Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

F1 GP Μπαχρέιν: Κυριαρχία Ferrari!

Σε έναν επεισοδιακό αγώνα η Ferrari έκανε το 1-2 με τον Leclerc πρώτο έπειτα από μεγάλη μάχη με τον Verstappen! Τρίτος ο Hamilton ενώ σε εφιάλτη εξελίχθηκε ο αγώνας για την Red Bull…

Η εκκίνηση ήταν εντυπωσιακή με τον Leclerc να κλείνει επιθετικά την εσωτερική στον Verstappen. Ο Ολλανδός θα έστριβε δεύτερος μπροστά από τον Sainz, τη στιγμή που ένα στιγμιαίο “ψάρεμα” της RB18 του Perez θα έδινε την ευκαιρία στον Hamilton να περάσει τέταρτος. Ο Perez θα έχανε και την 5η θέση από τον Magnussen την στιγμή που ο Bottas έπειτα από χείριστη εκκίνηση θα πετούσε στα σκουπίδια την εξαιρετική χθεσινή του εμφάνιση. Ο Φιλανδός θα συμπλήρωνε τον πρώτο γύρο μόλις στην 14η θέση.

Πιο μπροστά ο Leclerc έχοντας καθαρή πίστα μπροστά του είχε αρχίσει να ανοίγει την διαφορά του από τον Verstappen. Ο Sainz δεν μπορούσε να ακολουθήσει τους δύο πρώτους με τον Hamilton να κρατιέται σχετικά άνετα πίσω του. Σύντομα και ο Perez θα ανέβαζε ρυθμό προσπερνώντας τον Magnussen έπειτα από μπλοκάρισμα που είχε ο τελευταίος στην αρχή του τρίτου γύρου.

Ο Δανός θα έχανε άλλη μία θέση από τον Russell έπειτα από ένα ακόμη λάθος στην στροφή 1. Τα καινούργια μονοθέσια αποδείχτηκαν αρκετά δύσκολα στην αρχή του αγώνα, ενώ σίγουρα και μεγάλη φθορά στην soft γόμα δυσκόλεψε περαιτέρω τους οδηγούς. Όλο το grid πλην των McLaren είχε επιλέξει να ξεκινήσει με την soft γόμα. Για την ομάδα από το Woking ο εφιάλτης του Σαββάτου συνεχίστηκε και την Κυριακή.

Στην αρχή του 10ου γύρου ο Leclerc είχε ανοίξει διαφορά 3 δευτερολέπτων από τον Verstappen, με τον Sainz επτά πιο πίσω. Η έτερη Red Bull όμως είχε αρχίσει να ανεβαίνει. Ο Perez είχε ανώτερο ρυθμό από τον Hamilton και το εκμεταλλεύτηκε ιδανικά. Ο Sergio ξεκίνησε την επίθεσή του στην στροφή 1 για να την ολοκληρώσει στην είσοδο της 4. Τα ελαστικά του Hamilton είχαν αρχίσει να φθείρονται και ο Βρετανός θα έμπαινε για την hard γόμα στον 12ο γύρο. Η σύντομη μονομαχία του με τον Zhou στον γύρο εξόδου κατέδειξε την δυσκολία των νέων μονοθεσίων να φέρουν γρήγορα τα ελαστικά τους σε θερμοκρασία λειτουργίας.

Ο Verstappen εξακολουθούσε να αντιμετωπίζει προβλήματα με την ελκτική πρόσφυση της RB18. Η διαφορά του με τον Leclerc άνοιγε αργά αλλά σταθερά και στον 15ο γύρο είχε αγγίξει τα 4 δευτερόλεπτα. Σε αυτόν τον γύρο ο Verstappen θα επιχειρούσε το undercut βάζοντας τα soft. Πίσω του θα έμπαινε ο Sainz ο οποίος έμοιαζε εκτός ρυθμού σε εκείνο το σημείο όντας πιο κοντά στον Perez παρά στον Verstappen.

Ένα γύρο αργότερα ήταν η σειρά του Leclerc να σταματήσει. Ο Charles θα κρατιόταν μετά βίας μπροστά στην στροφή 1 και από εκεί θα άρχιζε μία συγκλονιστική μονομαχία μεταξύ εκείνου και του Verstappen. Ο Ολλανδός θα ξεκινούσε την επίθεσή του με την αρχή του 17ου γύρου, βουτώντας εντυπωσιακά στα φρένα για την πρώτη στροφή. Ο Leclerc, όμως, θα απαντούσε αμέσως από την εξωτερική της 4.

Στον επόμενο γύρο η ιστορία θα επαναλαμβανόταν. Ο Verstappen θα περνούσε και πάλι εντυπωσιακά στην πρώτη στροφή αλλά ο Leclerc θα απαντούσε και πάλι, παίρνοντας την εσωτερική αυτή τη φορά της 4. Στον επόμενο γύρο, ο Max θα επιχειρούσε και πάλι όντας αρκετά πιο πίσω αυτήν την φορά. Έτσι, αναγκάστηκε να μπλοκάρει τον εσωτερικό τροχό με τον Leclerc να κρατιέται σοφά στην εξωτερική της 1. Η πρώτη μάχη είχε πάει στον Μονεγάσκο, με τα ελαστικά του Verstappen να πληρώνουν το τίμημα.

Η τραχιά άσφαλτος του Sakhir είχε αρχίσει να ταλαιπωρεί πολλούς οδηγούς. Ο Sainz από την ενδοεπικοινωνία ρώτησε την ομάδα μήπως θα έπρεπε να γίνει και τρίτη στάση για να βγει ο αγώνας. Στον 28ο γύρο ο Hamilton θα έμπαινε για το δεύτερο pit stop του φορώντας τα medium, την γόμα που είχε επιλέξει και ο Perez κατά τον πρώτο του ανεφοδιασμό.Ο Βρετανός θα έβγαινε 8ος με την σύσταση του μηχανικού του να μην πιέσει την συγκεκριμένη γόμα νωρίς.

Όσο περνούσαν οι γύροι, γινόταν εμφανές ότι η μεσαία γόμα της Pirelli ήταν το πιο καλά ισορροπημένο ελαστικό για τον αγώνα. Αυτήν την επιλογή θα έκανε και ο Verstappen στον 31ο γύρο κατά τη δεύτερη στάση του. Στον αμέσως επόμενο γύρο θα απαντούσε φορώντας κι εκείνος την medium. Παρά την ισχύ του undercut στο Μπαχρέιν ο Charles θα έβγαινε άνετα μπροστά. Την ίδια στιγμή ο Verstappen ξεκαθάριζε στην ομάδα του ότι δεν πρόκειται ξανά να φέρει αργά τα ελαστικά σε θερμοκρασία, θεωρώντας πώς αυτό του είχε στερήσει την πρωτοπορία.

Τα medium είχαν αρχίσει να δουλεύουν στην W13 του Hamilton ο οποίος θα περνούσε εύκολα τους Gasly και Magnussen για να βρεθεί έκτος πίσω από τον Russell. Στον 34ο γύρο Sainz, Perez και Russell θα έμπαιναν και εκείνοι για δεύτερη φορά με medium soft και medium αντίστοιχα. Με 15 γύρους να απομένουν η σειρά ήταν Leclerc 4 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Verstappen, με τους Sainz και Perez αρκετά πιο πίσω. Ο Μεξικανός ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που φορούσε soft.

Η F1-75 αποδείχτηκε μάλιστα ανώτερη και στην διαχείριση των ελαστικών με τον Leclerc να αυξάνει τη διαφορά άνετα. Αυτό θα ανάγκαζε την Red Bull να πετάξει λευκή πετσέτα ουσιαστικά φωνάζοντας τον Verstappen για στάση στον 44ο γύρο. Ο Max θα έβγαινε τρίτος πίσω από τον Sainz παραπονούμενος για προβλήματα με το τιμόνι. Στον 46ο γύρο θα εγκατέλειπε ο Gasly με πρόβλημα στον κινητήρα. Αυτό θα προκαλούσε αυτοκίνητο ασφαλείας και οι Leclerc-Russell θα εκμεταλλεύονταν την ευκαιρία για να κάνουν το τελευταίο τους pit stop. Όλα τα μονοθέσια πια φορούσαν τα soft Pirelli.

Το Safety Car θα έμενε μέχρι και τον 50ο γύρο στην πίστα. Σε όλο το μεσοδιάστημα ο Verstappen συνέχισε να παραπονιέται για το ότι το τιμόνι του είχε βαρύνει πολύ. Στην επανεκκίνηση ο Verstappen έκανε λάθος κλείνοντας πολύ στην εσωτερική της τελευταίας στροφής. Ο Leclerc έφυγε άνετα μπροστά την στιγμή που ο Ολλανδός ήταν αναγκασμένος να παίξει άμυνα στον Sainz. Με πέντε γύρους να απομένουν η σειρά ήταν Leclerc, Verstappen, Sainz, Perez, Hamilton και Russell. Πιο πίσω ο Bottas είχε εκμεταλλευτεί το Safety Car για την τελευταία του στάση γεγονός που τον ανέβασε στην 8η θέση.

Οι Sainz-Hamilton θα πίεζαν τις δύο Red Bull με εκείνην του Verstappen να αντιμετωπίζει προβλήματα και με την μπαταρία. Αυτό θα κατέστρεφε τον αγώνα του Max ο οποίος θα εγκατέλειπε στον 55ο γύρο. Έτσι ο Sainz θα περνούσε δεύτερος με τους Perez-Hamilton να μάχονται για την τρίτη θέση! Στον 56ο γύρο και ο Μεξικανός θα διαμαρτυρόταν για απώλεια ισχύος με τον Hamilton να τον πιέζει ασφυκτικά.

Στον τελευταίο γύρο ο εφιάλτης για την Red Bull θα ολοκληρωνόταν με τον κινητήρα του Perez να σβήνει απότομα στην στροφή 1. Έτσι, η τρίτη θέση πέρασε στον Hamilton, ένα αποτέλεσμα που πριν την εκκίνηση φάνταζε απίθανο για τον Βρετανό. Η ημέρα όμως ανήκε στην Ferrari που έκανε το 1-2 για πρώτη φορά από την Σιγκαπούρη του 2019 και φυσικά στο εκπληκτικό Charles Leclerc.

By