Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

ΔΕΗ: Σε ένα τρίμηνο ρυθμίστηκαν οφειλές €155 εκατ. από 110.000 πελάτες

Μείωση στο ρυθμό εξόδου από τη ΔΕΗ των υγιών πελατών αλλά και σταθεροποίηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών που έχουν σκαρφαλώσει στα 2,7 δισ. ευρώ, καταγράφουν τα στοιχεία της επιχείρησης από την νέα ρύθμιση χρεών που ξεκίνησε στις αρχές Οκτωβρίου.

Υπολογίζεται ότι μέχρι σήμερα για την τακτοποίηση οφειλών έχουν προσέλθει περίπου 110.000 πελάτες, διακανονίζοντας χρέη συνολικού ύψους άνω από 155 εκατ. ευρώ. Πρόκειται φυσικά για ένα νούμερο που δίνει μια μικρή ανάσα στη ΔΕΗ αφού το σύνολο παραμένει στα «κόκκινα».

Το παρήγορο σύμφωνα με στελέχη της ΔΕΗ είναι η βελτίωση της εισπραξιμότητας αφού όπως αναφέρεται «εισπράττονται περισσότερα από όσα τιμολογούνται» κάτι που σημαίνει ότι εισπράττονται οφειλές και παλαιότερων χρεών.

Η διοίκηση υπό τον κ. Γιώργο Στάσση έχει μεταφέρει προς τα πίσω τον προηγούμενο σχεδιασμό για την διαχείριση των χρεών της ΔΕΗ, ο οποίος περιελάμβανε και την τιτλοποίηση οφειλών. Κατά την παρουσίαση της επιχειρησιακής στρατηγικής της εταιρείας τον προηγούμενο μήνα, ο κ. Στάσσης είχε αφήσει να εννοηθεί ότι η εταιρεία έχει δεχτεί χαμηλές προσφορές από τους υποψήφιους επενδυτές. Υπενθυμίζεται ότι το πρόγραμμα τιτλοποιήσεων περιλαμβάνει δύο κατηγορίες οφειλών. Μέχρι 60 ημερών και πάνω από 90 ημερών.

«Έχουμε κάποιες προσφορές, και ανάλογα με το ύψος τους θα κρίνουμε εντός διμήνου ή τριμήνου αν προχωρήσουμε», είχε δηλώσει τότε ο κ. Στάσσης, κάτι που σημαίνει ότι οι τελικές αποφάσεις δεν θα ληφθούν πριν τα τέλη Μαρτίου.

Η νέα διοίκηση δίνει πολύ μεγάλο βάρος και στην νέα εμπορική πολιτική, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί εντός της Άνοιξης και θα στοχεύει σε μία πελατοκεντρική αντίληψη με νέα στρατηγική στη λιανική, νέα προϊόντα και τιμολόγια αλλά και εισαγωγή νέων υπηρεσιών.

Με την ρύθμιση χρεών που ξεκίνησε τον Οκτώβριο η ΔΕΗ, επιδιώκει να κάνει μια νέα αρχή στην πελατειακή της βάση. Απαραίτητη προϋπόθεση για την ομαλοποίηση των οφειλών, είναι να εξοφλούνται εμπρόθεσμα οι δόσεις και οι λογαριασμοί που εκδίδονται μετά τη ρύθμιση.

Όποιος χάσει τη ρύθμιση, για να ενεργοποιηθεί εκ νέου θα πρέπει να καταβάλει τις ληξιπρόθεσμες δόσεις και τους τρέχοντες λογαριασμούς.

Εφόσον ο πελάτης είναι συνεπής στην εξόφληση του διακανονισμού, δικαιούται και την έκπτωση συνέπειας στους τρέχοντες λογαριασμούς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι δικαίωμα ένταξης στη ρύθμιση έχουν και πελάτες, που σήμερα είναι ενταγμένοι σε άλλη ρύθμιση, ώστε να επωφεληθούν από μεγαλύτερο αριθμό δόσεων.

Σε ό,τι αφορά καταναλωτές που είναι ενταγμένοι στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο και στο Μητρώο των Ευάλωτων Πελατών, εφαρμόζεται ο Κώδικας Προμήθειας, δηλ. κάθε δόση διαμορφώνεται στο μισό του Μέσου Μηνιαίου Λογαριασμού.

Όσοι πελάτες δεν έχουν πλέον σύμβαση με τη ΔΕΗ, αλλά έχουν ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος, μπορούν να υποβάλουν αίτημα για εξατομικευμένη ρύθμιση, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και τις οικονομικές τους δυνατότητες.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By