Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

ΕΣΕΕ: Δεν αυξήθηκαν τα έσοδα στις ενδιάμεσες εκπτώσεις

Πτωτικά κατά 14,7% κινήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου κατά το διάστημα των φετινών

esee

Πτωτικά κατά 14,7% κινήθηκαν οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου κατά το διάστημα των φετινών, ενδιάμεσων εκπτώσεων σε σύγκριση με την αντίστοιχη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο το 2014, ενώ μία στις εννέα εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο φέτος έναντι του 2014, σύμφωνα με την περιοδική έρευνα που πραγματοποίησε η ΕΣΕΕ.

«Οι προσδοκίες μας για τη φετινή χειμερινή ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο ήταν να βελτιώσουμε τα περυσινά ποσοστά και την πορεία του τζίρου και της επισκεψιμότητας στα καταστήματά μας. Παρά τις αξιοσημείωτες προσπάθειες που καταβάλλει ο επιχειρηματικός κόσμος, φαίνεται ότι η αγοραστική κίνηση παραμένει σε χαμηλά επίπεδα», σχολίασε πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, Βασίλης Κορκίδης.

Η έρευνα έγινε σε τυχαίο δείγμα 200 επιχειρήσεων σε παραδοσιακές εμπορικές αγορές αστικών κέντρων της χώρας.

Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν φαίνεται ότι συμβάλλουν ιδιαίτερα στην τόνωση του τζίρου των επιχειρήσεων, ενώ οι καταναλωτές διατηρούν σταθερά μία στάση αναμονής. «Καταβάλλουμε όλοι κάθε δυνατή προσπάθεια, για να μπορεί η μικρομεσαία ελληνική επιχείρηση να διατηρήσει τον προεξέχοντα ρόλο της στην οικονομία και στην κοινωνία και ευελπιστούμε να χτίζουμε κάθε μέρα σχέσεις εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές, σε ένα δύσκολο για εμάς οικονομικό περιβάλλον».
Όπως προκύπτει από την έρευνα, οι πωλήσεις κατά την εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου κινήθηκαν στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 36% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 50% σε χαμηλότερα.

Πανελλαδικά, οι επιχειρήσεις που δεν συμμετείχαν στο εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου, αγγίζουν το ένα τρίτο του συνόλου του δείγματος. Στις υπόλοιπες, το επίπεδο των εκπτώσεων κυμάνθηκε στην πλειονότητά τους μεταξύ 11% και 20%.

Τα εμπορεύματα που διέθεσαν οι επιχειρήσεις σε έκπτωση αφορούσαν είτε το σύνολο των εμπορευμάτων τους είτε το μεγαλύτερο μέρος των νέων παραλαβών της σεζόν, καθιστώντας το εκπτωτικό δεκαήμερο
αρκετά δελεαστικό ως προς τη δυνατότητα επιλογών για τους καταναλωτές.

Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου φαίνεται να μην επηρεάζει το συνολικό τζίρο για το διάστημα της φθινοπωρινής – χειμερινής σεζόν, στο 58% των επιχειρήσεων. Επίσης, ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι τελικά μειώνει το συνολικό τζίρο, ενώ ένας στους πέντε ότι έχει θετικό αντίκτυπο.

Μεγαλύτερο είναι το ποσοστό αυτών που συμφωνούν με το μέτρο των ενδιάμεσων εκπτώσεων σε σύγκριση με το ποσοστό αυτών που διαπιστώνουν θετικό αντίκτυπο για τις πωλήσεις τους. Σε κάθε περίπτωση, η πλειονότητα των επιχειρήσεων (62%) διαφωνεί με την εφαρμογή των ενδιάμεσων εκπτώσεων.

Κυριακή
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι έμποροι ρωτήθηκαν, εάν, σύμφωνα με τη δυνατότητα που τους εκχωρεί η υπουργική απόφαση, άνοιξαν τα καταστήματά τους την Κυριακή 1 Νοεμβρίου.

Περίπου τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες που άνοιξαν τα καταστήματά τους Κυριακή πιστεύουν ότι το μέτρο δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου, μιας ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.

Αναφορικά με τον αριθμό των απασχολουμένων, καμία επιχείρηση δεν προσέλαβε επιπλέον υπάλληλο, για να καλύψει την ανάγκη απασχόλησης προσωπικού για τις Κυριακές. Το 63% των περιπτώσεων έχει επωμιστεί προσωπικά την κάλυψη της ανάγκης, ενώ το 37% έχει επεκτείνει το ωράριο του υπάρχοντος προσωπικού.

Όσον αφορά το λειτουργικό κόστος της επιχείρησης, το 51% των επιχειρήσεων απάντησε ότι επιβαρύνεται είτε πάρα πολύ είτε πολύ από το άνοιγμα των Κυριακών, το 28% λίγο, ενώ μόλις το 21% δήλωσε ότι δεν έχει επιβαρυνθεί καθόλου.

By