Τρίτη, 18 Ιανουαρίου, 2022

Bolt: «Σηκώνει» 628 εκατ. ευρώ και η αξία της «πετάει» στα 7,4 δισ. ευρώ

Η εσθονική unicorn συγκεντρώνει όλες τις υπηρεσίες της σε ένα “super app” καθώς πετυχαίνει σε όλα τα νέα της «ανοίγματα».

Ο εσθονικός «μονόκερος» Bolt συγκέντρωσε σε πρόσφατο γύρο χρηματοδότησης 628 εκατ. ευρώ, φτάνοντας πια σε αποτίμηση τα 7,4 δισ. ευρώ. Η Startup με την ομώνυμη εφαρμογή δραστηριοποιείται στον τομέα του on-demand ride hailing, των κοινόχρηστων αυτοκινήτων-σκούτερ και στο delivery.

Στον γύρο χρηματοδότησης ηγήθηκαν η Sequoia Capital, η Fidelity Management και η Research Company LLC, ενώ συμμετείχαν επίσης οι Whale Rock, Owl Rock, D1, G Squared, Tekne, Ghisallo και άλλοι χρηματοδότες. Η νέα χρηματοδότηση έρχεται μετά από μια άντληση κεφαλαίων ύψους 600 εκατ. ευρώ πριν τέσσερις μήνες, όταν ακόμα η αποτίμηση της unicorn είχε εκτιμηθεί άνω των 4 εκατ. ευρώ.

Η νεοσύστατη εταιρεία θα χρησιμοποιήσει τα νέα κεφάλαια για να συνεχίσει την επέκταση της σε νέες γεωγραφικές περιοχές και να φέρει περισσότερους καταναλωτές και συνεργάτες στο super app της και σε νέους επιχειρηματικούς τομείς, όπως η άμεση παράδοση σε 15’ με το Bolt Market, που με την σειρά τους θα δημιουργήσουν νέα dark stores σε περισσότερες πόλεις. Η Bolt έχει πλέον πάνω από 100 εκατ. πελάτες σε 45 χώρες και περισσότερες από 400 πόλεις όπου χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες της.

Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Markus Villig σημείωσε την διπλάσια ανάπτυξη που παρατηρείται στον πιο ώριμο κλάδο της το ride hailing, αλλά και στην σταδιακή άνθιση των μικρότερων τμημάτων της εταιρείας που περιλαμβάνουν τις νέες μορφές κινητικότητας, οι οποίες έχουν γίνει δημοφιλείς την τελευταία περίοδο. Εν μέσω πανδημίας, η εταιρεία προσέλκυσε μια πλειοψηφία οδηγών για τα οχήματα της, στους οποίους προσέφερε καλύτερες προμήθειες από τους ανταγωνιστές της, γεγονός που την έφτασε ως εδώ.

Καθώς υπάρχει μια τεράστια έλλειψη προσφοράς σε αυτές τις πλατφόρμες, η Bolt επικεντρώθηκε στην λήψη πιο φιλικών προς τους συνεργάτες όρους, αποφέροντας της πολλά σε μηνιαία έσοδα, τα οποία είδε να υπερδιπλασιάζονται σε σύγκριση με τα προ-πανδημίας επίπεδα.

Η Bolt ιδρύθηκε πριν από 8 χρόνια στο Ταλίν της Εσθονίας (αρχικά ως Taxify), με αποστολή να φέρει τη μεταφορά με ταξί σε αναδυόμενες αγορές και χώρες όπου άλλοι, όπως η Uber, δεν είχαν ακόμη αποκτήσει ισχυρά ερείσματα. Είναι μια στρατηγική που χρησιμοποίησε για να επεκταθεί σε περιοχές όπως η Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και η Αφρική, προσελκύοντας στην πορεία επενδυτές όπως η κινεζική Didi, μια τεράστια επιχείρηση στην παροχή υπηρεσιών ταξί.

Η προσέγγιση διαφοροποίησης της Bolt, η οποία πέρα από τα αυτοκίνητα προχωρά σε σκούτερ και ταχυμεταφορές, και πλέον σε υπηρεσίες παράδοσης τροφίμων, αποτελεί επίσης μέρος της στρατηγικής κλιμάκωσης. Η προσφορά πολλαπλών υπηρεσιών μέσα σε μια ενιαία εφαρμογή όχι μόνο βοηθά την Bolt να φέρει νέους πελάτες και να τους διασταυρώσει πωλήσεις, αλλά το κάνει αυτό με ουσιαστικά μηδενικό κόστος μάρκετινγκ, εντάσσοντας όλες τις επιλογές και τις προωθητικές ενέργειες σε ένα super app.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By