Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

BMW X1 2016

Μετά τη διαρροή, η BMW, όπως αναμενόταν, παρουσίασε την ολοκαίνουργια X1.

BMW-X1-2016

Η δεύτερη γενιά της X1 δανείζεται DNA στοιχεία από τον σχεδιασμό των X3 και X5, με την BMW να τονίζει πως πρόκειται για ένα Sports Activity Vehicle (SAV), με την λέξη crossover να λάμπει δια της απουσίας της από το δελτίο τύπου. Η δεύτερη γενιά της X1 διαθέτει πιο σπορ σχεδιασμό, με πιο “X-like αναλογίες”, μη απομακρύνοντας τους σημερινούς ιδιοκτήτες της X1, με το νέο μοντέλο να είναι “πιο ώριμο και λιγότερο στρογγυλεμένο”. Η X1 κατασκευάζεται πάνω στην μπροστοκίνητη UKL πλατφόρμα και διαθέτει μεταξύ άλλων επιθετικής σχεδίασης μπροστά προφυλακτήρα, μεγάλη γρίλια, LED φώτα ομίχλης, ελαφρώς κεκλιμένη γραμμή οροφής και αεροτομή.

BMW-X1-2016-40-700x466

Η νέα X1 έχει μικρότερο μήκος από τη προηγούμενη γενιά, αλλά έχει μεγαλώσει σε πλάτος και ύψος (+53 mm), προσφέροντας έτσι περισσότερο χώρο στους επιβάτες της. Μάλιστα όπως αναφέρει η BMW, τα μπροστά καθίσματα έχουν τοποθετηθεί 36 mm πιο ψηλά, και τα πίσω 64 mm, με τον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών να αυξάνεται από τα 37 έως 64 mm. Το μήκος της φτάνει τα 4.439 mm, το πλάτος τα 1.821 mm, το ύψος τα 1.598 mm, με το μεταξόνιο να αγγίζει τα 2.670 mm.

Στιγμιότυπο 2015-06-03, 3.03.25 μ.μ.

Η απόσταση από το έδαφος ανέρχεται στα 183 mm, με τον χώρο αποσκευών να έχει χωρητικότητα 505 λίτρα, όπου με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (40:20:40), φτάνει έως και τα 1.550 λίτρα. Το βάρος της ξεκινά από τα 1.480 κιλά με τον αεροδυναμικό συντελεστή της να ανέρχεται τα 0,30 Cd. Θα είναι διαθέσιμη και σε επταθέσια έκδοση, που θα διαθέτει πιο μακρύ μεταξόνιο και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, ενώ θα προορίζεται για την αγορά της Κίνας, των Η.Π.Α και της Ρωσίας.

Στιγμιότυπο 2015-06-03, 3.03.57 μ.μ.

Στο εσωτερικό συναντάμε τριάκτινο τιμόνι, μεταλλικά, αλουμινένια, μαύρα γυαλιστερά και ξύλινα διακοσμητικά, δερμάτινες επενδύσεις, ηλεκτρικό χειρόφρενο, 6,5″ οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, συνδέσεις USB και Aux-in, όπως και ρυθμιζόμενα πίσω καθίσματα. Αρκετά στοιχεία της νέας X1, είναι τα ίδια με αυτά των 2-Series Active Tourer και Grand Tourer, όπως ο πίνακας οργάνων, το τιμόνι και ο επιλογέας ταχυτήτων. Υπάρχουν τρία επίπεδα εξοπλισμού Sport Line, xLine και M Sport.

Μπορεί να εξοπλιστεί με Head-Up Display, με την BMW να προσφέρει μεταξύ άλλων πλήρως LED φωτιστικά σώματα, αλλά και τα συστήματα Dynamic Damper Control, Driving Assistant Plus, Active Cruise Control, Stop & Go, Lane Departure Warning, Traffic Jam Assistant, Collision Warning και Pedestrian Warning με City Braking λειτουργία.

Στιγμιότυπο 2015-06-03, 3.05.00 μ.μ.

Η δεύτερη γενιά του μικρού γερμανικού crossover θα προσφέρεται και με σύστημα τετρακίνησης (xDrive). Κίνηση αρχικά θα παίρνει από δύο 2,0-λιτρα τετρακύλινδρα μοτέρ, ένα βενζίνης και ένα πετρελαίου. Ο 2.0-λίτρος πετρελαιοκινητήρας αποδίδει 150 άλογα με 330 Nm ροπής στην έκδοση sDrive18d, αλλά και 190 άλογα με 400 Nm ροπής στην έκδοση xDrive20d, ενώ υπάρχει και μια δυνατότερη έκδοση του απόδοσης 231 ίππων με 450 Nm ροπής (xDrive25d).

Ο 2,0-λιτρος βενζίνης είναι απόδοσης 192 ίππων με 280 Nm ροπής (sDrive20i και xDrive20i) και 231 ίππων με 350 Nm ροπής (xDrive25i). Η BMW υποστηρίζει πως η νέα X1 είναι έως και 17% πιο οικονομική από την απερχόμενη γενιά, λόγω των βελτιωμένων κινητήρων, του μειωμένου βάρους, με το σύστημα τετρακίνησης να ζυγίζει περίπου 35 κιλά λιγότερο.

Η BMW X1 sDrive20i και η xDrive20i συνδυάζονται με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, με την πρώτη να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα (7,4 δευτ. η xDrive20i) με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 225 χλμ/ώρα (223 χλμ/ώρα η xDrive20i). Σε ότι αφορά τη μέση κατανάλωση, αυτή στην δικίνητη έκδοση ανέρχεται στα 5,9 λίτρα/100 χλμ και στην τετρακίνητη στα 6,3 λίτρα/100 χλμ με τις εκπομπές CO2 να φτάνουν τα 139 και 149 γρ/χλμ αντίστοιχα.

Η BMW X1 xDrive25i φορά και αυτή μόνο το 8-τάχυχτο αυτόματο κιβώτιο και χρειάζεται 6,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 235 χλμ/ώρα. Έχει 6,4 λίτρα μέση κατανάλωση στα 100 χλμ και 149 γρ/χλμ εκπομπές CO2.

H BMW X1 sDrive18d συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό και με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 205 χλμ/ώρα. Καταναλώνει 4,1 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 109 γρ/χλμ CO2 (4,3 λίτρα/100 χλμ και 114 γρ/χλμ CO2 με το αυτόματο κιβώτιο).

Στιγμιότυπο 2015-06-03, 3.06.00 μ.μ.

Η BMW X1 xDrive20d μπορεί να συνδυαστεί μόνο με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 7,6 δευτερόλεπτα, με την τελική της ταχύτητα να αγγίζει τα 219 χλμ/ώρα. Έχει μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 128 γρ/χλμ CO2.

Η BMW X1 xDrive25d μπορεί να εξοπλιστεί μόνο με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο, επιταχύνοντας από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6,6 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 235 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωσή της ανακοινώνεται στα 5 λίτρα/100 χλμ και οι εκπομπές CO2 στα 132 γρ/χλμ.

Στιγμιότυπο 2015-06-03, 3.06.56 μ.μ.

Από τον Νοέμβριο, θα είναι διαθέσιμοι και οι τρικύλινδροι 1.500 κ.εκ κινητήρες βενζίνης (sDrive18i) και πετρελαίου (sDrive16d). Ίσως θα υπάρξει και M έκδοση. Γι’ αυτούς που δεν αναζητούν την μεγαλύτερη δυνατή ισχύ, θα προσφέρεται αργότερα και μία plug-in υβριδική eDrive έκδοση, η οποία θα συνδυάζει τον τρικύλινδρο 1.500 turbo κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα. Θα αποδίδει κοντά στα 190 άλογα, έχοντας ηλεκτρική αυτονομία 30 χλμ.

Η επίσημη παρουσίασή της θα γίνει στην έκθεση της Φρανκφούρτης με τις πωλήσεις της να ξεκινούν από τα τέλη του Οκτώβρη, όπου και θα γίνουν γνωστές και οι τιμές. Η παραγωγή του θα γίνεται στο εργοστάσιο της BMW στο Regensburg.

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς βρεις σε αυτό το pdf.

[video_embed][/video_embed]

By