Κυριακή, 14 Αυγούστου, 2022

Διαδικτυακά η μια στις δυο αγορές την Black Friday

Αγαπημένη περίοδος για τους τέσσερις στους δέκα Έλληνες αποτελούν τα Χριστούγεννα όσον αφορά τις ηλεκτρονικές και διασυνοριακές αγορές.

Την περίοδο αυτοί οι Έλληνες διασυνοριακοί καταναλωτές (e-shoppers) αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης και αξεσουάρ μόδας σε ποσοστό 69%, ενώ ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια και μετακινήσεις περίπου 588 ευρώ κατά μέσο όρο.

Την ίδια ώρα η Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές, με τις ηλεκτρονικές αγορές τις ημέρες αυτές να αυξάνονται κατά ακόμα και πάνω από 50%.

Η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της «Black Friday» το 2017 ήταν η ένδυση και ο συγκεκριμένος όγκος αγορών κατά τις εκπτώσεις αυτές ήταν σχεδόν τέσσερα φορές υψηλότερος σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο.

Αυτό δείχνουν στοιχεία έρευνας της PayPal σύμφωνα με τα οποία παραδοσιακά, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, ενώ οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα αναφορικά με τις πωλήσεις τους όσο διαρκεί η Black Friday αφού τουλάχιστον από τα στοιχεία της PayPal, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.

Aπό τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι το 83% των Ελλήνων ενηλίκων πραγματοποίησε τουλάχιστον μια ηλεκτρονική αγορά κατά τη διάρκεια των τελευταίων 12 μηνών.

Τα Χριστούγεννα αποτελούν την προτιμώμενη περίσταση για συχνότερες cross-border αγορές, σύμφωνα με το 40% των Ελλήνων διασυνοριακών shoppers, όμως την ίδια στιγμή σχεδόν ίδιο είναι και το ποσοστό των Ελλήνων που δεν χρειάζονται μια ειδική αφορμή ή συγκυρία προκειμένου να πραγματοποιήσει ψώνια από ένα ξένο e-shop σε πιο τακτική βάση.

Από το εξωτερικό οι Έλληνες e-shoppers αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας σε ποσοστό 69%, το 64% αγοράζει ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, παιχνίδια και είδη χόμπι το 51%, και κοσμήματα – ρολόγια το 46%.

Όμως από την άποψη της αξίας των προϊόντων και των υπηρεσιών που οι Έλληνες αγοράζουν από το διαδίκτυο, ξοδεύουν μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ).

Μάλιστα πάνω από τους μισούς Έλληνες online shoppers (53%) προβλέπουν ότι το ποσό που δαπανούν γενικά σε ηλεκτρονικές αγορές θα εξακολουθεί να αυξάνεται. Το 76% εξ αυτών παραδέχεται, μάλιστα, ότι αρέσκεται στην ευκολία του διαδικτυακού shopping, το 33% εικάζει ότι τα μεταφορικά κόστη θα γίνουν φθηνότερα, ενώ το 28% σκοπεύει να ανεβάσει το προσωπικό budget των online αγορών, λόγω τυχόν αλλαγής του διαθέσιμου εισοδήματος.

Όσο για του πιο δημοφιλείς προορισμούς διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες είναι η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία.
Η έρευνα διασυνοριακών καταναλωτών 2018 της PayPal & Ipsos έγινε με τη μέθοδο των συνεντεύξεων από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα περίπου 1.000-2.000 (34.052συνολικά) ενήλικων (ηλικίας από 18 και άνω), οι οποίοι κάνουν χρήση συσκευών συνδεδεμένων στο internet, σε 31 χώρες στο διάστημα 13 Μαρτίου – 1 Μαῒου 2018.

Τα δεδομένα σταθμίστηκαν στο σύνολο των χωρών, προκειμένου να προσαρμοστούν στις προκαταλήψεις των ομάδων βάσει εξωτερικών δεδομένων και τάσεων, ανάλογα με την περίπτωση και την συχνότητα εμφάνισης των online αγοραστών ανά χώρα.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By