Δευτέρα, 29 Απριλίου, 2024

Γιατί οι τουρίστες προτιμούν όλο και περισσότερο τα boutique hotels

Τα Boutique Hotels καταγράφουν ανοδική πορεία, αλλά δείχνουν ένα πολλά υποσχόμενο 2024 για την ιδιαίτερη αυτή κατηγορία στη «Φιλοξενία» που είναι συνυφασμένη με μια μοναδική εμπειρία διαμονής.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Square Lime -εξειδικευμένης εταιρείας hotel management που εστιάζει αποκλειστικά στη διαχείριση boutique ξενοδοχείων και βιλών- οι κρατήσεις, συνολικά, κινούνται ανοδικά για το 2024.

Αυτή τη στιγμή, οι κρατήσεις βρίσκονται στο +8% σε YTD (Year to Date) βάσει πληροτήτων δηλαδή των κρατήσεων που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα για όλο το 2024, σε σχέση με τις αντίστοιχες κρατήσεις που είχαν σημειωθεί στο ίδιο διάστημα πέρυσι για όλο το 2023. Μάλιστα, η εικόνα αυτή ενδέχεται να εξελιχθεί ακόμα πιο θετικά, καθώς αναμένεται μια μεγαλύτερη ροή σε last minute κρατήσεις σε σχέση με την περσινή χρονιά.

Πού αποδίδεται όμως η αυξανόμενη ζήτηση στα boutique hotels;

«Αν εξαιρέσουμε την Αθήνα όπου φέτος πάει εξαιρετικά καλά, αυτό που παρατηρούμε είναι ότι στα νησιά τα boutique hotels κατάφεραν να πάρουν μερίδιο αγοράς, παρά το γεγονός ότι έχουν υψηλότερες τιμές απ’ό άλλα καταλύματα. Ο λόγος είναι ότι είχαν επενδύσει πολύ περισσότερα χρήματα όσον αφορά το branding και την προβολή τους», εξηγεί στην Απογευματινή ο Βασίλης Λαπαναΐτης, CEO της Square Lime Premium Hospitality Management, λέγοντας ότι έτσι κατάφεραν να διατηρήσουν και την πολυπόθητη ισορροπία όσον αφορά τον ανταγωνισμό με τη βραχυχρόνια μίσθωση.

Επιπλέον, αποδίδει την εν λόγω άνοδο στο γεγονός ότι, μέσα στο ευρύτερο περιβάλλον της φιλοξενίας, όπου το κόστος διαμονής ανεβαίνει κατακόρυφα σε όλα τα καταλύματα, η διαφορά στα boutique hotels είναι ότι προσφέρουν στον πελάτη tailor made υπηρεσίες. Αυτό το στοιχείο, σε συνδυασμό με την ιδιαίτερη αισθητική και αρχιτεκτονική, αναγάγει τα boutique ξενοδοχεία στην πιο value for money κατηγορία.

Γεωγραφικό breakdown

Όσον αφορά στο ποιοι είναι οι μεγαλύτεροι φανατικοί των boutique hotels, ο Βασίλης Λαπαναΐτης αναφέρει πως, παραδοσιακά, είναι η αμερικανική αγορά. Ακολουθεί η Γαλλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο -αν και φέτος παρουσιάζει ελαφρώς μειωμένη εικόνα. Παράλληλα, παρατηρεί πως το Φεβρουάριο υπήρξε στατικότητα στη ροή των κρατήσεων και από την αμερικανική αλλά και από την ευρωπαϊκή αγορά, γεγονός που οφείλεται κυρίως στις γεωπολιτικές εξελίξεις, στη συγκυρία της διεξαγωγής των Ολυμπιακών αγώνων στο Παρίσι, στη διοργάνωση του Euro 2024 αλλά και στη ηχηρή είσοδο στο ανταγωνιστικό τοπίο άλλων χωρών, όπως η Αλβανία και το Μαυροβούνιο, που σταδιακά κερδίζουν μερίδιο αγοράς.

Όσο για το αν υπάρχουν νέες αγορές που τώρα εισέρχονται στην κατηγορία των boutique ξενοδοχείων απαντά θετικά, πληροφορώντας πως στα βασικά new entries είναι η Βραζιλία και η Αυστραλία που, μετα το πάγωμα λόγω της πανδημίας COVID-19, φέτος σημειώνει αυξητική πορεία.

Τέλος, ένα βασικό ερώτημα που προκύπτει είναι ποιοι προορισμοί συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο ποσοστό τουριστών στα ξενοδοχεία boutique.

«Σε απόλυτα νούμερα είναι η Μύκονος, η Σαντορίνη και η Πάρος. Απαντώντας με ποσοστά, αυτή τη στιγμή είναι η Νάξος, η Ίος, η Μήλος και η το τελευταίο διάστημα η Τήνος», λέει.

Αναλυτικότερα, βάσει των στοιχείων της Square Lime η πορεία των κρατήσεων σε boutique ξενοδοχεία και βίλες σημείωσε +14% αύξηση σε σχέση με τη χρονιά-ρεκόρ του 2019.

Για την Αθήνα καταγράφεται ένα πολύ καλό πρώτο δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου για το έτος, που κινείται στο +14% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στις Κυκλάδες, η απόδοση των κρατήσεων μέχρι τώρα σημειώνει διαφορετικές «ταχύτητες» μεταξύ των νησιών, με καλύτερες αυτές της Νάξου και της Ίου που κινούνται στο επίπεδο του +10% YTD.

Ελαφρώς χαμηλότερος είναι ο ρυθμός των κρατήσεων για Μύκονο και Σαντορίνη σε σχέση με το 2023, με τα επίπεδα αυτή τη στιγμή να κυμαίνονται στο -7% YTD. Ωστόσο, όπως προκύπτει από τις επαφές της εταιρείας με luxury agents κυρίως από Αμερική, προμηνύεται έντονη ζήτηση για αυτά τα δύο νησιά, παρότι δεν έχει ακόμα «μεταφραστεί» και στις αντίστοιχες κρατήσεις.

By