Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

ΔΕΠΑ: Τέλη Ιουνίου θα είναι έτοιμα και τα 14 πρατήρια φυσικού αερίου

Στα τέλη Ιουνίου θα είναι έτοιμα και τα 14 πρατήρια φυσικού αερίου της ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ. Με μόλις 17,5 ευρώ η διαδρομή Αθήνα – Κατερίνη .

depaΤο αργότερο μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2015 θα είναι έτοιμα και τα 14 πρατήρια φυσικού αερίου, που περιλαμβάνονται στην πρώτη φάση του προγράμματος της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ) για την ανάπτυξη του δικτύου της σε συνεργασία με τον όμιλο των Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ).

Αυτό ανακοίνωσε σε ημερίδα στη Θεσσαλονίκη το στέλεχος της ΔΕΠΑ Γ. Χατζόπουλος.

Στην Αθήνα λειτουργούν ήδη δυο πρατήρια και θα γίνουν άλλα οκτώ.Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί ένα, ένα δεύτερο τίθεται άμεσα σε λειτουργία ενώ θα δημιουργηθεί ένα τρίτο. Επίσης θα δημιουργηθούν απο ένα πρατήριο σε Λάρισα Βόλο και Λαμία.

Στόχος της ΔΕΠΑ είναι η αγορά του FISIKON να κυμαίνεται στο επίπεδο του 1 ευρώ/κιλό, η ανάπτυξη συνεργασιών με εταιρείες εμπορίας αυτοκινήτων και η επιδότηση της μετατροπής ορισμένων οχημάτων, ώστε να χρησιμοποιούν συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).

Αθήνα-Κατερίνη με καύσιμο αξίας 17,5 ευρώ

Η χρήση φυσικού αερίου επιφέρει τεράστια εξοικονόμηση και σημαντικά οικονομικά οφέλη, αφού -σύμφωνα με τον κ. Χατζόπουλο- ένα εργοστασιακό Volkswagen Passat χρειάζεται φυσικό αέριο αξίας μόλις 17,5 ευρώ για τη διαδρομή Αθήνα-Κατερίνη, όταν η αντίστοιχη τιμή για τη βενζίνη υπολογίζεται γύρω στα 47 ευρώ.

Ωστόσο ο ίδιος επισήμανε πως για να αναπτυχθεί ταχύτερα η αγορά, η Πολιτεία θα πρέπει να διατηρήσει χαμηλή τη φορολογική επιβάρυνση, να διαθέσει εξειδικευμένες επιδοτήσεις μέσω προγραμμάτων του δημοσίου και της ΕΕ και να υποστηρίξει τα εναλλακτικά καύσιμα με επικοινωνιακές δράσεις.

Άμεσα οι υπουργικές αποφάσεις

Μέχρι το τέλος του 2014 αναμένεται να εκδοθούν οι υπουργικές αποφάσεις:

α) για τη μετατροπή των κινητήρων των πετρελαιοκίνητων οχημάτων σε φυσικού αερίου και

β) για τις συσκευές φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Παγκοσμίως 20 εκατ. οχήματα που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το φυσικό αέριο, τα οποία τροφοδοτούνται από 25.000 πρατήρια, ενώ οι αντίστοιχοι αριθμοί για την Ευρώπη είναι 2 εκατ. οχήματα και 4500 πρατήρια.

Σε ό,τι αφορά τα σημεία φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων πάντως, η Ελλάδα φαίνεται ότι κινείται με ρυθμούς χελώνας, ενώ χώρες με συγκρίσιμο προφίλ, όπως η Πορτογαλία, «τρέχουν».

Με βάση στοιχεία του 2011, η Πορτογαλία είχε το 2011 περίπου 1.350 σημεία φόρτισης, με στόχο για 12.000 το 2020, ενώ η Ελλάδα διέθετε μόνο …τρία, τα οποία στόχος είναι να αυξηθούν σε 13.000 στην επόμενη πενταετία-εξαετία.

By