Σάββατο, 7 Δεκεμβρίου, 2024

Αύξηση του προϋπολογισμού για την Παιδεία ζητούν οι Πρυτάνεις

Την έντονη ανησυχία τους εξέφρασαν, κατά την έκτακτη Σύνοδο που πραγματοποίησαν σήμερα, Σάββατο, οι πρυτάνεις, για τη διαφαινόμενη μείωση των τακτικών πιστώσεων των πανεπιστημίων και ζητούν συνάντηση με τους αρμόδιους υπουργούς Παιδείας και Οικονομικών.

Στο ψήφισμά της, η Σύνοδος κάνει λόγο για «αδικαιολόγητη μείωση» στον τακτικό προϋπολογισμό των πανεπιστημίων για το 2017, την ίδια ώρα, που το υπουργείο έχει ανακοινώσει αύξηση του συνολικού προϋπολογισμού για την Παιδεία.

Μάλιστα, οι πρυτάνεις «κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου» για την ομαλή λειτουργία των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων, ιδιαίτερα για θέματα φοιτητικής μέριμνας και δη της σίτισης, καθώς μόνο μέσω των τακτικών πιστώσεων μπορούν να καλύψουν τις λειτουργικές τους δαπάνες.

«Είναι καθοριστικό να γίνει άμεσα σημαντική αύξηση των κονδυλίων για τις δαπάνες λειτουργίας, σίτισης και γενικότερα φοιτητικής μέριμνας, με προστασία από οποιεσδήποτε μελλοντικές περικοπές, ώστε τα Πανεπιστήμια να μπορούν να καλύψουν τις στοιχειώδεις ανάγκες λειτουργίας τους», αναφέρεται στο ψήφισμα της Συνόδου.

Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, έντονος είναι και ο προβληματισμός στους κόλπους των πρυτάνεων για τη συνεχή νομοθετική δραστηριότητα, που δυσχεραίνει, αντί να διευκολύνει τον τρόπο διαχείρισης των πιστώσεων.

Ιδιαίτερα, σχετικά με τις εξαγγελίες του υπουργού Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, για τις αλλαγές στη λειτουργία των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ), οι πρυτάνεις χαιρετίζουν έναν «ευέλικτο ΕΛΚΕ, που, απαλλαγμένος από την υπέρμετρη γραφειοκρατία, θα διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα ερευνητικά κονδύλια και θα υποστηρίζει μέλη ΔΕΠ και νέους ερευνητές στην απορρόφηση των ερευνητικών κονδυλίων». Ωστόσο, διαπιστώνουν ότι «το αρχικό πλαίσιο λειτουργίας των ΕΛΚΕ γίνεται, με συνεχή νομοθετήματα, ολοένα και πιο ασφυκτικό, με διαφαινόμενη την αδυναμία λειτουργίας τους».

Εξάλλου, η Σύνοδος ζητά την παράταση του χρονικού περιθωρίου για τη μη απαίτηση Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας και για τους φοιτητές που εισήχθησαν στα πανεπιστήμια από το έτος 2013 και μετά, εωσότου το ζήτημα της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας των αποφοίτων των πανεπιστημίων αντιμετωπιστεί με μια συνολική νομοθετική ρύθμιση.

Τέλος, η Σύνοδος υπογραμμίζει την ανάγκη άμεσης νομοθετικής ρύθμισης για το σύστημα ΑΠΕΛΛΑ (για την εκλογή καθηγητών ΑΕΙ) και τα εκλεκτορικά σώματα, που θα επιτρέψει στα πανεπιστήμια να προχωρήσουν σε κανονιστικές πράξεις και εκλογές.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By