Σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, οι Έλληνες/Ελληνίδες εφοπλιστές προηγούνται με διαφορά στις παραγγελίες για δεξαμενόπλοια, οι οποίες φτάνουν τις 113, ποσοστό 16,9% του παγκόσμιου order book για αυτό τον τύπο πλοίων (666). Ακολουθούν οι Κινέζοι με 57, οι Σιγκαπουριανοί με 43, οι Ιάπωνες με 27 και οι Γερμανοί με 23. Οι ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες μέσα στη χρονιά που πέρασε αγόρασαν 46 μεταχειρισμένα- second hand δεξαμενόπλοια σε σύνολο 456 που άλλαξαν παγκοσμίως χέρια ποσοστό 10%.
Η τρέχουσα αναλογία του βιβλίου παραγγελιών παγκοσμίως προς τον στόλο σε όρους μεταφορικής ικανότητας – DWT βρίσκεται στο 13,8%, ενώ την ίδια περίοδο του 2023 ήταν 7%. Το 52,6% του συνολικού βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων έχει τοποθετηθεί εντός του 2024 (61 x VlCC, 44 x Suezmax, 99 Aframax/LR2, 36 x Panamax/LR1, 156 x MR2, 41 x MR1, 155 x Small Tankers (>= 10.000 DWT)).
Το 12,6% των δεξαμενόπλοιων που παραγγέλθηκαν το 2024 είναι προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2028 ή αργότερα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Marine Information Services οι Έλληνες με τους μεγαλύτερους στόλους δεξαμενόπλοιων στο νερό είναι:
Παναγιώτης και Νίκος Τσάκος με Tsakos Group/TEN 77
Μαρία Αγγελικούση με τη Maran Tankers 64
Γιώργος Προκοπίου με τη Dynacom 67
Νικόλας Μαρτίνος με την Thenamaris 55
Ανδρέας Μαρτίνος με τη Minerva Marine 54
Γιώργος Οικονόμου με TMS/Cardiff 50
Αγγελική Φράγκου με τη Navios 39
Άννα Αγγελικούση με την Pantheon Tankers 39
Οικ. Βαρδινογιάννη με την AVIN 31
Οικογένεια Λάτση με τη Latsco Shipping 25
Τις τελευταίες εβδομάδες του 2024 η TMS Group συμφερόντων Γιώργου Οικονόμου παρέλαβε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοιων συνεχίζοντας το ναυπηγικό της πρόγραμμα. Τα δύο νεότερα δεξαμενόπλοια Suezmax, M/T IPANEMA και M/T TOSKA, παραδόθηκαν με επιτυχία από την New Times Shipbuilding στην Κίνα σηματοδοτώντας ένα ακόμη ορόσημο στο εκτεταμένο πρόγραμμα νεότευκτων πλοίων της εταιρείας.
Την ίδια χρονική περίοδο η Laskaridis Shipping του Πάνου Λασκαρίδη προχώρησε στην αγορά δύο υπό ναυπήγηση δεξαμενόπλοιων MR2 μεταφοράς πετρελαϊκών προϊόντων διπλού καυσίμου με δυνατότητα χρήσης και μεθανόλης. Είναι μεταφορικής ικανότητας 50.000-dwt το καθένα
Τα πλοία θα ταξιδεύουν με το σινιάλο της Lavinia Corp. Πρόκειται να παραδοθούν από τα ναυπηγεία Zhoushan Changhong Shipyard τον Οκτώβριο του 2025 και τον Απρίλιο του 2026.
Επίσης ο Γιώργος Προκοπίου μέσω της Dynacom Tankers, τον περασμένο Νοέμβριο σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, έβαλε παραγγελία για τέσσερα δεξαμενόπλοια συν δύο options μεταφορικής ικανότητας 158.000 τόνων, αξίας 83 εκατομμυρίων δολαρίων το καθένα.
Τα πλοία θα ναυπηγηθούν στα ναυπηγεία Samsung/PaxOcean και είναι προγραμματισμένο να παραδοθούν μέσα στο 2027. Αυτή είναι η πρώτη φορά που η κορεατική Samsung συνεργάζεται με κινεζικό ναυπηγείο για τη ναυπήγηση πλοίων. Αυτό συμβαίνει γιατί οι κορεατικές γιάρδες είναι γεμάτες από παραγγελίες.
Την παραγγελία των τεσσάρων +2 δεξαμενόπλοιων suezmax ακολούθησε άλλη παραγγελία για συνολικά τεσσάρων product tankers στην κινέζικη ναυπηγική εταιρεία Yangzijiang Shipbuilding. Τα πλοία θα κινούνται με συμβατικά καύσιμα με το κόστος να φτάνει τα 55 εκατομμύρια το καθένα. Πέρσι είχε παραγγείλει άλλα δύο κόστους 53 εκατομμυρίων έκαστο.