Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Η Gucci έντυσε ελληνικά αγάλματα με λουλούδια και σορτς (φωτό)

Σφοδρές οι αντιδράσεις στην καμπάνια του οίκου μόδας

gucci

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η νέα καμπάνια του Οίκου μόδας Gucci, που αποφάσισε να λανσάρει την νέα καμπάνια της χρησιμοποιώντας ως μοντέλα… ελληνικά αγάλματα τεράστιας ιστορικής αξίας.

Η εταιρεία μετά την παρουσίαση της σειράς «Διόνυσος», η οποία είναι εμπνευσμένη από την αρχαία Ελλάδα, ανήρτησε στο επίσημο λογαριασμό της στο Instagram τρία βίντεο στα οποία ο Διόνυσος εμφανίζεται με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί, ενώ φωτογραφίζει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό και μετράει την δημοφιλία των εικόνων του ανάλογα με τα «likes» που κερδίζει. Ο Κέκροπας μοιάζει ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορά γυναικεία αξεσουάρ και η Καλλιρρόη κρατά ένα iphone.

Αυτή η πολιτική προώθησης του οίκου μόδας δημιούργησε αίσθηση και προκάλεσε τη σφοδρή αντίδραση της UNESCO Πειραιώς Ιονίων Νήσων, που κάνει λόγο για «εικαστικό» βανδαλισμό των γλυπτών του Παρθενώνα και καλεί την Gucci να αφαιρέσει άμεσα το υλικό από το Διαδίκτυο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της UNESCO Πειραιώς και Νήσων:

«Στη γέννηση της θεάς Αθηνάς, ο Διόνυσος, με πολύχρωμο σορτς, γυναικεία τσάντα και λουλούδι στο αυτί απολαμβάνει τον εαυτό του τραβώντας selfie με το κινητό. Ο Κέκροπας ντυμένος σαν χίπις, ο Ιλισσός φορώντας γυναικεία αξεσουάρ και δίπλα η Καλλιρρόη με το iphone, παρακολουθούν τη φιλονικία του Ποσειδώνα με την Αθηνά για την πόλη Αθήνα.

Αυτές είναι οι εικόνες που δημοσίευσε πριν από λίγες μέρες η γνωστή εταιρεία Gucci στο επίσημο προφίλ της στο instagram (https://www.instagram.com/gucci) για να διαφημίσει τη νέα της σειρά.

Το “gucci party” των θεών διαδραματίζεται στο δυτικό και ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, προσβάλλοντας κάθε έννοια του σεβασμού σε ένα από τα πιο αξιομνημόνευτα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO. Εξευτελίζοντας σύμβολα που για αιώνες έθρεψαν σπουδαίους δημιουργούς απ” όλον τον κόσμο. Ειρωνευόμενη τα «δάκρυα της Καρυάτιδας» και γελοιοποιώντας τον αγώνα των Ελλήνων για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα ­ «ασήμαντες λεπτομέρειες » μπροστά στα σημαντικά κέρδη των πωλήσεων ­ η Εταιρεία επέλεξε τον παραπάνω τρόπο για να προβάλλει το έργο της Derya Çakırsoy ως «δημιουργικό». Συγκεκριμένα πρόκειται για «καλλιτεχνική παρέμβαση» στις φωτογραφίες των ανασυνθέσεων του Δυτικού και Ανατολικού Αετώματος του Παρθενώνα που βρίσκονται στο μουσείο της Ακρόπολης, ενώ σημαντικά τμήματα των οποίων βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο.

Η άθλια παρέμβαση προβάλλει εμπορεύματα της GUCCI, με πλήρη αδιαφορία ως προς την πολιτιστική και συμβολική αξία των γλυπτών. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία και τον κανονισμό του Μουσείου της Ακρόπολης, η επαγγελματική φωτογράφιση ή/και η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς – διαφημιστικούς σκοπούς, των εκθεμάτων που βρίσκονται στο Μουσείο επιτρέπεται μόνο κατόπιν γραπτής έγκρισης από το Μουσείο.

Στο πλαίσιο αυτό, ο Όμιλος για την UNESCO Πειραιώς και Νήσων, του οποίου οι σκοποί και οι δράσεις είναι άρρηκτα συνδεδεμένοι με την ανάδειξη – προβολή και προστασία της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς και αποτελεί ενεργό μέρος της συλλογικής προσπάθειας για την επιστροφή των γλυπτών του Παρθενώνα, καταγγέλλει δημόσια την Εταιρεία για την δημοσίευση των εν λόγω φωτογραφιών και την καλεί να τις ανακαλέσει άμεσα.

Η παραπάνω εμπορική διαφήμιση με άλλοθι την «ελευθερία της έκφρασης», ουσιαστικά ευτελίζει κλασσικά έργα μοναδικού κάλλους και αισθητικής αφαιρώντας τους την «ελευθερία» να υπάρχουν απρόσβλητα ακόμα και από «εκλεπτυσμένους βανδαλισμούς». Παρακάτω παρουσιάζουμε τις φωτογραφίες που δημοσίευσε η Gucci σε αντιστοιχία με τα γλυπτά από το Ανατολικό και Δυτικό Αέτωμα του Παρθενώνα».

By