Δευτέρα, 6 Μαΐου, 2024

Ferrari: οι εξελίξεις και η «φαραωνική» αποζημίωση του Montezemolo…

Οι εξελίξεις στη Ferrari αποτελούν βασικό θέμα στην πλειονότητα του ιταλικού Τύπου, με το βάρος να πέφτει στην τεράστια αποζημίωση που θα εισπράξει ο Luca di Montezemolo για τις υπηρεσίες που προσέφερε για τέσσερις δεκαετίες στην ιταλική εταιρεία.

newego_LARGE_t_77761_268111«Η Ferrari έχασε. Και ο Luca “κέρδισε” 27 εκατομμύρια», σημειώνει στο πρωτοσέλιδό της η «Il Tempo». Αυτό είναι το αστρονομικό ποσό που θα λάβει ο 67χρονος δικηγόρος από τη Μπολόνια που επί 23 χρόνια κρατούσε τα ηνία του «Cavallino Rampante», οδηγώντας το στην κορυφή τόσο στο εμπορικό κομμάτι, όσο και στο αγωνιστικό.
Στην από κοινού συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν στο Μουσείο της Ferrari, στο Maranello, την οποία κάλυψαν περίπου 70 εκπρόσωποι εγχώριων και διεθνών ΜΜΕ, Sergio Marchionne και Luca di Montezemolo φρόντισαν να αφήσουν στην άκρη τις διαφορές τους. Χαμογελαστοί, διαχυτικοί, με όρεξη για χιούμορ και εκατέρωθεν φιλοφρονήσεις έπαιξαν πολύ καλά το ρόλο δύο πολύ καλών φίλων.
«Όταν έφτασαν στις 2 ακριβώς στην αίθουσα του Μουσείου της Ferrari στο Maranello προσπάθησαν να κάνουν τους πολύ καλούς φίλους. Μόνο που είναι ξεκάθαρο σε όλους ότι επρόκειτο για το τελευταίο κεφάλαιο ενός έργου που τιτλοφορείται: H μεγάλη ρήξη. Ο Luca Montezemolo άφησε την προεδρία της Ferrari, o Sergio Marchionne ανέλαβε το πόστο του. Ενώπιον Ιταλών και ξένων δημοσιογράφων, ο άνθρωπος που για 23 χρόνια αποτελούσε προσωποποίηση της Ferrari και ο μάνατζερ με το μαύρο πουλόβερ που εδώ και μια δεκαετία βρίσκεται στο τιμόνι της Fiat παρουσίασαν μια εκδοχή του «The Odd Couple» (φιλμ του ’68 με τους Jack Lemmon, Walter Matthau), με ειρωνείες, αστεία και χτυπήματα στην πλάτη. Συνέχισαν να αρνούνται με ειρωνικά σχόλια τις συγκρούσεις και τις διαφωνίες που τα τελευταία χρόνια ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της συμβίωσής τους», γράφει χαρακτηριστικά στο ρεπορτάζ της η «La Stampa».
Ο Montezemolo έκανε λόγο για «έναν κύκλο που κλείνει» και αποκάλυψε μεταξύ άλλων ότι είχε σκοπό να παραιτηθεί από τη θέση του στα τέλη του 2015, ενώ Μarchionne διαβεβαίωσε πως η Ferrari δεν πρόκειται να χάσει την ιταλική της ταυτότητα λέγοντας χαρακτηριστικά πως «θα είναι άσεμνο, αδιανόητο να γίνει Αμερικανική η Ferrari. Είναι και θα παραμείνει στο Maranello, δεν αστειευόμαστε». «Δεν υπάρχει καμία πρόθεση να ενσωματωθεί η Ferrari στη Fiat Chrysler. Θέλω να προστατεύσω την ακεραιότητα της Ferrari. Δεν πρόκειται να μπει στο σύστημα μαζικής αγοράς, άλλωστε η επιτυχία της Ferrari οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτό», πρόσθεσε.

Η «φαραωνική» αποζημίωση του Montezemolo

To τέταρτο υψηλότερο εφάπαξ που έχει δοθεί ποτέ σε κορυφαίο διευθυντικό στέλεχος ιταλικής εταιρείας εισηγμένης στο χρηματιστήριο του Μιλάνο, θα λάβει ο 67χρονος Ιταλός μάνατζερ. Το συνολικό ποσό που θα εισπράξει ως αποζημίωση ανέρχεται σε 26,96 εκ. ευρώ.
Μέχρι τις 31 Ιανουαρίου του 2015 θα λάβει 13,250 εκ. ευρώ, ενώ σε βάθος 20ετίας θα του καταβληθούν από την αυτοκινητοβιομηχανία άλλα 13,710 ευρώ, υπό τον όρο ότι «δε θα αναλάβει δραστηριότητες που να έρχονται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα του ομίλου Fiat».
Εκτός όλων αυτών, η Ferrari θα του παρέχει επίσης υπηρεσίες για την προστασία της ατομικής του ασφάλειας. Αξίζει να σημειωθεί πως οι πάγιες ετήσιες απολαβές του Montezemolo ανέρχονταν σε 2,742 εκ. ευρώ.
Όταν ρωτήθηκε για ύψος της αποζημίωσης, πριν ακόμα αυτό ανακοινωθεί, ο Montezemolo απάντησε χαριτολογώντας πως «οποιοδήποτε ποσό θα μπορούσε να θεωρηθεί μη ικανοποιητικό». Όσο για το μέλλον του, το πιθανότερο όπως σημειώνει ο ιταλικός Τύπος, είναι να αναλάβει την προεδρία της Alitalia.
Πριν την συνέντευξη Τύπου, ο Marchionne επισκέφθηκε το γραφείο του Marco Mattiacci με τον οποίο συζήτησαν επί μια ώρα για την ενίσχυση της ομάδας και τις επενδύσεις που πρέπει να γίνουν.
Ο επικεφαλής της Scuderia ανέλυσε το σκεπτικό του και τα πλάνα του στον νέο πρόεδρο, ο οποίος με τη σειρά του τον διαβεβαίωσε πως θα γίνουν οι επενδύσεις που απαιτούνται για να επιστρέψει η ομάδα στις επιτυχίες, ενώ παράλληλα του ζήτησε να επισπεύσει τις διαδικασίες ώστε να διευθετηθούν τα όποια προβλήματα υπάρχουν στο οργανωτικό κομμάτι.
Το θέμα που «καίει» αυτή τη στιγμή τους ανθρώπους της ομάδας είναι ο Fernando Alonso, που παρότι δεσμεύεται με συμβόλαιο, παρουσιάζει τάσεις φυγής, με την McLaren να καιροφυλακτεί. Το υπάρχον συμβόλαιο του Ισπανού λήγει το 2016 με τις ετήσιες απολαβές του να είναι στα 25 εκ. ευρώ. Η Ferrari σε αυτό το κομμάτι είναι διατεθειμένη να του προσφέρει 30 εκ. ευρώ το χρόνο για να τον κρατήσει στο δυναμικό της επεκτείνοντας το συμβόλαιό του, καθώς τον θεωρεί ως τον κορυφαίο πιλότο της F1. Προτεραιότητα αποτελεί επίσης και η ενίσχυση του τεχνικού επιτελείου με μηχανικούς εγνωσμένης αξίας, με το βάρος να πέφτει στον τομέα της κινητήριας μονάδας, που φέτος τουλάχιστον αποτελεί την αχίλλειο πτέρνα της ομάδας.

Πηγή: caranddriver.gr.

By