Πέμπτη, 5 Δεκεμβρίου, 2024

Γιάννης Λάριος: Δυναμική είσοδος της Viva Wallet στην Κύπρο

Η Viva Wallet ξεκίνησε από μια start-up στην Ελλάδα και είναι σήμερα ένας πανευρωπαϊκός τεχνολογικός πάροχος υπηρεσιών πληρωμών, με τραπεζική άδεια και φυσική παρουσία σε 24 ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ τους και η Κύπρος. Σύμφωνα με τον Senior VP, Strategy & Business Development της Viva Wallet Group, Γιάννη Λάριο, ο οποίος απάντησε σε ερωτήσεις του «Φιλελεύθερου», σήμερα η εταιρεία είναι η neobank με το μεγαλύτερο αποτύπωμα στην Ευρώπη. Ξεκίνησε από μία ομάδα 5 ανθρώπων, με επικεφαλής τον ιδρυτή της, Χάρη Καρώνη, και εξελίχθηκε σε μία ομάδα που μέχρι το τέλος του έτους θα αριθμεί πάνω από 1000 στελέχη στην Ευρώπη. Σήμερα, η Viva Wallet βρίσκεται σε τροχιά σημαντικής ανάπτυξης στην αγορά της Κύπρου.

Έλαβε, όπως εξηγεί ο κ. Λάριος, τη στρατηγική απόφαση να δημιουργήσει μια πολύ ισχυρή ομάδα για πληρωμές στην Κύπρο, συνεργαζόμενοι με τον Χάρη Ξενοφώντος, ένα στέλεχος με μακρά πορεία στον τραπεζικό κλάδο, ο οποίος έχει αναλάβει καθήκοντα Director of Global Strategic Partnerships για την Ευρώπη. «Ο Χάρης μαζί με ακόμη περισσότερα στελέχη στην Κύπρο διαμορφώνει ήδη ένα τοπικό technology hub, που θα αποτελέσει εφαλτήριο για να παρέχουμε υπηρεσίες πληρωμών σε πελάτες σε όλη την Ευρώπη», σημειώνει ο κ. Λάριος.

Η διείσδυση στην κυπριακή αγορά

– Ποια είναι η σχέση της Viva Wallet με την κυπριακή αγορά; Πότε άρχισε, πώς εξελίσσεται και πώς έγινε δεκτή από τις κυπριακές επιχειρήσεις και ευρύτερα το κοινό που συναλλάσσεται οικονομικά; Βρισκόμαστε σε τροχιά σημαντικής ανάπτυξης στην αγορά της Κύπρου. Από τη μια πλευρά, οι υπηρεσίες πληρωμών της Viva Wallet, η ευκολία του tap-on-phone για την αποδοχή καρτών μέσω οποιουδήποτε Android smartphone, η πλήρως ψηφιακή ενεργοποίηση των λογαριασμών ΙΒΑΝ, καθώς και δεκάδων μεθόδων πληρωμής, έχουν προσφέρει ήδη σημαντικά οφέλη σε πολλές κυπριακές επιχειρήσεις κάθε τύπου. Ολοένα και περισσότερες αξιοποιούν τις εκπληκτικές δυνατότητες των πληρωμών της Viva Wallet, ώστε να αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις καθημερινές λειτουργίες τους. Βλέπουμε ήδη πως πολλές από τις διοικήσεις επιχειρήσεων έχουν αντιληφθεί ότι οι ψηφιακές πληρωμές δεν είναι μόνο η αποδοχή μιας κάρτας στο γκισέ ή στο ταμείο, αλλά τελικά είναι ένα σημαντικό στοιχείο, ώστε να κάνεις καλύτερες πολλές πτυχές της καθημερινής λειτουργίας. Σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα από σήμερα, δεν θα είναι υπερβολή να πούμε πως στην Κύπρο θα είναι πλέον διακριτές και θα ξεχωρίζουν σε επίπεδο καθημερινής δραστηριότητας οι επιχειρήσεις που αγκαλιάζουν τις τεχνολογίες αιχμής της Viva Wallet στις πληρωμές, από εκείνες που είναι προσκολλημένες σε παλιές μεθόδους, περασμένων δεκαετιών.

Επιπρόσθετα, πλέον της δυναμικής εισόδου της Viva Wallet στην αγορά της Κύπρου, αξιοποιούμε το έμπειρο έμψυχο δυναμικό που υπάρχει στο νησί. Λάβαμε τη στρατηγική απόφαση να δημιουργήσουμε μια πολύ ισχυρή ομάδα για πληρωμές στην Κύπρο, συνεργαζόμενοι με τον Χάρη Ξενοφώντος, ένα στέλεχος με μακρά πορεία στον τραπεζικό κλάδο, ο οποίος έχει αναλάβει καθήκοντα Director of Global Strategic Partnerships για την Ευρώπη. Ο Χάρης μαζί με ακόμη περισσότερα στελέχη στην Κύπρο διαμορφώνει ήδη ένα τοπικό technology hub, που θα αποτελέσει εφαλτήριο για να παρέχουμε υπηρεσίες πληρωμών σε πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Η κυπριακή αγορά διαθέτει υψηλά καταρτισμένους μηχανικούς που θέλουμε να καλωσορίσουμε στη δική μας ομάδα, ακριβώς επειδή μοιραζόμαστε τις ίδιες απόψεις αναφορικά με την αξία της τεχνολογικής καινοτομίας.

– Χρειάστηκε να αδειοδοτηθείτε από κάποια κυπριακή Αρχή για τις εργασίες σας στην Κύπρο; H Viva Wallet παρέχει υπηρεσίες πληρωμών σε όλη την Ευρώπη, αξιοποιώντας τις άδειες ηλεκτρονικού χρήματος και πιστωτικού ιδρύματος, που αποκτήθηκαν στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών Οδηγιών (PSDII). Όπως γνωρίζετε, βάσει της PSDII δεν απαιτείται η αδειοδότηση να γίνεται ξεχωριστά σε κάθε μια χώρα της Ευρώπης. Ωστόσο, η Viva Wallet, για να μπορέσει να εμπλουτίσει το μπουκέτο υπηρεσιών πληρωμών που παρέχει σε κάθε μια από τις 24 χώρες της Ευρώπης που δραστηριοποιείται, με λογαριασμούς που έχουν τοπικό IBAN, με εκκαθάριση λογαριασμών στο τοπικό νόμισμα σε κάθε χώρα, με παροχή ενός μεγάλου πλήθους τοπικών μεθόδων πληρωμών και με την έκδοση τοπικών καρτών, δημιούργησε παντού σε κάθε χώρα και από ένα φυσικό υποκατάστημα. Χάρη σε αυτό το τοπικό υποκατάστημα, η Viva Wallet εντάχθηκε στο χρηματοπιστωτικό σύστημα σε κάθε μια από τις 24 χώρες, ως τοπικό μέλος. Με αυτόν τον τρόπο, μπορεί να παρέχει πολύ αποτελεσματικά οτιδήποτε χρειάζεται κάθε τοπική επιχείρηση, χάρη στις εξελιγμένες τεχνολογίες που χρησιμοποιεί και αναπτύσσει η ίδια. Λόγω αυτής της στρατηγικής, έχουμε και στην Κύπρο τοπικό υποκατάστημα και συνεπώς απευθείας συνεργασία με τις κυπριακές Αρχές.

Τι προσφέρει και σε ποιους

– Ποια είναι κατ’ εσάς τα πλεονεκτήματα που προσφέρει στους πελάτες σας η αξιοποίηση των υπηρεσιών της Viva Wallet; Ποιες υπηρεσίες που προσφέρουν τα παραδοσιακά τραπεζικά ιδρύματα δεν παρέχονται από την εταιρεία σας; H Viva Wallet φέρνει στις κυπριακές επιχειρήσεις εξελιγμένες, τεχνολογικά καινοτόμες, υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών, δυνατότητα αποδοχής καρτών σε ηλεκτρονικά αλλά και φυσικά καταστήματα, λογαριασμό με Κυπριακό IBAN, τη δυνατότητα έκδοσης χρεωστικών εταιρικών καρτών. Η απλή αναφορά των υπηρεσιών με τίτλους, δεν αποδίδει ωστόσο το πλήρες εύρος τους. Η Viva Wallet έχει αναπτύξει τεχνολογίες αιχμής, αξιοποιώντας δική της τεχνογνωσία. Κάθε μια από τις παραπάνω υπηρεσίες είναι πολύ απλούστερη, ταχύτερη, αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη συγκριτικά με ό,τι γνωρίζουν μέχρι σήμερα.

Ενδεικτικά, μια μικρή ή μεγάλη κυπριακή επιχείρηση μπορεί να εγγραφεί σε λίγα λεπτά ηλεκτρονικά στις υπηρεσίες της Viva Wallet και να αποκτήσει κυπριακό ΙΒΑΝ για την εξυπηρέτηση των καρτών πληρωμών. Μπορεί να δέχεται πληρωμές για όλες τις διεθνείς κάρτες (Visa, Mastercard, American Express, Diners, Discover κλπ) αλλά και για δεκάδες τοπικά σχήματα των χωρών (bancomat, bancontact, sofort, cartes bancaire), που χρησιμοποιούν κατά κόρον οι Ευρωπαίοι επισκέπτες στη χώρα. Οι κυπριακές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιούν τις υπηρεσίες τόσο στα ηλεκτρονικά καταστήματά τους πρακτικά, χωρίς να χρειάζεται να γράψουν κώδικα, ενώ στα φυσικά καταστήματά τους μπορούν να χρησιμοποιούν ακόμη και Android tablets ή smartphones για την αποδοχή όλων αυτών των πληρωμών. Όλες αυτές οι τεχνολογίες έχουν δημιουργηθεί απευθείας από τη Viva Wallet, χωρίς τη μεσολάβηση τρίτων, και λειτουργούν στις πιο σύγχρονες υποδομές πάνω στο cloud (MS-Azure). Είναι προφανές πως αυτό επιφέρει σημαντικά οφέλη στην ταχύτητα των συναλλαγών, στην ασφάλεια, αλλά και στην εξυπηρέτηση του τελικού πελάτη.

Και αυτό δεν είναι παρά μόνο η αρχή! Για παράδειγμα, η αποδοχή καρτών μπορεί να συνεχίσει να γίνεται ακόμη και όταν για κάποιο λόγο διακοπεί η σύνδεση της επιχείρησης στο Internet. Αλλά ο πελάτης δεν θα καταλάβει τίποτα! Ή ως άλλο παράδειγμα, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία ή και καταστήματα λιανικής ή οι couriers μπορούν να δέχονται πληρωμές με κάθε κάρτα παντού, χωρίς να χρειάζεται να αγοράζουν επιπλέον τερματικά, απλώς αξιοποιώντας μόνο τα υφιστάμενα smartphones. Ταυτόχρονα, σε κάθε ηλεκτρονικό κατάστημα κυπριακής επιχείρησης υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής με απευθείας checkout μέσω της τράπεζας και μάλιστα με πολύ καλύτερους όρους!

Στις περιπτώσεις δε μεγάλων επιχειρήσεων, λειτουργούμε ως Σύμβουλοι και παρέχουμε “embedded banking services”, αξιοποιώντας τις τεχνολογίες πληρωμών ως εργαλείο που αλλάζει προς το καλύτερο την ίδια τη λειτουργία της επιχείρησης ή ακόμη και τα workflows της καθημερινότητάς τους. Έχουμε συνεργάτες που έχουν εξοικονομήσει χιλιάδες εργατοώρες, αποφεύγοντας σπατάλη χρόνου και πόρων, μόνο και μόνο επειδή αυτοματοποιήσαμε με τις τεχνολογίες πληρωμών της Viva Wallet τις καθημερινές τους εργασίες. Απαλλάξαμε για παράδειγμα μεγάλους πελάτες από το βραχνά της διατήρησης ξεχωριστών χάρτινων αποδείξεων πληρωμών με κάρτα, ενσωματώνοντας αυτές τις πληροφορίες στις αποδείξεις. Έχουμε εκατοντάδες πρακτικά παραδείγματα σε μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις, που αποδεικνύουν πως οι αλλαγές που επιφέρει η συνεργασία με τη Viva Wallet, έχουν πολύ μεγάλο θετικό αντίκτυπο στην εσωτερική τους λειτουργία, αλλά και στην ικανοποίηση των πελατών τους.

Αξιοποιώντας την τραπεζική άδεια που έχει η Viva Wallet και ξεκινώντας από την Ελλάδα, προχωρούμε επιπλέον και στη διάθεση μικρού κεφαλαίου κίνησης στις μικρές επιχειρήσεις, βάσει του προφίλ συναλλαγών που ήδη έχουν μέσω των καρτών. Άρα η συγκυρία είναι εξαιρετική, ώστε μια επιχείρηση στην Κύπρο να ξεκινήσει σήμερα τη συνεργασία της με τη Viva Wallet, και να απολαύσει δεκάδες οφέλη σε επίπεδο αποτελεσματικότητας σε βάθος χρόνου.

Υπηρεσίες όπως αυτές, παρέχονται με ενιαίο τρόπο σε 24 χώρες της Ευρώπης. Συνεπώς, αν κάποιος Όμιλος έχει παρουσία και εκτός Κύπρου, θα υποστηριχθεί παντού, αποφεύγοντας πολλαπλούς παρόχους, πολλαπλό κόπο, και ασύνδετη πληροφόρηση για τις πληρωμές του, όπως έχει σήμερα. Η Viva Wallet είναι ο τεχνολογικά καινοτόμος συνεργάτης πληρωμών κάθε επιχείρησης, τόσο για την Κύπρο όσο και σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Δεδομένου του μπουκέτου υπηρεσιών πληρωμών και κεφαλαίου κίνησης, το μόνο που δεν παρέχουμε συγκριτικά με τις παραδοσιακές τράπεζες στις επιχειρήσεις είναι επενδυτικά προϊόντα και κάποια συγκεκριμένα πιστωτικά προϊόντα.

– Πώς διασφαλίζεται η άμεση και αποτελεσματική επικοινωνία των πελατών σας με την εταιρεία, ανεξαρτήτως τόπου καταγωγής ή γλώσσας; Σε κάθε μία από τις 24 αγορές όπου έχουμε παρουσία, υπάρχει τοπική ομάδα που διατηρεί απευθείας επαφή με τους πελάτες στη γλώσσα του πελάτη. Η ανταπόκριση είναι άμεση και αποτελεσματική. Το ίδιο ισχύει και για την Κύπρο. Η ομάδα μας έχει έδρα τη Λευκωσία και την απευθείας επαφή με την τοπική επιχειρηματική κοινότητα, ενώ τώρα εξετάζουμε και την διεύρυνση της παρουσίας μας στη Λεμεσό.

– Πολλοί πελάτες των παραδοσιακών τραπεζικών ιδρυμάτων αισθάνονται ασφάλεια από την ύπαρξη φυσικών καταστημάτων, φυσικών υπαλλήλων και διευθυντών, όπου μπορούν να απευθύνονται για συνεργασία, βοήθεια, ενημέρωση. Πώς διασφαλίζετε ως νέου τύπου ηλεκτρονική τράπεζα την ασφάλεια και την αξιοπιστία των συναλλαγών που γίνονται μέσω των υπηρεσιών σας; Δεν τίθεται θέμα αμφισβήτησης των επιπέδων ασφάλειας και αξιοπιστίας. Τα πρωτόκολλα που ακολουθούμε είναι ιδιαίτερα αυστηρά και ξεπερνούν τις συμβατικές υποχρεώσεις ενός τραπεζικού ιδρύματος. Η υποδομή μας είναι η πιο εξελιγμένη στην Ευρώπη, ενώ η ηλεκτρονική επικοινωνία περισσότερο άμεση και 24 ώρες την ημέρα. Επίσης, μην ξεχνάτε ότι ελεγχόμαστε από την Κεντρική Τράπεζα κάθε χώρας, ενώ έχουμε εξειδικευμένη ομάδα σε κάθε αγορά στη διάθεση των πελατών μας. Το πραγματικό δίλημμα είναι αν μία επιχείρηση επιθυμεί να ακολουθήσει το ρυθμό και τις τάσεις της εποχής, για να αυξήσει τη δική της πελατειακή βάση και να εξυπηρετήσει πιο αποδοτικά και αποτελεσματικά τους επιχειρηματικούς στόχους της, ή θέλει να παραμείνει συνδεδεμένη σε ένα αργοκίνητο παραδοσιακό σχήμα τράπεζας. Άλλωστε, βρισκόμαστε στο 2022! Η επίσκεψη σε ένα κατάστημα τράπεζας δεν μπορεί πια να λύσει τη σύνθετα προβλήματα των πληρωμών μιας επιχείρησης. Κάθε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση αναζητά ένα συνεργάτη πληρωμών που θα δώσει λύσεις και όχι ένα γκισέ για να πει τον πόνο του και να περιμένει να λάβει απάντηση, μέσα από μια γραφειοκρατική διαδικασία, μετά από μερικές ημέρες ή ίσως εβδομάδες.

– Ποιοι είναι οι δυνητικοί πελάτες της Viva Wallet; Απευθύνεστε κυρίως στις επιχειρήσεις και το εμπόριο ή διεισδύετε και στον ευρύ κύκλο των καταναλωτών; Απευθυνόμαστε σε επιχειρήσεις οποιουδήποτε μεγέθους και κλάδου που αναζητούν τρόπους να βελτιώσουν τις διαδικασίες των συναλλαγών τους, ενώ, παράλληλα, επωφελούνται από τραπεζικές υπηρεσίες προσαρμοσμένες στο μέγεθος και δραστηριότητά τους. Υπηρεσίες για καταναλωτές η Viva Wallet παρέχει απευθείας μόνο στην Ελλάδα, καθώς πανευρωπαϊκά εστιάζει στις επιχειρήσεις. Ωστόσο, υπάρχουν υπηρεσίες πληρωμών που αφορούν στους καταναλωτές, όπως ενδεικτικά ηλεκτρονικά πορτοφόλια για λογαριασμό επιχειρήσεων, meal vouchers, υπηρεσίες BNPL, που είναι στο πεδίο των υπηρεσιών πληρωμών που όντως παρέχουμε, επειδή ακριβώς βελτιώνουν τις υπηρεσίες και τις δυνατότητες πληρωμών των επιχειρήσεων-πελατών μας.

Περισσότερο «αόρατες» οι πληρωμές σύντομα

– Πώς σκιαγραφείτε το μέλλον στις τραπεζικές εργασίες; Πόσο πιθανό είναι τις ηλεκτρονικές πληρωμές και άλλες συναφείς υπηρεσίες να τις παρέχουν εν τέλει οι μεγάλες εμπορικές εταιρείες, οι πωλητές σε γενικές γραμμές; Αυτό που περιγράφετε ορθά, είναι αυτό που εμείς ονομάζουμε “embedded banking services”. Δηλαδή μεγάλες επιχειρήσεις και μεγάλα marketplaces που συνεργάζονται με χιλιάδες εμπόρους, θα μπορούν να παρέχουν -μέσω της συνεργασίας τους με τη Viva Wallet- λογαριασμούς ΙΒΑΝ, υπηρεσίες πληρωμών, αποδοχή καρτών, ακόμη και μικρό κεφάλαιο κίνησης στους συνεργάτες τους. Με αυτό τον τρόπο, θα κάνουν τους δεσμούς με τους μικρότερους εμπόρους του οικοσυστήματός τους πολύ ισχυρούς, παρέχοντας υπηρεσίες εξαιρετικής χρησιμότητας για τη βιωσιμότητα και λειτουργία τους. Είμαστε ήδη σε μια εποχή που εμείς στη Viva Wallet παρέχουμε σε τέτοιους μεγάλους πελάτες και marketplaces αυτές τις υπηρεσίες και σε λίγους μήνες θα δείτε μια νέα εποχή πληρωμών να αναπτύσσεται. Σε αυτή τη νέα δυναμική εποχή, οι πληρωμές θα γίνουν περισσότερο “αόρατες” και θα ενσωματωθούν σε όλες τις υπηρεσίες ή στο εμπόριο κατά τρόπο αναπόσπαστο, παρέχοντας εξαιρετική ευκολία και έλεγχο στον τελικό πελάτη και στην επιχείρηση. Στη Viva Wallet έχουμε το μοναδικό συνδυασμό ενός software house που δημιουργεί τεχνολογίες αιχμής στις πληρωμές και στα πιστωτικά προϊόντα, που όμως διαθέτει όλες τις απαραίτητες άδειες για να τις κάνει πράξη σε όλη την Ευρώπη. Αυτός ο συνδυασμός μας τοποθετηθεί στην εξέχουσα θέση να μπορούμε να συνδιαμορφώνουμε το μέλλον των ηλεκτρονικών πληρωμών σε συνεργασία με τις επιχειρήσεις-συνεργάτες μας.

Η συνεργασία με την JP Morgan και οι προοπτικές

– Αντιλαμβανόμαστε, κ. Λάριο, ότι προκάλεσε αίσθηση η συνεργασία σας με την JP Morgan. Εξηγήστε μας σε τι συνίσταται αυτή η συνεργασία και ποιες προοπτικές διανοίγει για τη Viva Wallet και τους πελάτες της.

H ανακοίνωση της συνεργασίας -που τελεί βέβαια υπό την έγκριση των ρυθμιστικών Αρχών- συγκέντρωσε το ενδιαφέρον εγχώριων και διεθνών μέσων. Σύμφωνα με τις δηλώσεις των ιθυνόντων της, η JP Morgan θεώρησε ότι έχουμε την καλύτερη τεχνολογική πλατφόρμα σε όλη την Ευρώπη, μετά από μια ευρεία αξιολόγηση που πραγματοποίησε. Αυτή η πραγματικότητα σε συνδυασμό με το ευρύτατο, πανευρωπαϊκό αποτύπωμά της Viva Wallet, αλλά και τη στρατηγική στόχευση και τα ταλέντα της εταιρείας ήταν οι παράγοντες που οδήγησαν τη μεγαλύτερη τράπεζα του κόσμου να επενδύσει στο δικό μας όραμα, χωρίς οποιαδήποτε διάθεση αλλαγής του business plan που ήδη ακολουθούμε! Ήταν μια ακόμη «ψήφος» απόλυτης εμπιστοσύνης στις δυνατότητες και προοπτικές της Viva Wallet, που πλέον είναι ο πρώτος ελληνικός “μονόκερος”, όπως τιτλοφορούνται οι start-ups των οποίων η αποτίμηση ξεπερνά το €1 δις ευρώ. Η αποτίμηση της Viva Wallet υπερβαίνει βέβαια ήδη σημαντικά αυτά τα επίπεδα, οπότε ο τίτλος του “μονόκερου” δεν είναι παρά ένας σταθμός που ήδη ξεπεράσαμε, και προχωράμε μπροστά. Τα οφέλη αυτής της συνεργασίας είναι βέβαια αμφίδρομα. Η επένδυση της JP Morgan θα τροφοδοτήσει τα μελλοντικά σχέδιά μας, εδραιώνοντάς μας στην Ευρώπη, θα συμβάλει στη σημαντική επέκταση της ομάδας μας με έμφαση στους εξειδικευμένους developers και στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Από την άλλη πλευρά, η JP Morgan σύμφωνα με όσα έχει δηλώσει και στα μέσα, αποκτά πλέον ένα στρατηγικό συνεργάτη στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της για την προσέγγιση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων, αλλά και την ευκαιρία να μεταφέρει πρωτοποριακές λύσεις μας, όπως το Tap-on-Phone, στην αγορά της Αμερικής.

​Από την ομάδα των 5 ανθρώπων στην Ελλάδα, στα χίλια στελέχη σε όλη την Ευρώπη

– Ενημερώστε μας, κ. Λάριο, για το ιστορικό της δημιουργίας της Viva Wallet, την επέκτασή της σε 24 ευρωπαϊκές χώρες και τους σχεδιασμούς που κάνετε για το μέλλον. Η Viva Wallet εξελίχθηκε από μια start-up σε ένα πανευρωπαϊκό τεχνολογικό πάροχο υπηρεσιών πληρωμών, με τραπεζική άδεια. Ξεκίνησε από μία ομάδα 5 ανθρώπων, με επικεφαλής τον εμπνευσμένο ιδρυτή της, Χάρη Καρώνη, και εξελίχθηκε σε μία ομάδα που μέχρι το τέλος του έτους θα αριθμεί πάνω από 1000 στελέχη στην Ευρώπη. Η Viva Wallet ξεκίνησε το 2000 ως software house που εξυπηρετούσε κυρίως τράπεζες. Κατόπιν αξιοποίησε την PSD1, την ευρωπαϊκή οδηγία πληρωμών, και από το 2011 απέκτησε την πρώτη άδεια παρόχου υπηρεσιών πληρωμών στην Ελλάδα. Χτίζοντας πάνω στην τεχνολογική καινοτομία της και τεχνογνωσία που είχε εν τω μεταξύ αποκτήσει, εξελίχθηκε σε ένα νέο δυναμικό πάροχο υπηρεσιών πληρωμών. Στο ενδιάμεσο διάστημα και μέχρι την απόκτηση της άδειας, η Viva Wallet ανέπτυξε, επίσης, μέσω θυγατρικής της πολύ επιτυχημένη δραστηριότητα σε άλλους τομείς που αφορούν ηλεκτρονικές συναλλαγές, δημιουργώντας τη μεγαλύτερη πλατφόρμα για εισιτήρια θεαμάτων και εκδηλώσεων στην Ελλάδα (viva.gr), καθώς και υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταξιδιωτικού πρακτορείου.

Από το 2014, η Viva Wallet απέκτησε τη δική της άδεια ηλεκτρονικού χρήματος και σχεδίασε και υλοποίησε την ευρωπαϊκή στρατηγική της στις πληρωμές, πάνω σε δική της τεχνολογία που έχτισε στο Azure από το 2017. Βασικό συστατικό της στρατηγικής μας ήταν ότι θα αναπτύσσαμε μόνοι μας την τεχνολογία πληρωμών, ώστε να είμαστε στην αιχμή, ενώ πραγματοποιήσαμε όλες τις συνδέσεις με τα σχήματα καρτών (Visa, Mastercard κλπ.) απευθείας, χωρίς τη μεσολάβηση οποιουδήποτε τρίτου. Αυτή η στρατηγική μας για πλήρη έλεγχο όλης της αλυσίδας αξίας πληρωμών, χωρίς τρίτους, μας έδωσε εκπληκτικά πλεονεκτήματα στο να συνδυάζουμε υπηρεσίες, να προσφέρουμε αποδοχή καρτών στις επιχειρήσεις με τιμολόγιο που φθάνει μέχρι και στο 0% και να διαθέτουμε υπηρεσίες πλήρως προσαρμοσμένες σε κάθε τοπική αγορά της Ευρώπης. Και όλα αυτά μεγιστοποιώντας την ασφάλεια των συναλλαγών και τη δυνατότητα να τις αναπτύξουμε όσο θέλουμε κάθε φορά, χάρη στις δυνατότητες κλιμάκωσης (scaling) που παρέχει το MS Azure.

Παρόλο που ξεκινήσαμε δίνοντας έμφαση στους καταναλωτές, πολύ γρήγορα το ενδιαφέρον μας στράφηκε στις επιχειρήσεις και η δραστηριοποίησή μας ξέφυγε από τα ελληνικά σύνορα. Η Αγγλία και το Βέλγιο ήταν οι πρώτες χώρες όπου εφαρμόσαμε με επιτυχία το μοντέλο ανάπτυξης που είχε σχεδιάσει η εταιρεία. Δημιουργήσαμε φυσικά υποκαταστήματα (γραφεία), συνδεθήκαμε με τα τοπικά συστήματα πληρωμών, με τις τοπικές μεθόδους πληρωμών, αποκτήσαμε τοπικό δίκτυο πωλητών και δημιουργήσαμε νέους πελάτες παντού. Αυτή τη στρατηγική ακολουθήσαμε και στις υπόλοιπες αγορές της Ευρώπης, φθάνοντας σε δύο χρόνια τις 24 χώρες. Σήμερα είμαστε η neobank με το μεγαλύτερο αποτύπωμα στην Ευρώπη.

By