Τετάρτη, 7 Δεκεμβρίου, 2022

Γιατί η Abarth χρησιμοποίησε σύστημα αναγνώρισης προσώπου;

Τη διαδικασία αναγνώρισης προσώπου, αρχικά, τη γνωρίσαμε ως μια μέθοδο επιλογής ατόμων και εσχάτως ως μέσο αυθεντικοποίησης και ασφάλειας. Όμως, η Abarth τη χρησιμοποίησε για έναν άλλο λόγο.

Πολλοί κατασκευαστές σπορ μοντέλων δηλώνουν ότι τα αυτοκίνητά τους προσφέρουν μεγάλη χαρά στον οδηγό. Ωστόσο, αυτή η δήλωση αφενός είναι απολύτως θεωρητική και αφετέρου αφήνει εκτός τα συναισθήματα των συνεπιβατών όταν αυτός που κάθεται πίσω από το τιμόνι θέλει να αποδείξει ότι είναι… παγκόσμιος πρωταθλητής (τουλάχιστον).

Στην Abarth, βρήκαν έναν τρόπο να κάνουν μετρήσιμη τη χαρά ή καλύτερα τα συναισθήματα που νοιώθουν ο οδηγός και ο συνεπιβάτης ενός σπορ οχήματος όταν αυτό κινείται με γρήγορο ρυθμό, σύννομο με τον κατασκευαστικό χαρακτήρα του.

Σε συνεργασία με τον δόκτορα Dale Eslige, καθηγητή τού βρετανικού πανεπιστημίου Loughborough διοργάνωσαν ένα πείραμα στο οποίο μια συσκευή αναγνώρισης προσώπου χρησιμοποιήθηκε για την καταγραφή των εκφράσεων αυτού.

Η διαδικασία του πειράματος πραγματοποιήθηκε στην πίστα Mallory Park η οποία βρίσκεται στην περιοχή τού Leicestershire. Το αυτοκίνητο ήταν ένα Abarth 595 και κάποια άτομα κλήθηκαν να το οδηγήσουν σε αυτή και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν και ως συνοδηγοί. Στη δεύτερη περίπτωση το όχημα χειριζόταν επαγγελματίας οδηγός αγώνων ο οποίος γνωρίζει πολύ καλά το συγκεκριμένο σιρκουί και είναι σε θέση να κινηθεί ταχύτατα σε αυτό.

Η συσκευή αναγνώρισης προσώπου κατέγραφε τις αντιδράσεις και στις δύο περιπτώσεις. Στην πρώτη, όπου οδηγούσαν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες στο πείραμα, τα αποτελέσματα έδειξαν τα χαρούμενα συναισθήματά τους σε ποσοστό 31,8%. Στη δεύτερη περίπτωση, όπου ήταν συνοδηγοί τού οδηγού αγώνων, καταγράφηκαν τόσο η χαρά (σε ποσοστό 35,4%) όσο και εκφράσεις που δείχνουν μερικό φόβο και έκπληξη (ποσοστό 11,9%).

Ο Κ. Eslige δήλωσε σχετικά, μετά τη διαδικασία: «Η έρευνα έγινε σε μικρό δείγμα και είναι περιορισμένη. Ωστόσο υποψιάζομαι ότι τα αποτελέσματά της θα αποτελέσουν την αφορμή για περεταίρω διερεύνηση από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον συγκεκριμένο τομέα, καθώς προσπαθούν διακαώς να βελτιώσουν την οδηγική εμπειρία που προσφέρουν τα οχήματά τους».

(Visited 1 times, 1 visits today)
By