Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

Η Carrefour κάνει στροφή στις ψηφιακές υπηρεσίες και την υγιεινή διατροφή

Η γνωστή γαλλική αλυσίδα Carrefour ετοιμάζεται να καταργήσει χιλιάδες θέσεις εργασίας στην εγχώρια αγορά , να κάνει περικοπές δισεκατομμυρίων ευρώ στις δαπάνες και να δώσει ώθηση στις ψηφιακές επενδύσεις ως μέρος μια στρατηγικής για ανάπτυξη εφόσον μιλάμε για τη δεύτερη μεγαλύτερη επιχείρηση τον τομέα της λιανικής παγκοσμίως.

Οι μετοχές της Carrefour σημείωσαν άνοδο 6,5% την Τρίτη ύστερα από την αποκάλυψη του διευθύνοντος συμβούλου, Alexandre Bompard, ότι πρόκειται να προχωρήσει σε νέες συνέργειες μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται και εκείνες με τον κινεζικό όμιλο τεχνολογίας Tecent και την Yonghui, με τις υπογραφές να έχουν «πέσει» την Τρίτη.

Η Carrefour ανέφερε ότι σχεδιάζει επενδύσεις 2 δις.  ευρώ κάθε χρόνο μέχρι το 2022και περικοπές 2 δις ευρώ ετησίως μέχρι το 2020. Αυτό συμπεριλαμβάνει και κατάργηση 2.400 θέσεων εργασίας, δηλαδή το 1/5 των θέσεων του προσωπικού, καθώς για τα κεντρικά στη Γαλλία θα προχωρήσει με ένα σχέδιο εθελουσίας.

Παράλληλα, θα προχωρήσει και σε αποεπένδυση 273 καταστημάτων της ισπανικής Dia τα οποία αγόρασε το 2014, κλείνοντας εκείνα που δεν μπορεί να πουλήσει. «Ο όμιλός μας έχει πλήρη ικανότητα να κάνει αυτή τη μετάβαση με επιτυχία», ανέφερε ο κ. Bompard κατά την παρουσίαση του πλάνου. Η πενταετής στρατηγική ανάπτυξης έρχεται ύστερα από προειδοποιητικά «σήματα» που έλαβε η επιχείρηση κατά το τελευταίο πεντάμηνο εν μέσω των κινδύνων που απέρρεαν από το σκληρό ανταγωνισμό από τους τοπικούς ανταγωνιστές της, τα γερμανικά discount σούπερ μάρκετ ενώ πασχίζει να τα βγάλει πέρα με το ηλεκτρονικό εμπόριο και την απειλή της Amazon. O κ. Bompart ανέφερε ότι η Carrefour θα αύξανε τις επενδύσεις της στον ψηφιακό τομέα στα 2,8 δις δολάρια τα επόμενα πέντε χρόνια κάτι που αποτελεί μέρος του στόχου για 5 δις πωλήσεις στον κλάδο του ηλεκτρονικού εμπορίου τροφίμων μέχρι το 2022.

Προκειμένου να το επιτύχει αυτό, ο όμιλος έχει υπογράψει συνεργασία με τον όμιλο La Poste για να διαχειριστεί την υπηρεσία «last-mile deliveries» και με την επιχείρηση συμβούλων τεχνολογίας «Publicis.Sapient». Η επιχείρηση αυτή θα βοηθήσει την Carrefour να βελτιώσει την online εμπειρία των πελατών και θα επιταχύνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της επιχείρησης. «Αυτό μπορεί να αφορά στις πληρωμές, checkout ή σκανάρισμα προϊόντων», σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Publicis, Nigel Vaz για την Ευρώπη και την Ασία.  Οι αναλυτές καλωσόρισαν αυτή την ενέργεια. «Το πλάνο είναι μέσα στα πράγματα», σημείωσε ο Bruno Monteyne, αναλυτής της Sanford Bernstein. «Είναι ακριβές για κάθε τομέα σε πενταετή βάση: εστιάζει στη φρεσκότητα, την ποιότητα των τροφίμων, έχει φιλόδοξους στόχους για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στα τρόφιμα και έχει συνάψει συνεργασία με την Κίνα», σημειώνει.

Ο Philippe Houze, μέλος του ΔΣ της  Carrefour, o οποίος εκπροσωπεί τον μεγαλύτερο μέτοχο της επιχείρησης, την οικογένεια Moulin, η οποία κατέχει το 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου, πρόσθεσε:

«Ο Alexandre είναι πολύ έξυπνος και σε επτά μήνες κατάφερε να κατανοήσει τα προβλήματα της Carrefour. Τώρα είναι θέμα εκτέλεσης». Η Carrefour θα ανανεώσει τις σειρές των προϊόντων της καθώς οι πελάτες ζητούν πιο υγιεινά προϊόντα. Στοχεύει σε πωλήσεις οργανικών τροφίμων ύψους 5 δις ευρώ μέχρι το 2022. Ο κ. Bombard, ο οποίος αντιμετωπίζεται ως ο Emmanuel Macron της επιχείρησης, ανέφερε στους FT:  «Είμαι πεπεισμένος  ότι ο συνδυασμός υγιεινών τροφίμων καλής ποιότητας αποτελούν ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα του αιώνα και θα επηρεάσει πολλές χώρες». Παράλληλα, επεσήμανε ότι οι υπεραγορές με τον τρόπο που τις είχαν λανσάρει τα Carrefour το 1960 έχουν χάσει μέρος της γοητείας τους με τους καταναλωτές να προτιμούν τα cash-and-carry και τα μίνι μάρκετ ενώ σχεδιάζει να ανοίξει άλλα 2.000 τέτοια καταστήματα.

Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί σχέδια για κλείσιμο καταστημάτων στη Γαλλία, τα φυσικά σημεία πώλησης θα μειωθούν σε έκταση κατά 5% .

By