Κυριακή, 19 Μαΐου, 2024

Γιατί όλοι προτιμούν τα all-inclusive ξενοδοχεία; – Η απόλυτη κυριαρχία του “όλα πληρωμένα”

Οι μεγαλύτερες ξενοδοχειακές εταιρείες στον κόσμο υιοθετούν την all-inclusive πολιτική.

Οπως υποδηλώνει και το όνομα, τα πάντα περιλαμβάνονται (συνήθως) στην τιμή του θέρετρου – από το δωμάτιο, μέχρι τα γεύματα και τις εμπειρίες, οι οποίες συνήθως περιλαμβάνουν χαλάρωση στην πισίνα, ή ηλιοθεραπεία στην παραλία. Οπως οι κρουαζιέρες, έτσι και τα all-inclusive θέρετρα είναι ένας τρόπος για να συνδυάσετε τις διακοπές σας από την αρχή μέχρι το τέλος, χωρίς πολλές χρεώσεις-έκπληξη στο checkout. Μία από τις μοναδικές διαφορές είναι, προφανώς, ότι παραμένετε σε ένα σημείο. Το μοντέλο των all-inclusive θέρετρων φαίνεται να επιστρέφει δυναμικά στις περισσότερες μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, περιλαμβάνοντας όμως πολυτελείς ανέσεις για τους επισκέπτες.

Αν και τα all-inclusives είχαν υποστεί κάποιο στίγμα όλα αυτά τα χρόνια ως μη αυθεντικά και μη εντυπωσιακά μέρη, μετά από τα χρόνια των αποκλεισμών λόγω πανδημίας και με την πλειονότητα των κρουαζιέρων σε αναμονή, μια τέτοια εμπειρία φαίνεται σήμερα πιο ελκυστική από ποτέ.

Η επανεκκίνηση

Νωρίτερα φέτος, η Marriott προχώρησε σε συνεργασία με τα υπάρχοντα Blue Diamond Resorts της Sunwing Travel Group για να προσθέσει 19 all-inclusive θέρετρα στο χαρτοφυλάκιό της. Ο Brian King, πρόεδρος της περιοχής Καραϊβικής και Λατινικής Αμερικής της Marriott International, δήλωσε ότι η εταιρία θα προσφέρει επίσης περισσότερα γνωστά εμπορικά σήματα της Marriott στον χώρο των all-inclusive, με τα καταλύματα Ritz-Carlton και Luxury Collection που απευθύνονται σε ταξιδιώτες πολυτελείας και οικογένειες.

«Οι πελάτες μας είναι εξαιρετικά ενθουσιασμένοι με αυτό», δήλωσε ο King, επικαλούμενος τα σχόλια των μελών της Marriott Bonvoy που ήθελαν περισσότερες επιλογές all-inclusive, ιδίως για οικογενειακές διακοπές. «Η ουσία είναι ότι το all-inclusive εξαλείφει τον προγραμματισμό και σας δίνει περισσότερο χρόνο για εμπειρίες».

Τις προηγούμενες δεκαετίες, πολλά all-inclusive θέρετρα ήταν παγίδες, σχεδιασμένα για να κρατούν τους επισκέπτες μέσα στον χώρο του ξενοδοχείου, προφανώς για κερδοσκοπικούς λόγους. Το 2023, ωστόσο οι επισκέπτες αναζητούν ξενοδοχεία με υπηρεσίες που βασίζονται σε επιμελημένες και σχεδιασμένες εμπειρίες. Αυτοί οι παραθεριστές θέλουν πολλαπλές επιλογές, θέλουν να νιώθουν ότι είναι όλα προγραμματισμένα, χωρίς όμως να μπαίνουν οι ίδιοι στον κόπο να το κάνουν.

Πριν από την πανδημία τα all-inclusive θέρετρα σε όλο τον κόσμο είχαν σταθερό ποσοστό πληρότητας περίπου 70%, σύμφωνα με την STR, μία εταιρεία που συγκεντρώνει δεδομένα αγοράς και αναλύσεις για την παγκόσμια βιομηχανία φιλοξενίας. Το 2020, οι αριθμοί αυτοί έπεσαν κατά μέσο όρο στο 35% περίπου, καθώς ολόκληρη η ταξιδιωτική βιομηχανία σταμάτησε. Ωστόσο, αναλυτές της STR, εκτιμούν ότι η ζήτηση για all-inclusive θα ανακάμψει καθώς τα ταξίδια θα ξαναρχίσουν, ιδίως δεδομένου ότι πολλά θέρετρα βρίσκονται συγκεντρωμένα στην Καραϊβική και τη Λατινική Αμερική, μια κοντινή διαδρομή για πολλούς ταξιδιώτες των ΗΠΑ. Οι ταξιδιωτικοί σύμβουλοι λένε ότι η μεγάλη αλλαγή στον κλάδο είναι αδύνατο να αγνοηθεί, ειδικά αν σκεφτούμε ότι μέσα σε τρία χρόνια, η Marriott από ένα all-inclusive θέρετρο, έφτασε σε 30.

Νέο επίπεδο πολυτέλειας

Η συνεχιζόμενη εξέλιξη της πολυτέλειας στον χώρο των all-inclusive, αποτελεί ήδη στόχο για πολλά ξενοδοχεία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Velas Resorts, μια μάρκα πολυτελών all-inclusives θέρετρων στο Μεξικό, η οποία ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της, εξ αιτίας των μαγευτικών σουιτών της. Στο Grand Velas Los Cabos, οι σουίτες ξεκινούν από τα 100 τετραγωνικά μέτρα και διαθέτουν ιδιωτικές βεράντες, πέντε γκουρμέ εστιατόρια, τρεις πισίνες, παιδικό κλαμπ, σαλόνι για εφήβους και σπα 35.000 τετραγωνικών μέτρων (αν και οι θεραπείες δεν περιλαμβάνονται στην τιμή του δωματίου).

Ακόμη και θέρετρα που δεν είναι τεχνικά all-inclusive, δίνουν στους επισκέπτες τη δυνατότητα να προσθέσουν ένα all-inclusive πακέτο στη διαμονή τους. Αυτό τείνει να γίνεται σε δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, όπως το Los Cabos και μέρη της Χαβάης, όπου υπάρχει ήδη μια καθιερωμένη κουλτούρα all-inclusive. Η all inclusive πολιτική είναι επίσης μια δημοφιλής επιλογή για καταφύγια ευεξίας, ή πιο απομονωμένες ιδιοκτησίες, όπως το Lodge at Blue Sky στη Γιούτα.

Παρόμοιες εμπειρίες προσφέρει και το Zoëtry Impression Club, το οποίο δίνει στους ταξιδιώτες έναν τρόπο να κάνουν τη διαμονή τους ακόμα πιο ιδιωτική, ενώ παράλληλα έχουν πρόσβαση στις κύριες παροχές του θέρετρου. Μερικές από τις ανέσεις που προσφέρει είναι μια αυθεντική 24ωρη γκουρμέ κουζίνα, προσωπικός μπάτλερ, θαλασσοθεραπεία και μαθήματα γκολφ.

Και έπειτα υπάρχει η Hyatt, της οποίας η εξαγορά της Apple Leisure Group για $2,7 δισεκατομμύρια το 2021, την κατέστησε τον μεγαλύτερο διαχειριστή πολυτελών all-inclusives στον κόσμο, ο οποίος τώρα έχει εξαπλωθεί σε εννέα brands με περισσότερα από 120 θέρετρα σε 40 παραθαλάσσιους προορισμούς και 11 χώρες. Μέχρι το τέλος του 2023, η συλλογή Inclusive Collection της Hyatt θα περιλαμβάνει περισσότερα από 45 θέρετρα μόνο στο Μεξικό. Τα επερχόμενα ανοίγματα εκεί περιλαμβάνουν οικεία, αποκλειστικά για ενήλικες καταφύγια, όπως το Secrets Tulum Resort & Beach Club, καθώς και το φιλικό προς την οικογένεια Dreams Estrella Del Mar Mazatlan, ένα θέρετρο που διαθέτει υδάτινο πάρκο, πάρκο αναψυχής, πολλαπλές πισίνες και 350 σουίτες, όλες με μαγευτική θέα στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Η αλήθεια είναι ότι οι παραπάνω κολοσσοί, έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως τις νέες συνθήκες που παρουσιάστηκαν μετά τα χρόνια του covid-19, εξελίσσοντας τις δυσκολίες σε πιθανές ευκαιρίες και βγαίνοντας τελικά κερδισμένοι. Παρόλο που η Ευρώπη είναι ο τόπος καταγωγής της σύγχρονης έννοιας all-inclusive, κατά τα μεταπολεμικά χρόνια, πολλά εμπορικά σήματα επιστρέφουν τώρα στην Ευρώπη και φέρνουν μαζί τους νέες ιδέες, τις οποίες ανέπτυξαν στην Αμερική. Από ότι φαίνεται η έννοια του all- inclusive γίνεται όλο και πιο ελκυστική, ίσως τελικά να αξίζει να την δοκιμάσουμε.

By