Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Πώς το ελληνικό «φαινόμενο» Fresh Line ξεπουλά παρά την κρίση

Fresh Line ή αλλιώς Success Story

Δυναμική ανάπτυξη, παρά το δυσμενές κλίμα της εγχώριας επιχειρηματικότητας πρόκειται να εμφανίσει το 2013 η ελληνική επιχείρηση Fresh Line, σχεδιάζοντας την περαιτέρω επέκταση του δικτύου καταστημάτων της και ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

assets_LARGE_t_942_43493193

Η επιχειρηματική ιδέα που αποτελεί μετεξέλιξη της οικογενειακής σαπωνοποιίας στη Ζάκυνθο, πριν από 21 περίπου χρόνια, έχει καταφέρει σήμερα να κατακτήσει τα 4 σημεία του πλανήτη, με περισσότερα από 190 σημεία πώλησης σε 13 χώρες, ενώ στην Ελλάδα, κατόπιν εξορθολογισμού του δικτύου διαθέτει συνολικά 40 σημεία πώλησης.

Μολονότι μπορεί η οικονομική κρίση και οι ευκαιρίες που κρύβει να αποτελούν στερεότυπο για πολλούς, για την Fresh Line είναι στρατηγική. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό ανάπτυξης του 2013, πρόκειται να προστεθούν επιπλέον 30 νέα καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό, απ όπου το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γερμανία θα αποτελέσουν βασικούς πυλώνες για την επέκταση της. Πλάνο επέκτασης υπάρχει και για την Κύπρο, όπου σήμερα υπάρχει μόνο ένα σημείο πώλησης. Ενώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις της διοίκησης, υπάρχουν σκέψεις και για είσοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες, στις αρχές του 2014.

Πώς το ελληνικό «φαινόμενο» Fresh Line ξεπουλά παρά την κρίση

Επιχειρηματικά, η «αθόρυβη» Fresh Line καταφέρνει στο διάστημα των είκοσι και πλέον ετών να εργάζεται μεθοδικά και αποτελεσματικά, με πρώτη ύλη το φρέσκο βιολογικό προϊόν.

Η ιστορία της ξεκινά ουσιαστικά τον προηγούμενο αιώνα στη Ζάκυνθο, όπου στις οικογενειακές εγκαταστάσεις σαπωνοποιίας τίθενται οι βάσεις και αξιοποιούνται για πρώτη φορά εκλεκτά βότανα και σπάνια φυτά της ελληνικής γης με αρωματικές αλλά και θεραπευτικές ιδιότητες σε συνταγές που έμελλε να παραδοθούν από γενεά σε γενεά.

Πώς το ελληνικό «φαινόμενο» Fresh Line ξεπουλά παρά την κρίση

Έτσι έφτασαν ως κληρονομιά στην κυρία Μαύρα Βαγιωνή ? Στασινοπούλου, ιδρυτή και πρόεδρο της Fresh Line International. Η ίδια, απόλυτα πεπεισμένη από την αποτελεσματικότητα των συνταγών της γιαγιάς της, αποφασίζει να αξιοποιήσει τη γνώση αυτή επιχειρηματικά και ιδρύει το 1992 την Fresh Line.

Με τον καιρό πειραματίστηκε με νέες μορφές στα καλλυντικά, ανάλογα με τη φαντασία της στιγμής και τους συνδυασμούς των πρώτων υλών (στέρεες πλάκες βουτύρου για ενυδάτωση και μασάζ, σαπούνια για λούσιμο, μάσκες με φρέσκα λαχανικά και φρούτα, άλατα που αναβράζουν στο νερό). Η ανταπόκριση του κοινού ήταν ένθερμη και έτσι η Μάυρα Βαγιωνή αποφάσισε να το αναπτύξει σε επιχειρηματική πρακτική, πουλώντας τα ίδια καλλυντικά σαν αυτά που έφτιαχνε. Φρέσκα με το κιλό σε πρωτότυπες μορφές.

Πώς το ελληνικό «φαινόμενο» Fresh Line ξεπουλά παρά την κρίση

Το πρώτο κατάστημα
Το πρώτο κατάστημα ανοίγει στην Αθήνα, στην περιοχή του Χαλανδρίου το 1993. Το 2004, μετά από μια ουσιαστική προετοιμασία πολλών ετών και αναβάθμιση όλων των συστημάτων και διαδικασιών της, η εταιρεία κάνει το πρώτο της βήμα στο εξωτερικό.

Το πιλοτικό κατάστημα στο Chelsea του Λονδίνου θα σηματοδοτήσει μια νέα εποχή για τη Fresh Line. Το πάθος της ιδρύτριας κληρονομείται στις δυο ανήλικες τότε κόρες της, Ναταλί και Πάολα, οι οποίες σήμερα είναι κατέχουν τη θέση Διευθύνουσας Συμβούλου και Αντιπροέδρου αντίστοιχα. Και οι τρεις μαζί έχοντας στο στελεχιακό τους δυναμικό άξιους και έμπειρους συνεργάτες στοχεύουν σε μια παγκόσμια ανάπτυξη, που κατακτά πολύ γρήγορα ηγετική θέση στο κλάδο των φυσικών καλλυντικών.

Ενώ, το 1994, εκμεταλλευόμενη την ανάπτυξη μέσα από το franchising και βασισμένο στη φιλοσοφία της υποστήριξης του κάθε franchisee και συνεργάτη, ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της Fresh Line.

Επιχειρηματικός «πυρήνας» η Ρωσία
Το 75% των εσόδων της Fresh Line προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού, με τη Ρωσία να αποτελεί την πλέον δυνατή αγορά, καθώς τα 100 απ τα 190 σημεία πώλησης που διαθέτει συνολικά, βρίσκονται στη χώρα.

Η αμιγώς ελληνική επιχείρηση διαθέτει γραμμή παραγωγή στο Μαρκόπουλο, απ όπου διακινούνται τα προϊόντα της στην εγχώρια και διεθνή αγορά. Στο πλαίσιο της επιχειρηματικής ανάπτυξης στοχεύει να αυξήσει και τις θέσεις εργασίας, προσλαμβάνοντας υπαλλήλους για τη στελέχωση των νέων δραστηριοτήτων. Στη Fresh Line, εργάζονται ήδη περί τα 100 άτομα, ενώ για τις ανάγκες επέκτασης του 2013 υπολογίζεται πως θα πραγματοποιηθούν 20-25 νέες προσλήψεις, διατηρώντας έτσι τον ετήσιο ρυθμό αύξησης του 20% με 25% στον αριθμό των εργαζομένων της. Ενώ, συγκρίνοντας τα δύο τελευταία χρόνια (το 2011 με το 2012) εμφανίζεται αύξηση της τάξεως του 25% στο στελεχιακό δυναμικό της, πραγματοποιώντας συνολικά πέρυσι, 20 νέες προσλήψεις.

Η Αρχαία Ελλάδα στα προϊόντα
Όλες οι σειρές της Fresh Line φέρουν ονόματα της ελληνικής μυθολογίας. Η ιδρύτρια θέλησε με αυτό τον τρόπο να δηλώσει την ελληνική ρίζα της βοτανοθεραπείας και αρωματοθεραπείας. Η κοσμετολογία είναι ελληνική λέξη, από το κόσμειον που σημαίνει αρμονικό. Οι αρχαίοι Έλληνες ήταν αυτοί που μελέτησαν και εφάρμοσαν συνταγές βοτάνων και ελαίων. Τα προϊόντα είναι πιστοποιημένα με το πρότυπο ISO 9001 και από τον οργανισμό πιστοποίησης ICEA (Ethical and Environmental Certification Institute), με έντονη παρουσία σε Ιταλία και Ευρώπη, ο οποίος πιστοποιεί πάνω από 11.000 εταιρείες με δυνατές ηθικές, περιβαλλοντολογικές και κοινωνικές αξίες.

Το 75% των εσόδων της Fresh Line προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού, με τη Ρωσία να αποτελεί την πλέον δυνατή αγορά, καθώς τα 100 από τα 190 σημεία πώλησης που διαθέτει συνολικά βρίσκονται στη χώρα.

  • Η επιχειρηματική ιδέα αποτελεί μετεξέλιξη της οικογενειακής σαπωνοποιίας στη Ζάκυνθο, πριν από περίπου 21 χρόνια
  • Η Fresh Line έχει καταφέρει σήμερα να κατακτήσει τα 4 σημεία του πλανήτη
  • Διαθέτει περισσότερα από 190 σημεία πώλησης σε 13 χώρες, ενώ στην Ελλάδα αριθμεί συνολικά 40 καταστήματα.
  • Το 2004, η εταιρεία κάνει το πρώτο της βήμα στο εξωτερικό, με πιλοτικό κατάστημα στο Chelsea του Λονδίνου
  • Το 1994, εκμεταλλευόμενη την ανάπτυξη μέσα από το franchising ενισχύει περαιτέρω το δίκτυο της Fresh Line.

[TOY ΚΟΣΜΑ ΖΑΚΥΝΘΙΝΟΥ | ΗΜΕΡΗΣΙΑ]

By