Δευτέρα, 8 Αυγούστου, 2022

Αλλάζει ρότα η Nestlé, στο επίκεντρο μπαίνει η κερδοφορία

Στην ενίσχυση της κερδοφορίας και την αναδιάρθρωση των δραστηριοτήτων της παραμένει επικεντρωμένη η Nestlé, η οποία προσδοκά νέα επιβράδυνση των πωλήσεών της από το 3,2% που ήταν τα χαμηλά του 2016.

Ο ελβετικός όμιλος ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης της οργανικής κερδοφορίας της θα διατηρηθεί στο 2,6% όπου διαμορφώθηκε το πρώτο 9μηνο του έτους.

Η μεγαλύτερη εταιρεία τροφίμων και ποτών παγκοσμίως ανέκαθεν βασιζόταν στο μέγεθός της για να δίνει ώθηση στις πωλήσεις της. Όπως και οι ανταγωνιστές της, όμως, έχει δεχθεί μεγάλο πλήγμα στην κερδοφορία της λόγω της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, του αποπληθωρισμού και της στροφής των καταναλωτών προς μια πιο υγιεινή διατροφή.

Ο Μαρκ Σνάιντερ, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου τον Ιανουάριο, υποσχέθηκε στους μετόχους τον προηγούμενο μήνα ότι μπορεί να φέρει ανάπτυξη των πωλήσεων με ραγδαία εξάπλωση στις αγορές του καφέ, των παιδικών τροφών και του εμφιαλωμένου νερού. «Δεν σκοπεύουμε να μείνουμε στα σημερινά επίπεδα», δήλωσε την Πέμπτη στους δημοσιογράφους ο Φρασνουά Ξαβιέ Ρότζερ, οικονομικός διευθυντής του ομίλου.

Και η ίδια η Nestlé, όμως, έχει αλλάξει προτεραιότητες, αφού για πρώτη φορά στρέφεται στην ενίσχυση των περιθωρίων κέρδους –αντί για τον κύκλο εργασιών, όπως ανακοίνωσε η διοίκηση για πρώτη φορά τον περασμένο μήνα. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου που ανακοινώθηκαν εχθές, Πέμπτη, τα περιθώρια λειτουργικής κερδοφορίας αναμένεται να αυξηθούν στο 16,2% φέτος, από 16% το 2016, ενώ ο στόχος είναι να αυξηθεί από 17,5% έως 18,5% έως το 2020.

Τον Ιούνιο, ο Ντάνιελ Λομπ, επικεφαλής του αμερικανικού hedge fund Third Point, αποκάλυψε ότι έχει ποσοστό 1,25% στη Nestlé, αξίας 3,5 δισ. δολαρίων. Κάλεσε τον όμιλο να «αλλάξει συνήθειες» και πρότεινε το 18-20% ως στόχο για το περιθώριο κέρδους του ομίλου έως το 2020.

Ο κ. Ρότζερ επιβεβαίωσε ότι η υλοποίηση του προγράμματος αναδιάρθρωσης, το οποίο εκτιμάται ότι θα κοστίσει 2,5 δισ. ελβετικά φράγμα ως το 2020, έχει επισπευτεί, ανεβάζοντας τον «λογαριασμό» κατά επιπλέον 400-500 εκατ. ελβετικά φράγκα το τρέχον έτος.

Η Nestlé σκοπεύει, επίσης, να ενισχύσει την κερδοφορία της αποχωρώντας από τις δραστηριότητες που δεν αποφέρουν ουσιαστικά κέρδη, όπως τα γλυκίσματα στις ΗΠΑ, έως το τέλος του έτους. Ένας ακόμη τρόπος να το πετύχει αυτό είναι με τις εξαγορές και συγχωνεύσεις σε τομείς υψηλής ανάπτυξης, με πρόσφατο παράδειγμα την εξαγορά της αλυσίδας καφέ Blue Bottle στην Καλιφόρνια.

Οι οργανικές πωλήσεις το πρώτο 9μηνο του 2017 διαμορφώθηκαν ελαφρώς υψηλότερα από το 2,5% που ανέμεναν κατά μέσο οι αναλυτές και από το 2,3% που ήταν το πρώτο εξάμηνο. Ο Έντι Χάρντγκριβς, αναλυτής της Investec, χαρακτήρισε τα αποτελέσματα «ισχυρά» σε ένα «δύσκολο περιβάλλον».

(Visited 1 times, 1 visits today)
By