Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Eurostat: Κερδίζουν έδαφος οι online αγορές στην ΕΕ – Τι ψωνίσαμε το 2021

Σε ποιες χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης σημειώθηκε η μεγαλύτερη άνοδος – Ποιες είναι οι αγαπημένες αγορές των Ευρωπαίων

Εξακολουθούν την αυξητική τους πορεία οι διαδικτυακές αγορές στις χώρες-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat.

Οι αγορές στα φυσικά καταστήματα να επηρεάστηκαν αρνητικά λόγω των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προκειμένου να αναχαιτιστεί η πανδημία. Την ίδια ώρα οι αλλαγές στις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών είχαν συνέπειες στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στο δωδεκάμηνο πριν από την έρευνα για το 2021, το 90% των ατόμων ηλικίας 16 έως 74 ετών στην ΕΕ είχε χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο, το 74% από αυτούς είχε αγοράσει ή παραγγείλει αγαθά ή υπηρεσίες για ιδιωτική χρήση. Οι διαδικτυακές αγορές αυξήθηκαν κατά 1 ποσοστιαία μονάδα (π.μ.) σε σύγκριση με το 2020 (73% των χρηστών του Διαδικτύου)  και κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με το 2016 (63%).

Οι χώρες με τους περισσότερους χρήστες

Τα υψηλότερα ποσοστά χρηστών του Διαδικτύου που αγόρασαν ή παρήγγειλαν αγαθά ή υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου τους 12 μήνες πριν από την έρευνα καταγράφηκαν στην Ολλανδία (94%), στη Δανία (92%) και στη Σουηδία (89%). Από την άλλη πλευρά, λιγότερο από το 50% των χρηστών είχε πραγματοποιήσει αγορές μέσω Διαδικτύου στη Ρουμανία (44%) και στη Βουλγαρία (42%).

Τα τελευταία πέντε χρόνια, οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις ηλεκτρονικές αγορές μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου καταγράφηκαν στην Τσεχία (+27 ποσοστιαίες μονάδες), τη Σλοβενία, την Ουγγαρία και τη Ρουμανία (όλες +26 ποσοστιαίες μονάδες), καθώς και την Κροατία και τη Λιθουανία (και οι δύο +25 ποσοστιαίες μονάδες).

Οι «αγαπημένες» online αγορές

Οι πιο συνηθισμένες ηλεκτρονικές αγορές αγαθών ήταν ρούχα (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), παπούτσια ή αξεσουάρ (παραγγελίες από το 68% των διαδικτυακών αγοραστών).

Τα wearables ακολουθήθηκαν από παραδόσεις από εστιατόρια, αλυσίδες γρήγορου φαγητού και υπηρεσίες catering (31%), έπιπλα, αξεσουάρ σπιτιού ή προϊόντα κηπουρικής (29%), καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή ευεξίας (27%), ακολουθούμενα από έντυπα βιβλία, περιοδικά ή εφημερίδες (25%), αθλητικά είδη (εκτός αθλητικών ενδυμάτων) (24%), υπολογιστές, tablet, κινητά τηλέφωνα ή αξεσουάρ τους (23%) και παιδικά παιχνίδια ή είδη παιδικής φροντίδας (20%).

By