Τετάρτη, 17 Απριλίου, 2024

Fulpra L1: Το new age ηλεκτρικό τρίκυκλο για αστικές διανομές

Η ηλεκτροκίνηση έρχεται δυναμικά να αλλάξει τα πάντα, φέρνοντας μερικές ιδιαίτερα έξυπνες ιδέες ακόμα και για τις μικρές door-to-door αστικές διανομές.

Τα δύο χρόνια που πέρασαν ήταν ιδιαίτερα σημαντικά σε πολλά επίπεδα για την αυτοκίνηση. Από τη μια υπάρχει η μεγάλη αλλαγή που συντελείται με την ηλεκτροκίνηση. Και από την άλλη η πανδημία άλλαξε πολλές από τις καθημερινές μας συνήθειες και έδωσε τεράστια ώθηση στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Οι αλλαγές αυτές δεν θα μπορούσαν να μην περάσουν και στα μικρά οχήματα διανομής, αυτά δηλαδή που μοιράζουν πόρτα-πόρτα τις παραγγελίες που έρχονται από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Στην πρόσφατη έκθεση του Μονάχου, η εταιρία Fulpra Motors από την Ολλανδία, παρουσίασε μία πολύ φρέσκια και έξυπνη ιδέα για ένα όχημα κομμένο και ραμμένο σ’ αυτού του είδους τις μεταφορές.

Το όχημα που παρουσίασε ονομάζεται L1 Cargo Bike, και υπόσχεται ότι είναι η απάντηση για καθαρές και γρήγορες μεταφορές αστικών διανομών. Η συγκεκριμένη εταιρία έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα μεγάλο σε χώρο φόρτωσης όχημα με μικρές διαστάσεις για ευελιξία μέσα στην πόλη αλλά και δυνατότητα να χωράει στις λωρίδες κυκλοφορίας των ποδηλάτων.

Ο χώρος φόρτωσης είναι στα 3.000 λίτρα με ωφέλιμο φορτίο στα 350 κιλά, νούμερα ιδιαίτερα ικανοποιητικά για την φιλοσοφία της συγκεκριμένης κατασκευής. Για να κινήσει αυτό το φορτίο εφοδιάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα των 1.000 watt με ροπή στα 130 Nm και μέγιστη ταχύτητα στα 25 χλμ/ώρα.

Η μπαταρία προέρχεται από  την Ολλανδική εταιρία Cleantron και είναι αφαιρούμενη, παρέχοντας αυτονομία των 80 χιλιομέτρων. Η εταιρία έχει φροντίσει ώστε το ηλεκτρικό σύστημα να λειτουργεί με ασφάλεια και σε συνθήκες βροχής, έχοντας τοποθετήσει το μοτέρ και την μπαταρία μέσα στο πλαίσιο.

Ο σχεδιασμός του είναι επίσης ιδιαίτερος, με το εμπρός μέρος του πλαισίου να κινείται ανεξάρτητα κάτι που αυξάνει δραματικά την ευελιξία και την ευκολία φόρτωσης μέσα στην πόλη. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται με αλυσίδα στον πίσω άξονα, υπάρχουν μεγάλα δισκόφρενα, LED φωτιστικά σώματα, μεγάλα λάστιχα ενώ δεν λείπουν και ψηφιακά συστήματα όπως GPS, Bluetooth και πολλά ακόμα συστήματα παρακολούθησης της πορείας.

Προς το παρόν, η εταιρία Fulpra παίρνει παραγγελίες χωρίς να έχει αναγγελθεί ούτε η ημερομηνία παραγωγής ούτε το ακριβές αντίτιμο για την αγορά του. Πάντως ως ιδέα μοιάζει ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, ιδίως για τις μεταφορές σε αστικά κέντρα και σε σημεία όπου τα van έχουν δύσκολη πρόσβαση.

By