Σάββατο, 7 Ιουνίου, 2025

Σύγκρουση Κυρανάκη με Λυμπερόπουλο στη Βουλή για τα ταξί: «Σταματήστε να συκοφαντείτε όποιον διαφωνεί μαζί σας»

Την ενσωμάτωση στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προτάσεων και παρατηρήσεων που κατέθεσαν στη Βουλή οι αρμόδιοι φορείς προανήγγειλε ο κ. Κωνσταντίνος Κυρανάκης ξεκαθαρίζοντας παράλληλα πως δεν προτίθεται να ελαστικοποιήσει τις ρυθμίσεις για την κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.

Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών είχε μάλιστα και σφοδρή σύγκρουση με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ Θύμιο Λυμπερόπουλο ο οποίος νωρίτερα τον αποκάλεσε εκπρόσωπο συμφερόντων της εταιρείας Uber.

«Οι συγκοινωνιολόγοι είναι αντίθετοι με την διάταξή μας που επιτρέπει την επιβίβαση και αποβίβαση πελατών ταξί στις λεωφορειολωρίδες. Οι συγκοινωνιολόγοι έχουν αντίθετη άποψη από τους εκπροσώπους ταξί. Εμείς λέμε ότι από τον Ιούλιο που θα μπουν κάμερες στα λεωφορεία θα έχουμε πραγματικά στοιχεία και θα δούμε με πραγματικά δεδομένα την βελτίωση της κυκλοφορίας των λεωφορείων με βάση τις νέες διατάξεις. Αν προκύψει κάτι άλλο από αυτό που λέει η λογική – ότι δηλαδή όταν αδειάζεις τις λεωφορειολωρίδες από άλλα οχήματα τότε επιταχύνεις την κίνηση των λεωφορείων – θα το ξαναδούμε» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Κυρανάκης για να απευθυνθεί προσωπικά στον κ. Λυμπερόπουλο: «Σήμερα που ήρθατε για κοινοβουλευτικό διάλογο δεν είπατε τίποτα για το νομοσχέδιο. Αντίθετα ισχυριστήκατε ότι εγώ κάνω ντιλ με την Uber. Τι από αυτά που καταθέσαμε στο νομοσχέδιο ευνοεί την Uber η οποία λειτουργεί σήμερα με νόμο Σπίρτζη που έχετε χαρακτηρίσει ως τον καλύτερο νόμο».

Οι απαντήσεις του κ. Κυρανάκη προκάλεσαν την αντίδραση του προέδρου του ΣΑΤΑ με αποτέλεσμα να προκύψει ο εξής διάλογος:

Λυμπερόπουλος: Έχει βγει από το ευρωδικαστήριο απόφαση που την έχουμε υιοθετήσει και προβλέπει συγκεκριμένο τρόπο για την λειτουργία των πολυεθνικών και την φορολόγηση τους.

Κυρανάκης: Αυτό δεν έχει σχέση με το νομοσχέδιο του ΚΟΚ. Εσείς έρχεστε και με κατηγορείτε προσωπικά.

Λυμπερόπουλος: Αποδεδειγμένο ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο ως ταξί δεν αποδίδει. Το λέει όλη η ΕΕ. Είναι ανεπαρκέστατο για να βγάλω 2 βάρδιες. Με αυτό τον τρόπο θα μας αναγκάσουν να ξεπουλήσουμε τις άδειες.

Κυρανάκης: Αυτά δεν είναι θέματα του ΚΟΚ, ούτε της λεωφορειολωρίδας. Σταματήστε να συκοφαντείτε όποιον διαφωνεί μαζί σας. Δεν είπατε κουβέντα για το μέτρο που έλαβα για να αφαιρεθεί η παράλογη πρόβλεψη που υπήρχε για αφαίρεση άδειας όταν κάποιος μπαίνει σε λεωφορειολωρίδα.

Λυμπερόπουλος: Θα έχει point system;

Κυρανάκης: Δεν είναι καφενείο εδώ, αφήστε με να τοποθετηθώ. Δεν έχετε πει κουβέντα για το μέτρο να μην αφαιρείται η άδεια από οδηγούς ταξί – πρόταση της ομοσπονδίας ήταν – να μην τιμωρούμε τους επαγγελματίες όταν κάνουν μια παράβαση. Σε αντίθεση με ότι μας προτείνουν οι συγκοινωνιολόγοι φέρνουμε την μέση λύση. Φέρνουμε μέση λύση που προβλέπει την είσοδο ταξί σε λεωφορειολωρίδες για επιβίβαση και αποβίβαση πελατών. Όχι πλήρη απαγόρευση.

Λυμπερόπουλος: Έχετε πάθος με τους Αθηναίους ταξιτζήδες.

Κυρανάκης: Μια χαρά σχέση έχω. Δεν έχω καλή σχέση με όσους με συκοφαντούν.

Λυμπερόπουλος: Εγώ;

Κυρανάκης: Εσείς.

Νωρίτερα, ο κ. Λυμπερόπουλος απευθυνόμενος στον κ. Κυρανάκη είχε υποστηρίξει: «Κάνετε αυτό που θέλει η παγκοσμιοποίηση και η Uber που εσείς εκπροσωπείτε. Κάνετε ντιλ…» για να προσθέσει σε άλλο σημείο «Σας δείχνουμε τον δρόμο και εσείς μας βρίζετε. Δεν κάνω μπουλινγκ. Πολιτικά μιλάω και σε θέλω σύμμαχο, όχι απέναντι. Αυτά που λέω εγώ τα λέει ο κλάδος. Κάνατε πραξικοπήματα στον κλάδο μας. Σταματήστε επιτέλους. Θέλουμε να επιβιώσει ο κλάδος μας. Και έχουμε πολιτική αντιπαράθεση γιατί αυτό που κάνετε σήμερα οδηγεί στο ξεπούλημα του κλάδου μας».

Κλήσεις για όριο ταχύτητας από Δήμους και Περιφέρειες

Πέραν αυτών, ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι προτίθεται να υιοθετήσει προτάσεις φορέων και ανέφερε χαρακτηριστικά «μας προτείνατε να επεκταθούν τα αλκοτέστ για να εντοπίζουν χρήση ναρκωτικών ουσιών από οδηγούς γι αυτό και η διάταξη που φέρνουμε προβλέπει τη δυνατότητα προμήθειας από την Τροχαία αντίστοιχου εξοπλισμού».

Ο αναπληρωτής υπουργός απαντώντας στους εκπροσώπους της ΚΕΔΕ είπε ότι οι Δήμοι θα έχουν δυνατότητα να ορίζουν αν το ύψος του ορίου ταχύτητας στους δρόμους της αρμοδιότητας τους θα είναι 30χλμ/ώρα ή 50 χλμ/ώρα ενώ πρόσθεσε «Σας το λέω από τώρα ότι μόλις τεθεί σε λειτουργία το πληροφοριακό σύστημα που θα μας δίνει live εικόνα από τις κάμερες και θα εκδίδει ψηφιακά κλήσεις για παραβάσεις του ΚΟΚ, θα δοθεί η αντίστοιχη δυνατότητα και στην αυτοδιοίκηση. Η αυτοδιοίκηση θα μπορεί να τοποθετεί κάμερες στο οδικό δίκτυο της αρμοδιότητάς της και να έχει έσοδα από τα πρόστιμα».

By