Σάββατο, 4 Μαΐου, 2024

Επιχορήγηση της Ε.Ε. ύψους 499 εκατ. ευρώ για έργα στην Ελλάδα

Τα έργα έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για το 2014 της CEF για τις μεταφορές

euro

Τέσσερις συμφωνίες επιχορήγησης για τα έργα που χρηματοδοτούνται στο πλαίσιο της διευκόλυνσης «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) υπέγραψε, στις 12 Νοεμβρίου, ο Εκτελεστικός Οργανισμός Καινοτομίας και Δικτύων (ΙΝΕΑ) με το ελληνικό υπουργείο Οικονομίας, Τουρισμού, Μεταφορών και Ανάπτυξης.

Όπως ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η επιχορήγηση της Ε.Ε. για τα έργα ανέρχεται συνολικά σε 499 εκατ. ευρώ. Τα έργα έχουν επιλεγεί στο πλαίσιο της πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για το 2014 της CEF για τις μεταφορές, με την οποία διατέθηκαν 13 δισ. ευρώ για την χρηματοδότηση έργων βελτίωσης των ευρωπαϊκών υποδομών μεταφορών, για την προώθηση της ασφάλειας των μεταφορών, την ανάπτυξη των ευφυών συστημάτων μεταφορών και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του τομέα των μεταφορών.

«Η σημερινή μέρα αποτελεί ορόσημο για τη φάση υλοποίησης αυτών των ελληνικών έργων, τα οποία έχουν υψηλή ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία. Ο Οργανισμός θα διασφαλίσει ότι για τα επόμενα έτη, θα υπάρξει έγκαιρη και εντός του προϋπολογισμού πρόοδος, με στενή παρακολούθηση κάθε έργου, έτσι ώστε να υλοποιούμε τις βελτιώσεις αυτών των υποδομών ζωτικής σημασίας για τους ευρωπαίους πολίτες και τις επιχειρήσεις», δήλωσε ο εκτελεστικός διευθυντής του INEA Ντιρκ Μπέκερς, ο οποίος υπέγραψε τις συμφωνίες επιχορήγησης.

Τα έργα που υπεγράφησαν αφορούν σημαντικά έργα υποδομής και μελέτες για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού τομέα στην Ελλάδα. Πρόκειται, συγκεκριμένα, για τα εξής έργα:

-Μελέτες αναβάθμισης της υποδομής στα τμήματα της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας που αποτελεί τμήμα του διαδρόμου Orient/East-Med (ΟΕΜ)
-Νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή μεταξύ Θεσσαλονίκης-Αμφίπολης-Νέας Καρβάλης (φάση μελετών)
-Κατασκευή της σιδηροδρομικής υποδομής στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Πατρών
-Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής υψηλής ταχύτητας Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός συμπεριλαμβανομένου Παγκόσμιου Συστήματος Κινητών Επικοινωνιών Σιδηροδρόμων (GSM-R), 106 χιλιομέτρων

By