Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Έχει και η Netflix τις αποτυχίες της (κι ας μην τις παραδέχεται)

Τον περασμένο Οκτώβριο, ο ελληνικής καταγωγής υπεύθυνος περιεχομένου της Netflix, Τεντ Σαράντος, περιέγραφε την επερχόμενη δραματική σειρά για τον κόσμο του χιπ χοπ «The Get Down» ως σίγουρη επιτυχία, μαζί με τις υπόλοιπες σειρές της δημοφιλούς υπηρεσίας streaming.

Οκτώ μήνες και έντεκα επεισόδια αργότερα, το «The Get Down» είναι παρελθόν, μια αποτυχία της μίας σεζόν για την μεγαλύτερη συνδρομητική υπηρεσία βίντεο στον κόσμο. Το θρίλερ επιστημονικής φαντασίας «Sense8», μία ακόμη φιλόδοξη παραγωγή της εταιρείας, κόπηκε έπειτα από δύο σεζόν.

Οι δύο συνεχόμενες ακυρώσεις σειρών από τη Netflix προκάλεσαν έκπληξη στην αγορά. Η εταιρεία δεν συνηθίζει να δίνει στοιχεία τηλεθέασης για τις εκπομπές της και ισχυρίζεται ότι κάθε της παραγωγή σημειώνει μεγάλη επιτυχία. Φέτος θα ξοδέψει περισσότερα από 6 δισ. δολάρια για το περιεχόμενό της, ένα μεγάλο μέρος των οποίων θα πάει σε περίπου 1.000 ώρες πρωτότυπων σειρών.

Χωρίς την ανάγκη να προσελκύσει διαφημιστές, η Netflix δεν ασχολείται με τις εβδομαδιαίες μετρήσεις τηλεθέασης που κρίνουν την τύχη των περισσότερων σειρών. Ενώ περίπου 18 εκατ. τηλεθεατές βλέπουν «NCIS» στο CBS τα βράδια της Τρίτης, κανείς δεν γνωρίζει πόσοι παρακολουθούν «House of Cards» στη Netflix.

«Ένα από τα πολλά καλά της Netflix είναι ότι δεν δίνουμε στοιχεία τηλεθέασης», δήλωσε προ ημερών σε συνέντευξή του στο CNBC ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ριντ Χάστινγκς. «Κάθε εκπομπή βρίσκει το δικό της κοινό καθώς στοχεύει σε αυτό και όχι σε όλους τους θεατές».

Χωρίς μετρήσεις τηλεθέασης

Αυτό είναι καλό για τη Netflix και τους 100 εκατ. συνδρομητές της, που πληρώνουν μέχρι 12 δολάρια το μήνα για την υπηρεσία. Χωρίς την πίεση της υψηλής εβδομαδιαίας τηλεθέασης, η εταιρεία μπορεί να δώσει χρόνο στις σειρές να βρουν το κοινό τους. Το «House of Cards», το πολιτικό θρίλερ με τον Κέβιν Σπέισι και την Ρόμπιν Ράιτ μόλις μπήκε στην πέμπτη σεζόν του.

Δεν είναι όμως καλό για τους ανταγωνιστές της Netflix, ή για τους παραγωγούς των σειρών αυτών που ψάχνουν τρόπο να μετρήσουν την επιτυχία τους και αναρωτιούνται αν πληρώνονται αρκετά για το προϊόν τους. Χωρίς επίσημα στοιχεία, θα πρέπει να αρκούνται στα θετικά σχόλια που κάνουν τα στελέχη της εταιρείαςγια όλες τις εκπομπές της.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η εταιρεία που εδρεύει στο Λος Γκάτος της Καλιφόρνια ξοδεύει περισσότερα από 1 δισ. δολάρια κάθε χρόνο για πρωτότυπες σειρές και ταινίες, με τα υπόλοιπα να πηγαίνουν σε επαναλήψεις και παλαιότερες ταινίες άλλων στούντιο. Βέβαια στο παρελθόν είχε κι αυτή τις αποτυχίες της, κάποιες από τις οποίες αναγνώρισε, όπως το σίκουελ της ταινίας «Τίγρης και δράκος».

Επίσης η Netflix δεν είναι ο μόνος παίχτης στην αγορά που δεν χρειάζεται να ανησυχεί για τηλεθεάσεις. Το HBO της Time Warner, όπως και η Netflix, στηρίζεται σε συνδρομητές για να χρηματοδοτεί το πρόγραμμά του και πέρυσι κέρδισε 2 δισ. δολάρια. Η Amazon αναδεικνύεται επίσης σε δύναμη του streaming, ξοδεύοντας 4.5 δισ. δολάρια το χρόνο και ταινίες και σειρές, ανάμεσά τους η οσκαρική «Μια πόλη δίπλα στη θάλασσα» και το «Transparent».

Ακριβές αποτυχίες

Κάποιες από τις πρόσφατες σειρές που ακυρώθηκαν από τη Neflix ήταν πολύ ακριβές. Το «The Get Down» κόστισε τουλάχιστον 120 εκατ. δολάρια για μία σεζόν σύμφωνα με το Variety, ενώ η πρώτη σεζόν του «Marco Polo», που ακυρώθηκε πέρυσι, είχε κοστίσει 90 εκατ. δολάρια σύμφωνα με τους New York Times.

Ακόμη όμως και όταν η Netflx ρίχνει πετσέτα στο ρινγκ, όπως έκανε με το «Sense8» μετά από 23 επεισόδια, το παρουσιάζει ως μεγάλη επιτυχία: «Η σειρά ήταν όπως την ονειρευόμασταν εμείς και οι φαν της. Τολμηρή, συναισθηματική, εντυπωσιακή, αξέχαστη» σημειώνει η αντιπρόεδρος Σίντι Χόλαντ στην ιστοσελίδα της εταιρείας.

Στο παρελθόν η Neflix είχε δηλώσει ότι οι ακυρώσεις προκύπτουν όταν οι σειρές δεν συγκεντρώνουν αρκετούς θεατές για να δικαιολογήσουν τα έξοδά τους. Όπως τόνισε ο Χάστινγκς αυτή την εβδομάδα στη συνέντευξή του, η εταιρεία θα πρέπει να ακυρώνει εκπομπές πιο συχνά.

Άλλωστε μετά από τόσα χρόνια λειτουργίας στο όριο της κερδοφορίας, η Netflix έχει υποσχεθεί κέρδη για το 2017 και τα έσοδα στο πρώτο τρίμηνο σημείωσαν ρεκόρ. Ωστόσο συνεχίζει να αντιμετωπίζει έλλειψη ρευστότητας και καταφεύγει σε δανεισμό για να χρηματοδοτεί τις παραγωγές της. Πλέον φαίνεται πως δεν θα διστάζει να κόβει τις εκπομπές που δεν αποδίδουν τα αναμενόμενα.

By