Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Εκατοντάδες δις ευρώ εισπράττουν οι χώρες της ΕΕ από το αυτοκίνητο

Το εξωπραγματικό ποσό των 413 δισεκατομμυρίων ευρώ εισέπραξαν πέρυσι οι 15 χώρες του πυρήνα της Ευρωπαϊκής Ενωσης από φόρους και άλλες πηγές, που έχουν σχέση με το αυτοκίνητο!

Σημαντικό είναι και το όφελος του ελληνικού κράτους, αν και τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας είναι ελλιπή.

Αυτό προκύπτει από επίσημη έρευνα του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Αυτοκινητοκατασκευαστών ACEA, σύμφωνα με την οποία τα περυσινά έσοδα από τα οχήματα ήταν αυξημένα κατά 4% σε σχέση με το 2016.

Το αυτοκίνητο έχει εξελιχθεί για όλους τους Ευρωπαίους Υπουργούς Οικονομικών σε μία αγελάδα, την οποία αρμέγουν συνέχεια, προσέχοντας ωστόσο μην τους πάθει τίποτα και χάσουν μία τόσο σημαντική πηγή εσόδων. Τα κράτη μέλη αποδεικνύονται εξαιρετικά επινοητικά, όσον αφορά στον αριθμό των φόρων, των ειδικών τελών και των άλλων χαρατσιών, που επιβάλλουν στα αυτοκίνητα.

Εννοείται, ότι η Ελλάδα ανήκει στους…πρωτοπόρους σε αυτόν τον τομέα, με 24% ΦΠΑ, το Εδικό Τέλος Ταξινόμησης, τα Τέλη Κυκλοφορίας, τα Τέλη Μεταβίβασης, τα τεκμήρια της εφορίας ανάλογα με το μοντέλο και την ηλικία του, τον Φόρο Πολυτελείας, την φορολόγηση των χρηστών εταιρικών οχημάτων, τα ακριβά διόδια για τη χρήση των αυτοκινητοδρόμων, κλπ. Σύμφωνα με στοιχεία του προϋπολογισμού, το ελληνικό κράτος έχει 5,1 δις ευρώ ετήσια έσοδα από τα οχήματα, αν και στο συγκεκριμένο ποσό δεν περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ από τις πωλήσεις οχημάτων και ανταλλακτικών, ελαστικών, υπηρεσιών σε συνεργεία, κλπ., που συνιστούν σίγουρα ένα σημαντικό μέγεθος.

Το ελληνικό Υπουργείο Οικονομικών εισπράττει επίσης για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης που φουλάρουμε 0,70 ευρώ και για κάθε λίτρο πετρέλαιο κίνησης 0,41 ευρώ, «βοηθώντας» έτσι με τον τρόπο του, να πληρώνουμε πανάκριβα τα καύσιμα στη χώρα μας σε σύγκριση με τις δυνατότητες του μέσου πολίτη. Η Ελλάδα είναι τέταρτη στη σχετική λίστα των ευρωπαϊκών χωρών με την υψηλότερη φορολόγηση της βενζίνης, πίσω από την «πρωταθλήτρια» Ολλανδία με 0,778 ευρώ ανά λίτρο αμόλυβδης, την Ιταλία με 0,728 ευρώ και τη Φινλανδία με 0,703 ευρώ. Πολύ ηπιότερη είναι η φορολόγηση του πετρελαίου κίνησης στη χώρα μας με 410 ευρώ για τα 1.000 λίτρα.

Σε απόλυτα νούμερα, η Γερμανία έχει τα περισσότερα έσοδα από το αυτοκίνητο μεταξύ των 15 ευρωπαϊκών κρατών «πρώτης ταχύτητας». Συγκεκριμένα μιλάμε για ένα ποσό 90,5 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, που δικαιολογείται βέβαια και από τον τεράστιο στόλο οχημάτων της χώρας. Η Γαλλία εισέπραξε πέρυσι από το αυτοκίνητο 73,5 δις ευρώ και βρέθηκε στη δεύτερη θέση της σχετικής ευρωπαϊκής λίστας, μάλιστα τα 4,7 από αυτά προέρχονται από τα ασφαλιστήρια συμβόλαια των οχημάτων.

Την τρίτη θέση στα έσοδα από το αυτοκίνητο κατέλαβε πέρυσι η Ιταλία με 73 δις ευρώ. Στη γειτονική μας χώρα φορολογούν κάθε λίτρο βενζίνης με 0,728 ευρώ και πετρελαίου κίνησης με 0,617 ευρώ, γι αυτό και πολλοί Ιταλοί καταφεύγουν στη λύση της αεριοκίνησης (υγραέριο και φυσικό αέριο) ως οικονομικότερη εναλλακτική πρόταση.

By