stylist από τη Νέα Υόρκη είχε μόλις χωρίσει από τον τότε σύντροφό της και μια φίλη της τής πρότεινε να φτιάξει έναν λογαριασμό στο Raya, όπου θα έβρισκε πολύ ενδιαφέροντες άνδρες μεταξύ των ηθοποιών, μοντέλων και μουσικών που το επιλέγουν αντί του Tinder, που μοιάζει «πολύ κοινό» για αυτή την ελίτ.

Δύο χρόνια αργότερα, η Ρέιτσελ δεν είναι ενθουσιασμένη: «Πολλοί άνδρες εκεί μέσα δεν είναι τόσο χαριτωμένοι, ούτε και τόσο επιτυχημένοι», λέει. «Τις περισσότερες φορές είναι απλά παιδιά που έχουν πλούσιους γονείς», προσθέτει.

Το Raya είναι σαν μία λέσχη για online dating στην οποία η πρόσβαση είναι περιορισμένη. Πρόκειται σχεδόν για «μυστική εφαρμογή» την οποία -σύμφωνα με αναφορές- χρησιμοποιούν πολλά και γνωστά ονόματα του Χόλιγουντ.

Σύμφωνα με τα μέλη, η είσοδος στο «κλειστό» αυτό κλαμπ είναι μια σχεδόν αυθαίρετη διαδικασία που εξαρτάται από το πόσο διάσημος είστε, από την εμφάνισή σας και τον αριθμό των ακολούθων σας στο Instagram, γεγονός που το κάνει να ξεχωρίζει από το Tinder, το οποίο εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν καθημερινά.

Τα ραντεβού έχουν αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια καθώς πολλές εφαρμογές προσφέρουν δυνατότητα για online σύνδεση με δεκάδες άτομα σε οποιαδήποτε πόλη ανά τον κόσμο και μπορείς κανείς να επιλέξει ή να απορρίψει κάποιον κάνοντας απλά swipe δεξιά ή αριστερά. Το Tinder υπήρξε η πρώτη δημοφιλής εφαρμογή τέτοιου είδους αλλά στη συνέχεια, ιστοστελίδες όπως το Raya και το Inner Circle, εξέλιξαν την διαδικασία και υπόσχονται μια πιο εκλεπτυσμένη εμπειρία.

Το Inner Circle ιδρύθηκε το 2012 στο Άμστερνταμ από τον Ντέιβιντ Φερμόιλεν. «Προσπαθούμε να επικεντρωθούμε σε ανθρώπους που είναι εμπνευσμένοι και φιλόδοξοι», λέει, προσθέτοντας ότι η εφαρμογή αριθμεί περισσότερους από 500.000 χρήστες παγκοσμίως.

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί στοιχεία από το Facebook και το LinkedIn για να προσελκύσει καινούρια μέλη, να δημιουργήσει events, συμπεριλαμβανομένου ενός ετήσιου τουρνουά πόλο στο Richmond, κοντά στο Λονδίνο, και «δείχνει» ανοχή στην κακή ποιότητα των φωτογραφιών. «Οτιδήποτε είναι καλύτερο από duckface μπροστά από καθρέφτη!», λέει ο Φερμόιλεν.

Το σκεπτικό πίσω από τη δημιουργία της εφαρμογής είναι ότι οι άνθρωποι είναι «κουρασμένοι από το Tinder», εξηγεί ο ιδρυτής του Inner Circle, και θέλουν να βρουν κάποιον που έχει παρόμοιο τρόπο ζωής και κοινά ενδιαφέροντα χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν πολύ χρόνο σε άσκοπα swipes!

Ένας 27χρονος τραπεζίτης στο Λονδίνο, χρήστης του Inner Circle, εξηγεί ότι το πλεονέκτημα αυτών των εφαρμογών «για λίγους» είναι ότι συναντάς ανθρώπους οι οποίοι καταλαβαίνουν το στρες της δουλειάς σου και «δε χρειάζεται να απολογείσαι επειδή άργησες στο γραφείο».

Τον ίδιο στόχο έχει και το The League: «Είσαι μέλος μιας κοινότητας φιλόδοξων και διανοούμενων, που έχουν ήδη λογαριασμό στο LinkedIn και μπορεί κανείς να δει με τι ασχολούνται αλλά και όλο τους το ιστορικό», εξηγεί η Amanda Bradford, η οποία ίδρυσε την εταιρεία το 2014 και λέει ότι αυτή τη στιγμή έχει 250.000 ενεργούς χρήστες το μήνα. Ο Charles Damga, υπεύθυνος μιας ανεξάρτητης δισκογραφικής εταιρείας στη Νέα Υόρκη, έφτιαξε προφίλ στο Raya το καλοκαίρι, αλλά σταμάτησε να ασχολείται λίγους μήνες αργότερα.

«Στην αρχή ενθουσιάζεσαι με το ότι υπάρχουν μοντέλα, που σου στέλνουν μηνύματα! Αλλά μετά κάπως συνειδητοποιείς ότι είναι βαρετοί και δεν έχουν τίποτα άλλο πέραν του ότι ζουν στο Μπέβερλι Χιλς»!

By