Δευτέρα, 27 Ιουνίου, 2022

H Alibaba δεν φοβάται τους δασμούς Τραμπ και δηλώνει έτοιμη για «πόλεμο»

Ο κινεζικός γίγαντας διευκρινίζει μεν ότι ένας εμπορικός πόλεμος δεν είναι επιθυμητός, διαθέτει δε εναλλακτικό σχέδιο.

Ο κινεζικός «γίγαντας» του ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba δεν θέλει έναν εμπορικό πόλεμο, αλλά η εταιρεία δήλωσε την Πέμπτη ότι η Κίνα όχι μόνο θα επιβίωνε ενός εμπορικού πολέμου με τις ΗΠΑ, αλλά θα ευημερούσε. Αυτό θα ισχύει και για την Alibaba.

Ο αντιπρόεδρός της, Joseph Tsai, δήλωσε σε αναλυτές κατά τη διάρκεια μιας συνδιάσκεψης την Τετάρτη ότι «αν τα αμερικάνικα προϊόντα γίνουν πολύ ακριβά λόγω των δασμών, οι Κινέζοι καταναλωτές μπορούν να στραφούν σε ντόπιους παραγωγούς ή σε εισαγωγές από άλλα μέρη του κόσμου».

Τα σχόλια του Tsai πραγματοποιήθηκαν λίγες μόνο ώρες αφότου τόσο η Κίνα, όσο και οι ΗΠΑ επέβαλαν ένα δεύτερο γύρο δασμών σε αγαθά συνολικής αξίας 16 δισ. δολαρίων. «Πιστεύουμε ότι η πολιτική της κινεζικής κυβέρνησης θα συνεχίσει να στηρίζει τις εισαγωγές στην Κίνα προκειμένου να ικανοποιήσει την αυξανόμενη ζήτηση των Κινέζων καταναλωτών», ανέφερε ο Tsai.

Κανείς δεν κερδίζει σε έναν εμπορικό πόλεμο, αλλά…

Ο Tsai πρόσθεσε ότι η Alibaba δεν θέλει οι συζητήσεις περί εμπορικού πολέμου να χειροτερέψουν περεταίρω, αλλά είναι προετοιμασμένη ακόμα και για το χειρότερο δυνατό σενάριο. Η Alibaba δεν θα αντιμετώπιζε πρόβλημα στο να βρει πελάτες σε άλλες αγορές, αν οι ΗΠΑ ξαφνικά γίνουν ένα πιο αφιλόξενο μέρος για τις επιχειρήσεις, ανέφερε. «Όσον αφορά την παγκόσμια επέκτασή μας, ο πλανήτης μας είναι ένα μεγάλο μέρος. Έχουμε κάνει σημαντική πρόοδο στις αναδυόμενες αγορές, όπως στην Νοτιοανατολική Ασία και τη Νότια Ασία, καθώς αυτές οι αγορές είναι ώριμες προκειμένου να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες στο οικοσύστημά μας», δήλωσε ο Tsai.

Ο Tsai συμπλήρωσε ότι η Κίνα βασίζεται όλο και λιγότερο στις εξαγωγές με την πάροδο των χρόνων και η οικονομία της μπορεί να αντέξει τους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα. Μάλιστα, είχε κάνει παρόμοια σχόλια μετά τη δημοσίευση των οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας τον Μάιο. Αλλά η Alibaba εξακολουθεί να έχει παγκόσμιες βλέψεις. Ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Jack Ma, έχει δηλώσει επανειλημμένα ότι θέλει να κάνει περισσότερες συνεργασίες με μεγάλες αμερικανικές εταιρείες. Ένας αριθμός αμερικανικών εταιρειών πουλάει ήδη προϊόντα στις ιστοσελίδες Taobao και Tmall της Alibaba. Για παράδειγμα, η αμερικανική εταιρεία σούπερ μάρκετ, Kroger, πρόκειται να εντάξει ένα κατάστημά της στο Tmall.

Η Alibaba, επίσης, πρόσφατα σύνηψε συμφωνία με την Starbucks για να πουλάει στην πλατφόρμα delivery της, την Ele.me. Ο Tsai ανέφερε ότι η συμφωνία με την εταιρεία καφέ δείχνει ότι η Alibaba «εργάζεται δημιουργικά με αμερικάνικες εταιρείες για να εξυπηρετήσει καλύτερα τους Κινέζους καταναλωτές».

Ο Tsai επίσης δήλωσε ότι μερικοί Αμερικανοί εργαζόμενοι ίσως θα πλήττονταν από την διεξαγωγή ενός πλήρους εμπορικού πολέμου. «Όταν παρατηρείς την παρουσία της Alibaba στις ΗΠΑ, είναι φανερό ότι το ενδιαφέρον μας επικεντρώνεται στην ενίσχυση των Αμερικανών αγροτών και των μικρών επιχειρήσεων, έτσι ώστε να πουλούν τα προϊόντα τους σε Κινέζους καταναλωτές», δήλωσε ο Tsai.

Πραγματικές πωλήσεις στον «θεό»

Ανησυχίες για έναν εμπορικό πόλεμο δεν θα έχουν μεγάλη επιρροή στην Alibaba. Η εταιρεία δήλωσε ότι οι πωλήσεις της υπερέβησαν τις προσδοκίες, κάτι που οδήγησε σε μια αύξηση πάνω από 60% στα εμπορικά της έσοδα. Οι μετοχές της αυξήθηκαν στις αρχικές συναλλαγές την Πέμπτη, αλλά η μετοχή εγκατέλειψε τα κέρδη της όσο περνούσε η μέρα.

Επίσης, η Alibaba είναι ένας ανερχόμενος ηγέτης στο cloud computing, μια επικερδής επιχείρηση που πρόσφατα κυριάρχησε μέσω της μονάδας AWS της Amazon, του Azure της Microsoft και του Google Cloud της Alphabet. Οι πωλήσεις του cloud της Alibaba σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σχέση με ένα χρόνο πριν, και εξετάζει το ενδεχόμενο να φιλοξενήσει ιστοσελίδες για περισσότερες επιχειρήσεις, συμπεριλαμβανομένων και αμερικανικών εταιρειών.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By