Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

«Άσπρη μέρα» για τα καταστήματα λόγω Black Friday

Οι εκπτώσεις στα μεγάλα πολυκαταστήματα μπορεί να μην ήταν στο επίπεδο του εξωτερικού, αλλά ο «θεσμός» της Black Friday δεν άφησε ασυγκίνητους τους Έλληνες που ξεχύθηκαν στην κυριολεξία από τα ξημερώματα στα μαγαζιά, προκειμένου να προλάβουν τις καλύτερες προσφορές πριν εξαντληθούν. 

Το μεσημέρι οι δρόμοι της Αθήνας ήταν γεμάτοι κόσμο, ενώ σε ορισμένα καταστήματα γινόταν το… αδιαχώρητο, θυμίζοντας στους εμπόρους τις «παλιές καλές εποχές».

Οι καταστηματάρχες, έχοντας δει όλο αυτό το διάστημα τα έσοδά τους να είναι πενιχρά και την πρόσφατη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο να μην έχει φέρει τα αναμενόμενα, υιοθέτησαν σχεδόν όλοι τον θεσμό της Black Friday.

Στα νέα μοντέλα τηλεοράσεων οι εκπτώσεις κυμαίνονται μεταξύ 20% – 30%. Το ίδιο ισχύει και για τις αγαπημένες μικρών και μεγάλων παιχνιδομηχανές.

Για την ιστορία, το φαινόμενο «Black Friday», γεννήθηκε πριν 65 χρόνια στις ΗΠΑ και οι πόρτες  ανοίγουν οι πόρτες, συνήθως στις πέντε το πρωί.

Στην έκδοση οδηγιών για επιχειρήσεις και καταναλωτές για την Black Friday προχώρησε η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή. Σύμφωνα με αυτές:

Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.

Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν. 4177/2013,δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.5. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Θεσσαλονίκη

Από τα ξημερώματα στη Θεσσαλονίκη ή για την ακρίβεια πριν καν ξημερώσει είχαν σχηματιστεί ουρές σε καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών λόγω Black Friday.

Πολλοί είναι εκείνοι που θέλουν να… πετύχουν τις προσφορές στην αρχή τους και πριν κάποια προϊόντα εξαντληθούν και έτσι στήθηκαν από τις 04:00 στη σειρά έξω από τα καταστήματα.

By