Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Χάνει τη «λάμψη» της η Tiffany

Ο Άγιος Βαλεντίνος δεν αποδείχτηκε τελικά σωτήριος για την Tiffany & Co αφού δεν κατάφερε να καθαγιάσει τις πωλήσεις της εταιρείας και να βάλει «φρένο στην πτώση της μετοχής.

Το κοσμηματοπωλείο της Νέας Υόρκης κατέγραψε μια απροσδόκητη πτώση των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο του έτους με την μικρή ζήτηση σε Αμερική και Ασία να επιβαρύνει τα συνολικά αποτελέσματά του. Κατά συνέπεια σε ελεύθερη πτώση βρέθηκε και η μετοχή του, η οποία έπεσε στο χαμηλότερο επίπεδο των δύο τελευταίων ετών.

Η επιδείνωση της πτώσης των πωλήσεων σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο του προηγούμενου έτους υποδεικνύει ότι η Tiffany ανακάμπτει αργά δεδομένης και της πτώσης του τουρισμού αλλά και της συρρίκνωσης της κίνησης στις βασικές εμπορικές περιοχές των ΗΠΑ. Προσπαθώντας να ενισχύσει τις πωλήσεις της και να προσελκύσει νέους πελάτες η εταιρεία προχωρά σε ανακαινίσεις καταστημάτων και στην εισαγωγή νέων σχεδίων όπως η συλλογή HardWear που προωθεί η τραγουδίστρια Lady Gaga.

Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, η πτώση των πωλήσεων επί αμερικανικού εδάφους δεν οφείλεται αποκλειστικά στους τουρίστες και στη μείωση της μέσης τουριστικής δαπάνης αλλά και στους εγχώριους πελάτες οι οποίοι δεν δαπανούν τα ίδια γενναία ποσά σε ψώνια όπως στο παρελθόν.

«Μπορεί να σημείωσαν κάποια πρόοδο αλλά οι πωλήσεις ήταν απογοητευτικές, γεγονός που έχει σημασία για την αγορά αυτή τη στιγμή» ανέφερε ο Brian Yarbrough, αναλυτής της Edward Jones & Co. «Αυτοί οι τύποι πρέπει πραγματικά να επιταχύνουν την εισαγωγή του προϊόντος Και το μάρκετινγκ».

«Νέο αίμα» ζητούν οι μέτοχοι

Οι μετοχές μειώθηκαν κατά 9,7% στα 84,15 δολάρια στη Νέα Υόρκη, γνωρίζοντας την μεγαλύτερη ενδοημερήσια πτώση από τον Ιανουάριο του 2015. Να υπενθυμίσουμε ότι η μετοχή σημείωνε πτώση την φετινή χρονιά έως και 20% μέχρι και τα απογοητευτικά αποτελέσματα της Τρίτης. Η Signet Jewelers Ltd., ιδιοκτήτρια των αλυσίδων Kay, Zales και Jared, υποχώρησε έως και 9,1%.

Πράγματι οι πωλήσεις των κοσμηματοπωλείων ενισχύονται αισθητά από την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου η οποία συνήθως φέρνει ένα κύμα αγορών, αλλά ο φετινός εορτασμός δεν ήταν αρκετός για να σώσει τα αποτελέσματα του τελευταίου τριμήνου δεν ήταν αρκετό να σώσουμε τα αποτελέσματα στο τελευταίο τρίμηνο. Οι πωλήσεις των ομώνυμη αλυσίδα του δικτύου των καταστημάτων της – ενδεικτικά – κατέγραψαν πτώση 2% την ίδια περίοδο. Οι αναλυτές από την άλλη είχαν προβλέψει κέρδη της τάξης του 1,7% κατά μέσο όρο.

Ήδη, η Tiffany αντιμετωπίζει αλλαγές στη διαχείριση. Το διοικητικό συμβούλιο απομάκρυνε  τον Φεβρουάριο τον Γενικό Εκτελεστικό Διευθυντή Frederic Cumenal και έδωσε την γενική διεύθυνση στον πρόεδρο Michael Kowalski, τουλάχιστον προσωρινά. Η εταιρεία αντιμετώπισε επίσης πιέσεις από ακτιβιστές μετόχους, όπως το hedge fund Jana Partners, οι οποίοι επισημαίνουν την πτώση της μετοχής και πιέζουν για μεγαλύτερη ποικιλία και νεαρά στελέχη στις διευθυντικές θέσεις του συμβουλίου του κοσμηματοπωλείου.

 Νέος σχεδιαστής

Ακόμα και με τις πωλήσεις να σκοντάφτουν, η Tiffany αύξησε τα περιθώρια κέρδους της πάνω από τις προβλέψεις των επενδυτών. Η εταιρεία ανέφερε κέρδος 74 σεντ ανά μετοχή, σε σύγκριση με τις εκτιμήσεις που προέβλεπαν 70 σεντ.

Οι καθαρές πωλήσεις ανήλθαν στα 899,6 εκατ. δολάρια για την περίοδο που έληξε στις 30 Απριλίου πιο κάτω από τις εκτιμήσεις των αναλυτών οι οποίοι προέβλεπαν 914,4 εκατ. δολάρια. Χειρότερες των προβλέψεων των αναλυτών ήταν και οι πωλήσεις των καταστημάτων Tiffany’s σε όλες τις βασικές αγορές. Στην Αμερική, καταγράφηκε πτώση 4%, σε σύγκριση με μια αναμενόμενη μείωση 0,2% ενώ πτωτικά κατά 2% κινήθηκαν και οι χώρες της Ασίας έναντι κέρδους 1,4%.

Η εταιρεία διατήρησε τις προβλέψεις της για το έτος, αναμένοντας αύξηση πωλήσεων κατά ένα μικρό ποσοστό. Τα κέρδη αναμένεται να παρουσιάσουν μονοψηφια αύξηση εν συγκρίσει με τα κέρδη της προηγούμενης χρονιάς.

Το φθινόπωρο, η Tiffany σχεδιάζει να λανσάρει μια νέα συλλογή πολυτελών αξεσουάρ καθώς και ένα νέο γυναικείο άρωμα. Η εταιρεία που μετρά ήδη 180 χρόνια ιστορίας προσέλαβε τον σχεδιαστή Reed Krakoff ως υπεύθυνο του καλλιτεχνικού τμήματος νωρίτερα μέσα στο έτος ευελπιστώντας να  αναζωογονήσει με τον τρόπο αυτό τις πωλήσεις.

Σύμφωνα με τους αναλυτές η άνοδος της εταιρείας δρομολογείται αλλά «δεν πρόκειται να συμβεί εν μία νυκτί». Βασική προϋπόθεση μάλιστα είναι να βάλουν τις πωλήσεις στην σωστή κατεύθυνση.

By