Πέμπτη, 18 Απριλίου, 2024

Δώσαμε 826 εκατ. πέρυσι για smartphones: Τα μερίδια αγοράς

Αντοχές στην κρίση επιδεικνύει η εγχώρια αγορά smartphones, με τις πωλήσεις τόσο σε όγκο όσο και σε αξία να αυξάνονται στην Ελλάδα, κόντρα στην ευρωπαϊκή, αλλά και στην παγκόσμια τάση και στα αρνητικά πρόσημα στις πωλήσεις «έξυπνων» κινητών.

Στην Ελλάδα διαθέσαμε το 2023 κάτι περισσότερο από 826 εκατ. ευρώ για αγορές smartphones, επίδοση που μεταφράζεται σε διψήφιο ποσοστό αύξησης της τάξης του 17% έναντι του 2022, όταν η αξία των πωλήσεων smartphones διαμορφώθηκε στα επίπεδα των 706 εκατ. ευρώ.

Σε επίπεδο όγκου, στη χώρα μας πωλήθηκαν το 2023, σύμφωνα με εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου, περίπου 1,98 εκατ. smartphones, όταν το 2022 η αγορά έκλεισε λίγο πάνω από το 1,9 εκατ. συσκευές, καταγράφοντας άνοδο της τάξης του 4%.

Όπως παρατηρούν οι ίδιες πηγές, σχολιάζοντας την ποιοτική διάρθρωση των πωλήσεων smartphones στην Ελλάδα, το γεγονός ότι η αύξηση σε αξία είναι υπερ-τετραπλάσια αυτής σε όγκο έρχεται να επιβεβαιώσει τη συστηματική στροφή των Ελλήνων προς το hi-end τμήμα της αγοράς.

Η στροφή προς τα πιο εξελιγμένα και άρα πιο ακριβά κινητά δεν είναι ελληνικό, αλλά παγκόσμιο φαινόμενο, καθώς το smartphone έχει εξελιχθεί σε πολύτιμο εργαλείο τόσο για την καθημερινότητα των πολιτών όσο και των επιχειρήσεων και άρα είναι σημαντικό να έχει ισχυρές επιδόσεις.

Ποια brands προτίμησαν οι Έλληνες

Στην ελληνική αγορά smartphones κυριάρχησαν το 2023 τρεις κατασκευαστές, οι Samsung, Apple και Xiaomi, οι οποίοι -όπως αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες- συγκέντρωσαν το 95% των συνολικών πωλήσεων (σε αξία) και το 90% σε αριθμό συσκευών που πωλήθηκαν.

Οι ίδιες πληροφορίες αποδίδουν στη Samsung την πρωτιά της αγοράς smartphones στην Ελλάδα σε επίπεδο όγκου πωλήσεων, με μερίδιο της τάξης του 41%, ελαφρά μειωμένο έναντι του 2022, όταν διαμορφώθηκε σε 43%. Τη δεύτερη θέση της αγοράς διατήρησε το 2023 η Xiaomi, αυξάνοντας μάλιστα το μερίδιό της από 28% το 2022 σε 29% πέρυσι.

Ο τρίτος ισχυρότερος παίκτης της ελληνικής αγοράς, η Apple, πέτυχε σημαντική αύξηση του μεριδίου της το 2023, κατακτώντας το 16% της αγοράς από περίπου 13% το 2022. Τις υπόλοιπες θέσεις της ελληνικής αγοράς συμπλήρωσαν -σε πολύ μεγάλη απόσταση- η realme στην τέταρτη θέση με μερίδιο 3,5% και η TCL με 3,2%, ενώ μερίδιο 2% απέσπασε η Motorola, διπλασιάζοντας μάλιστα τη δυναμική της έναντι του 2022.

Η κατάταξη των ισχυρότερων κατασκευαστών στην ελληνική αγορά smartphones το 2023, με βάση την αξία των πωληθέντων συσκευών, φέρνει την Apple στην πρώτη θέση, με μερίδιο, το οποίο -βάσει των ίδιων πληροφοριών- διαμορφώθηκε στο 40% (έναντι 36% το 2022), ενώ η Samsung υποχώρησε στη δεύτερη θέση με 38% (από 40%).

Η εικόνα στην Ευρώπη

Η ευρωπαϊκή αγορά smartphones βρέθηκε το 2023 στη σκοτεινή πλευρά του φεγγαριού με τις πωλήσεις να υποχωρούν (σε όγκο) κατά 8% το περασμένο έτος. Η τελευταία έρευνα της Canalys αποκαλύπτει ότι οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη (εξαιρουμένης της Ρωσίας) έφτασαν τα 129,8 εκατ. συσκευές.

Όπως και στην ελληνική αγορά, οι hi-end συσκευές κατέλαβαν μερίδιο ρεκόρ στην Ευρώπη, καθώς, ειδικά το 4ο τρίμηνο του 2023, σχεδόν το 40% των smartphones που πωλήθηκαν είχε τιμή άνω των 800$.

Για το σύνολο της χρήσης του 2023, η Samsung βρέθηκε στην κορυφή της ευρωπαϊκής αγοράς με πωλήσεις 43,7 εκατ. συσκευών και μερίδιο 34%, ενώ τη δεύτερη θέση κατέλαβε η Apple (η οποία μάλιστα σε επίπεδο 4ου τριμήνου κατάφερε να εκθρονίσει τον νοτιοκορεάτικο κολοσσό από την κορυφή). Η Apple κατάγραψε για το 2023 πωλήσεις 34,6 εκατ. συσκευών στην Ευρώπη, που μεταφράζονται σε μερίδιο 27%.

Η Xiaomi, από την πλευρά της, υπερασπίστηκε την τρίτη θέση, με πωλήσεις 22,2 εκατ. συσκευών και μερίδιο αγοράς 17%, ενώ ακολούθησαν Motorola και Οppo με μερίδια 5% και 3% αντίστοιχα.

Κατήφεια και στην παγκόσμια αγορά

Ελαφρά πτωτικό ήταν το πρόσημο και στην παγκόσμια αγορά smartphones το 2023, με τον κλάδο να εκπέμπει, πάντως, έντονα σημάδια σταθεροποίησης, θέτοντας τις βάσεις για ανάκαμψη από το 2024. Οι συνολικές πωλήσεις smartphones για το σύνολο του περασμένου έτους έφτασαν το 1,14 δισ. μονάδες, σημειώνοντας πτώση 4% σε σύγκριση με το 2022.

Σύμφωνα με έρευνα της Canalys, Apple και Samsung βρέθηκαν στην κορυφή με τα πιο ισχυρά brands του κόσμου το 2023, με την πρώτη να διαθέτει στην παγκόσμια αγορά 229,2 εκατ. smartphones και τη δεύτερη να μετρά πωλήσεις

225,4 εκατ., και αμφότερες να κατακτούν μερίδιο 20%. Η Xiaomi εδραίωσε την τρίτη της θέση, με μερίδιο 13% και πωλήσεις 146,4 εκατ. μονάδων, ενώ η OPPO και η TRANSSION κατέλαβαν την τέταρτη και πέμπτη θέση με μερίδια 9% και 8%, αντίστοιχα.

By