Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Αεροδρόμιο «Μακεδονία»: Αυτό είναι το «έργο της χρονιάς» για το 2019

Νέος αεροσταθμός – terminal επιφάνειας 34.000 τ.μ. περίπου, ως επέκταση του υφιστάμενου και δημιουργία νέας πρόσβασης, ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού, 50% αύξηση του συνολικού αριθμού πυλών, υπερδιπλασιασμός των σημείων ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου.

Aυτά είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά της νέας «ταυτότητας» του αεροδρομίου «Μακεδονία», ενός από τα σημαντικότερα έργα στη Βόρεια Ελλάδα, η αναβάθμιση του οποίου πρόκειται να βραβευτεί ως «έργο της χρονιάς 2019», τον Ιούνιο του 2020, στο πλαίσιο του ITC 2020 – 4ου Συνεδρίου Υποδομών – Μεταφορών, στην Αθήνα.

Τα έργα αναβάθμισης του «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη έχει αναλάβει η Ιntrakat, στο πλαίσιο της σχετικής σύμβασης που υπεγράφη με τη διαχειρίστρια Fraport Greece το Μάρτιο του 2017 για το αεροδρόμιο που δέχεται το μεγαλύτερο όγκο της επιβατικής κίνησης από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια υπό τη διαχείριση της Fraport.

«Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί από κατασκευαστικής πλευράς ένα τεράστιο εγχείρημα καθώς περιλαμβάνει την κατασκευή 34.000 τ.μ., σε διάστημα 30 περίπου μηνών χωρίς να διακοπεί η λειτουργία του αεροδρομίου», σχολιάζει ο Πέτρος Σουρέτης, διευθύνων σύμβουλος της Intrakat, προσθέτοντας ότι «η ανάδειξη του νέου αεροσταθμού της Fraport Greece του ιστορικού αεροδρομίου ‘’Μακεδονία’’ σε έργο της χρονιάς για το 2019 είναι αποτέλεσμα της ομαδικής προσπάθειας της υψηλής τεχνογνωσίας, δυναμικότητας και επαγγελματισμού της Intrakat».

Η αναβάθμιση του αεροδρομίου «Μακεδονία» αναδείχθηκε «Έργο της Χρονιάς 2019» μετά από ψηφοφορία των αναγνωστών του ypodomes.gr. Το ύψος της συνολικής επένδυσης για την αναβάθμιση του αεροδρομίου αντιστοιχεί σε 90 εκατ. ευρώ με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Fraport Greece, Αλεξάντερ Τσινέλ να δηλώνει ότι «είμαστε περήφανοι που το σχέδιο μας για την αναβάθμιση του αεροδρομίου στη Θεσσαλονίκη απολαμβάνει τόσο μεγάλη αποδοχή.

Καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια έτσι ώστε μόλις αυτό τεθεί σε επιχειρησιακή λειτουργία να ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των χρηστών. Η νέα δεκαετία ξημέρωσε για την Ελλάδα με 9 νέα αεροδρόμια ενώ τα υπόλοιπα 5 αναμένεται να ολοκληρωθούν νωρίτερα από τον αρχικό σχεδιασμό. Έχω την πεποίθηση ότι με τις νέες μας υποδομές αλλά και την επιχειρησιακή μας ικανότητα ότι θα αποτελέσουμε και εμείς κομμάτι της εθνικής προσπάθειας για τη δημιουργία συνθηκών ευημερίας για τη χώρα».

Σημειωτέον ότι από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που περιλαμβάνονται στη σύμβαση παραχώρησης της Fraport Greece με το ΤΑΙΠΕΔ και το Ελληνικό Δημόσιο (Δεκέμβριος 2015) έχουν παραδοθεί (νωρίτερα από την προβλεπόμενη ημερομηνία) τα αεροδρόμια σε Χανιά, Καβάλα, Ζάκυνθο, Άκτιο, Κεφαλλονιά, Μυτιλήνη, Ρόδος, Σάμο, Σκιάθο, ενώ εντός του 2020, θα παραδοθούν τα υπόλοιπα πέντε σε Μύκονο, Σαντορίνη, Κέρκυρα και Κω, Θεσσαλονίκη.

Οσον αφορά ειδικά τις εργασίες ανακατασκευής του αεροδρομίου «Μακεδονία» με παράδοση το Δεκέμβριο του 2020 (αντί του αρχικού προγραμματισμού για Απρίλιο 2021) περιλαμβάνουν καταρχάς την κατασκευή νέου Terminal επιφάνειας 34.000 τ.μ. περίπου, ως επέκταση του υφιστάμενου και δημιουργία νέας πρόσβασης, την ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού, την ανακαίνιση του οδοστρώματος στους χώρους προσγείωσης-απογείωσης-στάθμευσης αεροσκαφών, την αναδιοργάνωση του χώρου στάθμευσης των αεροσκαφών.

Επιπλέον, αυξάνονται κατά 50% ο συνολικός αριθμός πυλών (από 16 σε 24), κατά 117% τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου του αεροδρομίου (από 6 σε 14), κατά 47% οι σταθμοί Check-in (από 30 σε 44) και κατά 75% οι ιμάντες παραλαβής αποσκευών (από 4 σε 7). Στις εργασίες περιλαμβάνονται επίσης η εγκατάσταση συστήματος «HBS inlinescreening» για τον έλεγχο των αποσκευών, ο νέος πυροσβεστικός σταθμός και η επέκταση της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων και σύνδεση με το δημοτικό δίκτυο.

Το νέο αεροδρόμιο «Μακεδονία» σε αριθμούς

-90 εκατ ευρώ το ύψος της συνολικής επένδυση αναβάθμισης αεροδρομίου
-34.000 τ.μ. νέος τερματικός σταθμός
-24.000 τ.μ. ανακαίνιση του υπάρχοντος τερματικού σταθμού
-150.000 κυβικά μέτρα εκσκαφής εδάφους
-100.000 κυβικά μέτρα έργων σκυροδέματος
-250 χλμ. καλωδίων
-20 χιλιόμετρα σωληνώσεων
-2.900 τόνοι μεταλλικών κατασκευών
-222.900 ανθρωποημέρες που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των έργων
-11.250 ημέρες εργασίας μηχανημάτων/εξοπλισμού που αναμένεται να χρειασθούν για την ολοκλήρωση των εργασιών.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By