Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

EgyptAir: Το αεροσκάφος έπεφτε ανεξέλεγκτα προς τα κάτω

Δεν έχει καταγραφεί κάποιο μήνυμα το οποίο να εξεπέμφθη από τους χειριστές του Aibus A320 

egyptair

Δεν είχε αναφέρει κάποιο πρόβλημα από το πλήρωμα του αεροσκάφους της EgyptAir που χάθηκε λίγα δευτερόλεπτα αφού έφυγε από το FIR Αθηνών περνώντας στο FIR Καϊρου.

Ή τουλάχιστον, σύμφωνα με τα δεδομένα που έχουν γίνει γνωστά μέχρι αυτή την ώρα, δεν έχει καταγραφεί κάποιο μήνυμα το οποίο να εξεπέμφθη από τους χειριστές του Aibus A320 των αιγυπτιακών αερογραμμών προτού χαθεί από τα ραντάρ και εξαφανιστεί στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου.

Ενώ πετούσε σε ύψος 37.000 ποδών, σε απόσταση περίπου 5 με 10 ναυτικά μίλια από το σημείο αναφοράς «CUNBI», τα ραντάρ κατέγραψαν τα τελευταία δραματικά δευτερόλεπτα των 66 επιβαινόντων στο τζετ της EgyptAir.

Το αεροσκάφος έκανε αλλαγή πορείας αριστερά 90 μοίρες κατερχόμενο και στη συνέχεια έκανε αμέσως δεξιά αλλαγή πορείας 360 μοίρες με πολύ μεγάλη βύθιση.

Επί της ουσίας το αεροσκάφος της EgyptAir έπεφτε ανεξέλεγκτα, σχεδόν κατακόρυφα. Οι δύο βίαιες αλλαγές πορείας αρχικώς προς τα αριστερά και στη συνέχεια προς τα δεξιά δείχνουν σαν το τζετ να βρισκόταν σε περιδίνηση ενώ βυθιζόταν προς τη θάλασσα.

parisi-kairo

Επισήμως, το αεροσκάφος των αιγυπτιακών αερογραμμών θεωρείται εξαφανισμένο. Για το λόγο αυτό συνεχίζεται η επιχείρηση έρευνας και διάσωσης, search and Rescue όπως αποκαλείται, σύμφωνα με όσα προβλέπονται στα επίσημα εγχειρίδια. Στην προσπάθεια εντοπισμού του Airbus και ανεύρεσης των 66 επιβαινόντων συμμετέχουν ελληνικά αεροσκάφη, πρόκειται για δύο C-130 που εναλλάσσονται, ένα ιπτάμενο ραντάρ Embraer και ελικόπτερα. Από ελληνικής πλευράς στην περιοχή βρίσκεται η φρεγάτα «Νικηφόρος Φωκάς». Λόγω του μεγάλου βάθους -περίπου 3 χιλιόμετρα στην περιοχή- απαιτείται η συνδρομή υποβρυχίου και για το λόγο αυτό στην περιοχή των ερευνών κατευθύνεται το υποβρύχιο «Ματρώζος». Στην επιχείρηση θα λάβει μέρος μια αιγυπτιακή φρεγάτα η οποία κατευθύνεται προς την περιοχή και γαλλικά αεροσκάφη τα οποία αναμένονται. Οι Γάλλοι έχουν προσφερθεί να διαθέσουν ένα αεροσκάφος Falcon και οι Αμερικανοί ένα αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας P-3.

egypt1

Που επικεντρώνονται οι έρευνες

Οι έρευνες επικεντρώνονται σε μια περιοχή με ακτίνα 40 ναυτικά μίλια γύρω από το σημείο που αποτυπώνεται στον χάρτη με κόκκινο χρώμα. Με κέντρο αυτό το σημείο στη θαλάσσια περιοχή νοτιοανατολικά της Καρπάθου βρίσκονται σε εξέλιξη δραματικές προσπάθειες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της EgyptAir. Τα αεροσκάφη που συμμετέχουν στην επιχείρηση Search and Rescue, μεταξύ των οποίων ένα ελληνικό C-130 και ένα ιπτάμενο ραντάρ Embraer πετούν πάνω από τη θάλασσα για να εντοπίσουνίχνη ζωής. Στη ΝΟΤΑΜ με την οποία δεσμεύεται η περιοχή ερευνών αναφέρεται ότι οι πτήσεις των αεροσκαφών γίνονται από την επιφάνεια της θάλασσας μέχρι ύψους 5.000 ποδών.

Το χρονολόγιο όπως ανακοινώθηκε από την ΥΠΑ

Η πτήση MSR 804, A320 των Αιγυπτιακών αερογραμμών, που εκτελούσε το δρομολόγιο Παρίσι – Κάιρο εισήλθε στο FIR Αθηνών στις 02:24 πμ τοπική ώρα. Αναγνωρίσθηκε και εξουσιοδοτήθηκε από τον αρμόδιο Ελεγκτή Εναερίου Κυκλοφορίας, για την πορεία της πτήσης του.

Στις 02:48 πμ μεταβιβάζεται στον επόμενο τομέα Ελέγχου και εξουσιοδοτείται από τον αρμόδιο ελεγκτή, για το σημείο εξόδου από το FIR Αθηνών. Ο πιλότος ήταν ευδιάθετος και ευχαρίστησε στα Ελληνικά.

Στις 03:27 πμ το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών προσπάθησε να επικοινωνήσει με το αεροσκάφος για μεταβίβαση επικοινωνίας και ελέγχου από το FIR Αθηνών στο FIR Καΐρου.

egypt4

Παρά τις επανειλημμένες κλήσεις το αεροσκάφος δεν ανταποκρίθηκε, οπότε ο ελεγκτής εναερίου κυκλοφορίας κάλεσε στην συχνότητα κινδύνου χωρίς απόκριση από την πλευρά του αεροσκάφους.

Στις 03:29 βρίσκεται πάνω στο σημείο εξόδου.

Στις 03:29:40 πμ χάνεται το στίγμα του αεροσκάφους από το
ραντάρ περίπου 7 ΝΜ νότια/νοτιοανατολικά από το σημείο ΚUMBI, εντός του FIR Καΐρου.

Άμεσα ζητήθηκε η συνδρομή των ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας για πιθανό εντοπισμό στόχου, χωρίς αποτέλεσμα.

Στις 03:45 πμ ενεργοποιήθηκαν οι διαδικασίες έρευνας και διάσωσης μέσω ΕΚΣΕΔ, ΕΚΑΕ και ΚΕΝΑ, με παράλληλη ενημέρωση του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Καΐρου.

Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της γαλλικής πρωτεύουσας στις 23:09 το βράδυ της Τετάρτης με 56 επιβάτες, επταμελές πλήρωμα και τρία άτομα προσωπικό ασφαλείας, συνολικά δηλαδή με 66 επιβαίνοντες. Μάλιστα όπως έχει γίνει γνωστό από την αεροπορική εταιρεία ανάμεσα στους επιβάτες βρίσκονταν και δύο βρέφη και ένα παιδί.

egypt2

Σύμφωνα με τον κατάλογο των επιβατών που δημοσίευσε η EgyptAir, πρόκειται για 30 Αιγύπτιους, 15 Γάλλους, 1 Βρετανό, 1 Καναδό, 1 Βέλγο, 1 Πορτογάλο, 1 Αλγερινό, 1 Σουδανό, 1 πολίτη του Τσαντ, 2 Ιρακινούς, 1 Σαουδάραβα και 1 Κουβεϊτιανό.

Τη στιγμή που χάθηκε το στίγμα του πετούσε πάνω από τη Μεσόγειο, νοτιοανατολικά της Καρπάθου, είχε μπει 10 μίλια μέσα στον αιγυπτιακό εναέριο χώρο, απείχε 280 χλμ. από τις αιγυπτιακές ακτές και βρισκόταν σε ύψος 37.000 ποδιών.

Το αιγυπτιακό ναυτικό, η πολεμική αεροπορία και η ακτοφυλακή της χώρας διεξάγουν έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους, σύμφωνα με πληροφορίες από το Κάιρο. Οι έρευνες για τον εντοπισμό του Airbus A320 εξελίσσονται στο θαλάσσιο χώρο νοτιοανατολικά της Καρπάθου με τη συμμετοχή και της Ελλάδας. Και η Γαλλία ανακοίνωσε ότι θα στείλει αεροπλάνα και πλοία για να συμμετάσχουν στην επιχείρηση έρευνας.

Την ίδια ώρα, αυτόπτες μάρτυρες πάντως έχουν δηλώσει πως είδαν μία φλεγόμενη μπάλα στον ουρανό. Σύμφωνα με την Daily Mirror, τη μαρτυρία αυτή κατάθεσε πλοίαρχος εμπορικού πλοίου που βρισκόταν 130 ναυτικά μίλια νότια του νησιού των Δωδεκανήσων.

Σύμφωνα με στέλεχος της EgyptAir που μίλησε στο CNN, ο πιλότος είχε περισσότερες από 6.000 ώρες πτήσης, με τις 2.000 από αυτές να έχουν γίνει σε αεροσκάφος Airbus A320. Όσο για τον συγκυβερνήτη είχε 2.766 ώρες πτήσης. Όπως έγινε μάλιστα γνωστό αυτή η πτήση ήταν η πέμπτη που έκανε το αεροπλάνο μέσα στην ίδια μέρα.

egypt5

Τεράστια σύγχυση με το «σήμα κινδύνου»

Ενώ αρχικά οι πληροφορίες ανέφεραν ότι ο πιλότος δεν έκανε κάποια κλήση έκτακτης ανάγκης, πριν την εξαφάνιση του αεροσκάφους, στη συνέχεια η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε ότι το αεροσκάφος της Egyptair είχε εκπέμψει τελικά σήμα κινδύνου μέσω του αυτόματου συστήματος εντοπισμού στις 4.26 τοπική ώρα, σχεδόν δύο ώρες μετά την εξαφάνισή του από τα ραντάρ. Ο αιγυπτιακός στρατός από την πλευρά του αρνείται τον εντοπισμό οποιουδήποτε σήματος κινδύνου.

Εντούτοις, σύμφωνα με την εφημερίδα Daily News Egypt που επικαλείται πιλότο, ο οποίος δεν αποκαλύπτει την ταυτότητά του, υπάρχει το ενδεχόμενο τεχνική βλάβη του αεροσκάφους να εμπόδισε τη λειτουργία του συστήματος εκπομπής σήματος κινδύνου. Επομένως, αυτό που εκτιμά ο πιλότος είναι ότι οι κυβερνήτες του Airbus δεν είχαν τη δυνατότητα να εκπέμψουν σήμα κινδύνου, ακόμα και αν προσπάθησαν.

Το Παρίσι δεν αποκλείει κανένα ενδεχόμενο

Ο πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ επικοινώνησε με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι και δεσμεύθηκαν ότι θα συνεργασθούν στενά για την εξακρίβωση των συνθηκών εξαφάνισης του αεροσκάφους της Egyptair.

Κανένα ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποκλεισθεί, δήλωσε ο πρωθυπουργός της Γαλλίας Μανουέλ Βαλς.

Το υπουργείο Αεροπορίας της Αιγύπτου ανακοίνωσε ότι 30 Αιγύπτιοι, 15 Γάλλοι, 1 Βρετανός περιλαμβάνονται μεταξύ των επιβατών του αεροσκάφους της Egyptair.

egypt3

Αιγύπτιος πρωθυπουργός: Δεν αποκλείω την εκδοχή της τρομοκρατίας

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για τους λόγους που οδήγησαν στην απώλεια του στίγματος της πτήσης MS804 της EgyptAir τα ξημερώματα της Πέμπτης άφησε ο πρωθυπουργός της Αιγύπτου Σερίφ Ισμαήλ.

Μάλιστα ο Αιγύπτιος πολιτικός δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο και της τρομοκρατικής επίθεσης.

Συγκεκριμένα ερωτηθείς από το Reuters για το αν μπορεί να υπάρχει περίπτωση τρομοκρατικής επίθεσης για την εξαφάνιση του Airbus A320 ο Σερίφ Ισμαήλ απάντησε ότι δεν μπορεί να αποκλείσει καμία πιθανότητα.

By