Τρίτη, 21 Μαΐου, 2024

Φουντώνει ο πόλεμος των σουπερμάρκετ της γειτονιάς

Στις γειτονιές μεταφέρεται ο πόλεμος των αλυσίδων σουπερμάρκετ, με τη δημιουργία μικρών καταστημάτων σε διάφορες γωνιές της Αθήνας, αλλά και σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, η αγορά των μικρών «καταστημάτων γειτονιάς» (convenience stores) αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς στην Ελλάδα. Ειδικότερα στην Αττική η αγορά υπολογίζεται στα 500 εκατ. ευρώ, ενώ συνολικά στην χώρα αγγίζει τα 2 δισ. ευρώ.

Για το λόγο αυτό οι μεγάλες αλυσίδες έχουν ρίξει ιδιαίτερο βάρος στην ανάπτυξη αυτού του project που αναπτύσσεται κυρίως σε πυκνοκατοικημένες περιοχές που παρουσιάζουν έντονη κινητικότητα.

Με στόχο να αναπτύξει εντός της επόμενης πενταετίας ένα δίκτυο 100 καταστημάτων και σε διάστημα δεκαετίας να έχει καταφέρει να αποκτήσει μερίδιο 50% από η ΑΒ Βασιλόπουλος,μπήκε δυναμικά στη συγκεκριμένη αγορά αναπτύσσοντας  ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο «Το δικό σου» ABShop&Go.

Το μοντέλο αυτό καταστήματος το οποίο αφορά την μικρομεσαία επιχειρηματικότητα αναπτύσσεται μέσω franchise και η ΑΒ έχει σχεδιάσει αρχικά την ανάπτυξη μιας αλυσίδας τέτοιων καταστημάτων σε Αθήνα Πειραιά και Θεσσαλονίκης με επέκταση σε βάθος χρόνου και σε άλλες περιοχές. Ήδη πιλοτικά λειτουργούν 14 καταστήματα και σχεδιάζεται και η ανάπτυξη και άλλων καταστημάτων.

Πρόκειται για self service κατάστηµα, που χωροθετείται σε πυκνοκατοικηµένες περιοχές, σε σηµεία µε έντονη κινητικότητα (όπως σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες , αφετηρίες λεωφορείων, σταθµούς Μετρό).

Αναπτύσσεται σε χώρους πώλησης 120-200 τ.µ. σε ένα επίπεδο (ισόγειο), µε μικρό βοηθητικό χώρο 30-50 τ.µ. Σε αυτό οι καταναλωτές θα μπορούν να βρουν 3.000-5.000 κωδικούς ειδών της ΑΒ (επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας), ανάλογα µε το µμέγεθος του χώρου πώλησης.

Ακολουθεί την εµπορική πολιτική των καταστηµάτων ΑΒ, συµµετέχει στο συνολικό προωθητικό πρόγραµµα της εταιρείας και λειτουργεί µε διευρυµένο ωράριο λειτουργίας καθηµερινά και την Κυριακή, σύµφωνα µε τη κείμενη νοµοθεσία.

Την ανάπτυξη μικρών σημείων πώλησης σχεδιάζουν να αναπτύξουν σε πιλοτικό – στην παρούσα φάση – επίπεδο τα My Market.

Τα νέα μικρά καταστήματα σουπερμάρκετ θα φέρουν την επωνυμία Easy My Market, θα λειτουργούν με λιγότερο προσωπικό και θα είναι μικρότερης έκτασης από τα «κανονικά» καταστήματα του δικτύου.

Παρουσία στα καταστήματα της γειτονιάς έχει από το 2005 η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης . Πρόκειται για τα Εxpress Μarket που είναι παντοπωλεία που και προσφέρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων.

Στο δίκτυο καταστημάτων franchise όλα τα συνεργαζόμενα καταστήματα αποκτούν μία ενιαία ταυτότητα, με κοινό αναγνωρίσιμο σήμα και όνομα Εxpress Μarket. Παράλληλα, υπάρχει η δυνατότητα ειδικής συνεργασίας στην οποία οι συνεργάτες μέσω τριγωνικών πωλήσεων μπορούν και προμηθεύονται τα προϊόντα που διακινούν στα καταστήματά τους είτε από τη Διαμαντής Μασούτης Α.Ε., είτε απευθείας από τη βιομηχανία, πετυχαίνοντας ειδικές εκπτώσεις.

Πάνω από 100 καταστήματα διαθέτει σήμερα η Οk Anytime Market Α.Ε. δραστηριοποιείται αποκλειστικά στο χώρο των καταστημάτων convenience από το 2004 όπου ξεκίνησε την δραστηριότητα της.

H αλυσίδα η οποία δραστηριοποείται στην Αττική και στην Θεσσαλονίκη με την μέθοδο του franchise, ανήκει κατά 51% στην Μαρινόπουλος.

Τα Ok Markets είναι καταστήματα τροφίμων 65-90 τετραγωνικών που πουλάνε γαλακτοκομικά, τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Διαθέτουν μια ποικιλία μόνο τυποποιημένων προϊόντων που ανέρχεται στους 3500 κωδικούς και μπορούν να καλύψουν πλήρως τις ανάγκες της οικογένειας μας στην κατηγορία των αγαθών που προμηθευόμαστε από το τυπικό super market. Το ωράριο λειτουργίας τους είναι διευρυμένο καθώς λειτουργούν από Δευτέρα έως και Κυριακή από τις 8 00 έως 23 00 μ.μ.

Τα Ok! επεκτείνονται με τη μέθοδο της δικαιόχρησης (franchise), καθώς και με εταιρικά καταστήματα, σε συγκεκριμένες περιοχές εντός Αττικής . Η επιλογή των σημείων γίνεται από την εταιρεία αποκλείοντας εκείνα τα οποία λειτουργούν ήδη ως καταστήματα τροφίμων ή καταστήματα ψιλικών κ.τ.λ., εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.

By