Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

GP Κίνας – RACE: «Περίπατος» Λούις Χάμιλτον στη Σανγκάη

Το 2007 στην αμμοπαγίδα που υπήρχε στην είσοδο των pits στην πίστα της Κίνας, πέταξε στα σκουπίδια το Πρωτάθλημα που κρατούσε στα χέρια του.

F1 Grand Prix of ChinaΘα πίστευε κανείς ότι μετά από τέτοια εξέλιξη, κάθε φορά που θα επέστρεφε στη Σανγκάη για να αγωνιστεί, θα βίωνε τον δικό του Γολγοθά παλεύοντας μέσα του με τους εφιάλτες του παρελθόντος.

Λάθος. Έκτοτε ο Lewis Hamilton πανηγύρισε όχι μία, αλλά τέσσερις συνολικά νίκες, συμπεριλαμβανομένης και αυτής που πήρε την Κυριακή του Πάσχα της Ορθοδοξίας, όντας ο πιο πετυχημένος πιλότος στην ιστορία του Grand Prix.

Ο 3ος αγώνας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1 εξελίχθηκε σε εύκολη υπόθεση για τον Βρετανό δύο φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή που από την εκκίνηση μέχρι την πτώση της καρό σημαίας έπειτα από 56 γύρους, δεν χρειάστηκε να κάνει το κάτι παραπάνω ή να εμπλακεί σε μάχες. Ήταν άλλη μια συνηθισμένη μέρα στη δουλειά…

Για τη Mercedes AMG Petronas, ο αγώνας της Κίνας ήταν η απάντηση στην κίνηση ματ της Ferrari στη Μαλαισία, με την Πρωταθλήτρια να επιστρέφει στην προσφιλή της συνήθεια, κάνοντας το δεύτερο 1-2 σε τρεις αγώνες και συνολικά το 18ο της ιστορίας της.

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Ο Nico Rosberg δεν μπόρεσε σε κανένα σημείο να απειλήσει τον ομόσταβλό του έχοντας το μυαλό του περισσότερο στις Ferrari που βρίσκονταν πίσω του και που για αρκετό διάστημα -ή για να είμαστε πιο ακριβείς όσο είχαν τη μαλακή γόμα- ήταν σε παραπλήσιο ρυθμό με τις Mercedes.

Τα κόκκινα μονοθέσια αποτελούν τη μεγαλύτερη απειλή για τα «ασημένια βέλη», γεγονός που επιβεβαιώθηκε μέχρι ενός σημείου και στην Κίνα, με τη διαφορά από τις Mercedes να είναι ελεγχόμενη.

Και λέμε μέχρι ενός σημείου γιατί μετά τη δεύτερη επίσκεψη στα pits, μεταξύ 31ου και 35ου γύρου, όταν στα μονοθέσια των δύο ομάδων τοποθετήθηκε η μέση γόμα (σ.σ. ακολούθησαν και οι δύο ίδια στρατηγική 2 pit stop – ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα, άλλαξαν σε μαλακή και ολοκλήρωσαν τον αγώνα με τη μέση), οι διαφορές άνοιξαν με τους πιλότους της Scuderia να χάνουν την επαφή τους με την κορυφή και να επικεντρώνονται στην εσωτερική τους μάχη για την τρίτη θέση.

Αυτή κατέληξε τελικά στον Sebastian Vettel παρά την προσπάθεια που κατέβαλε στο τελευταίο κομμάτι του αγώνα ο Kimi Raikkonen, ο οποίος είχε μειώσει στα 1,5” τη διαφορά του από τον Γερμανό, αλλά δεν πρόλαβε να την ολοκληρώσει, καθώς δύο γύρους πριν την πτώση της καρό σημαίας το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα, λόγω της ακινητοποιημένης Toro Rosso του Μax Verstappen που έμεινε από κινητήρα στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού.

Με αυτό (safety car) να δίνει το ρυθμό ολοκληρώθηκε και ο αγώνας, εκμηδενίζοντας τις διαφορές που είχαν δημιουργηθεί μέχρι εκείνο το σημείο (10,2″ πίσω ο Rosberg, 23,6″ ο Vettel και 25,6″ ο Raikkonen).

Ακολούθησαν τα μονοθέσια της Williams που ήταν σε δικό τους αγώνα -ούτε απείλησαν, ούτε απειλήθηκαν-, με τον Felipe Massa να τερματίζει στην πέμπτη θέση και τον Valtteri Bottas να είναι έκτος.

Ο Romain Grosjean χάρισε στη Lotus τους πρώτους της βαθμούς στο φετινό Πρωτάθλημα, ενώ όπως συνέβη και στη Μελβούρνη, οι δύο πιλότοι της Sauber πλασαρίστηκαν στη βαθμολογούμενη δεκάδα με τον Felipe Nasr να τερματίζει στην όγδοη θέση και τον Marcus Ericcson να είναι δέκατος.

Ανάμεσά τους βρέθηκε ο Daniel Ricciardo σε άλλον έναν απογοητευτικό αγώνα για την πάλαι ποτέ Πρωταθλήτρια Red Bull, η οποία είδε νωρίς νωρίς, μόλις στον 16ο γύρο, τον Daniil Kvyat να εγκαταλείπει από πρόβλημα στον κινητήρα.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

Όσο για τις McLaren, για ακόμα έναν αγώνα αποτέλεσαν τον φτωχό συγγενή, παλεύοντας στο μεγαλύτερο διάστημα του αγώνα με τις Force India. Προς το τέλος μάλιστα όταν άρχισαν τα ντουμπλαρίσματα αποτελούσαν κινούμενα εμπόδια για τους ταχύτερους συνδυασμούς. Ακούγεται σκληρό, αλλά αυτή είναι η πραγματίκοτητα.

Χαρακτηριστική η ατάκα του Raikkonen εκεί γύρω στον 47ο γύρο όταν πίεζε για να πλησιάσει τον Vettel και καθυστερούσε πίσω από τη McLaren του Button και τη Lotus του Μaldonado «ελάτε, πάρτε τα δύο μονοθέσια από το δρόμο μου». Η πτώση της καρό σημαίας βρήκε τον Fernando Alonso στην 12η θέση και τον Jenson Button στη 13η.

Σημειώστε, επίσης, πως η McLaren μαζί με τη Manor είναι οι μόνες ομάδες που μετά από τρεις αγώνες δεν έχουν βαθμό.

Το Πρωτάθλημα συνεχίζεται στις 19 Απριλίου με τον αγώνα του Μπαχρέιν.

Πηγή: caranddriver.gr

By