Ανακοινώθηκαν τα στοιχεία των πωλήσεων για την ελληνική αγορά με τον προηγούμενο μήνα να έχει και αυτός θετικό πρόσημο.
Όπως συμβαίνει και στις περισσότερες αγορές της Ευρώπης με τις παραδόσεις νέων μοντέλων να μπαίνουν σε τροχιά… κανονικότητας, έτσι και στην ελληνική αγορά όλο και περισσότεροι πελάτες παραλαμβάνουν τα νέα τους αυτοκίνητα που περιμένουν εδώ και πολλούς μήνες.
Για το μήνα Μάρτιο στην ελληνική αγορά ταξινομήθηκαν 13.286 νέα επιβατικά παρουσιάζοντας αύξηση κατά 58%, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Στο σύνολο της η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα για το πρώτο τρίμηνο έχει φτάσει τις 33.774 πωλήσεις εμφανίζοντας μία αύξηση της τάξεως του 50,6% και σε σύγκριση με τις 22.427 πωλήσεις της αντίστοιχης περσινής περιόδου.
Συγκεκριμένα, με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Μεταβολή 2023/2022 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.286 | 8.410 | +58,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 1.117 | 836 | +33,6% |
Καινούργια λεωφορεία | 14 | 22 | -36,4% |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2023 |
Ιανουάριος – Μάρτιος 2022 |
Μεταβολή 2023/2022 |
|
Καινούργια επιβατικά | 33.774 | 22.427 | +50,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.062 | 2.179 | +40,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 63 | 37 | +70,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:
Segment | Μάρτιος 2023 | Μάρτιος 2022 | Διαφορά | Ιαν.-Μάρ. 2023 | Ιαν.-Μάρ. 2022 | Διαφορά |
A | 5,6% | 8,4% | -2,8 | 5,7% | 7,8% | -2,1 |
A-SUV | 1,1% | 1,1% | -0,1 | 1,1% | 0,9% | +0,2 |
A TOTAL | 6,7% | 9,5% | -2,8 | 6,8% | 8,7% | -1,9 |
B | 25,5% | 25,6% | -0,1 | 30,7% | 23,7% | +7,0 |
B-SUV | 26,8% | 23,2% | +3,6 | 25,9% | 26,9% | -1,0 |
B TOTAL | 52,4% | 48,8% | +3,5 | 56,6% | 50,5% | +6,1 |
C | 7,7% | 9,2% | -1,5 | 7,1% | 9,3% | -2,2 |
C-SUV | 23,8% | 22,9% | +0,9 | 21,8% | 23,6% | -1,8 |
C TOTAL | 31,5% | 32,1% | -0,6 | 28,9% | 32,9% | -4,0 |
D | 2,0% | 1,6% | +0,4 | 1,3% | 1,3% | +0,0 |
D-SUV | 5,9% | 6,4% | -0,5 | 4,9% | 4,9% | +0,0 |
D TOTAL | 7,9% | 8,0% | -0,1 | 6,2% | 6,3% | +0,0 |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,3% | +0,1 | 0,4% | 0,3% | +0,1 |
E TOTAL | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,5% | 0,4% | +0,0 |
F-G | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,2% | 0,2% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,3% | 0,3% | -0,1 | 0,3% | 0,3% | +0,0 |
F-G TOTAL | 0,4% | 0,4% | -0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,2% | 0,1% | +0,1 |
MPV | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,0% | +0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,4% | 0,5% | -0,1 | 0,4% | 0,6% | -0,3 |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 | |
(Εκ των οποίων SUV | 58,3% | 54,2% | +4,1 | 54,3% | 56,9% | -2,6) |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η κατανομή ανά καύσιμο στα segments επιβατικών, ως το Μάρτιο, έχει ως εξής:
Μάρτιος 2023 |
Μάρτιος 2022 |
Διαφορά | Ιαν.- Μάρ. 2023 | Ιαν.- Μάρ. 2023 | Διαφορά | ΕΕ Ιαν-Φεβ ’23 |
|
Βενζίνη | 44,4% | 46,1% | -1,8 | 44,2% | 45,3% | -1,1 | 37,4% |
Πετρέλαιο | 12,2% | 14,9% | -2,7 | 16,6% | 15,3% | +1,3 | 15,4% |
Υβριδικά (HEV) | 28,8% | 27,3% | +1,6 | 27,2% | 27,6% | -0,4 | 25,8% |
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) | 11,6% | 9,4% | +2,2 | 9,3% | 7,9% | +1,4 | 17,9% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,3% | 0,7% | -0,4 | 0,3% | 0,9% | -0,6 | 3,5% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 2,7% | 1,6% | +1,1 | 2,4% | 3,0% | -0,6 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Φεβρουάριο ως εξής:
Φεβρουάριος 2023 | Φεβρουάριος 2022 | Μεταβολή | Ιαν.-Φεβ. 2023 |
Ιαν.-Φεβ. 2022 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 802.763 | 719.783 | +11,5% | 1.563.015 | 1.402.736 | +11,4% |
ΕΕ 14(2) | 702.126 | 633.378 | +10,9% | 1.343.742 | 1.231.945 | +9,1% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 828.334 | 745.420 | +11,1% | 1.607.613 | 1.453.112 | +10,6% |
Ελλάδα | 9.956 | 8.495 | +17,2% | 20.488 | 14.017 | +46,2% |
(1) ΕΕ των 27.
(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.
(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.