Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

Η ηλεκτρική «επανάσταση» πάει και στη θάλασσα

Η επερχόμενη επανάσταση στις μετακινήσεις με ηλεκτρικά αυτόνομα οχήματα δεν προετοιμάζεται μόνο στα εργαστήρια της Google: Μια νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία σχεδιάζει να μπορεί να παραδίδει εμπορεύματα μέσω μη επανδρωμένων πλοίων μέχρι το 2020.

Το πλήρως ηλεκτρικό πλοίο YARA Brikeland θα αρχίσει να οργώνει τις ευρωπαϊκές θάλασσες την επόμενη χρονιά, σύμφωνα με ανακοίνωση της Yara International ASA. Μέχρι το 2019 το πλοίο θα λειτουργεί μέσω απομακρυσμένου ελέγχου και στις αρχές της επόμενης δεκαετίας θα μπορεί να παραδίδει εμπορεύματα τελείως αυτόματα, χωρίς καμία ανθρώπινη παρέμβαση. Το εμπορευματικό πλοίο που κατασκευάζεται από την Kongsberg Gruppen ASA θα μεταφέρει λίπασμα.

Το επίτευγμα της Yara μπορεί να αλλάξει ριζικά την ναυτιλία, η οποία ιστορικά καταναλώνει τα πιο βρώμικα καύσιμα που βγάζουν τα διυλιστήρια. Στην στεριά, οι αυτοκινητοβιομηχανίες εντείνουν τις προσπάθειες τους για να αναπτύξουν αυτόνομα ηλεκτρικά οχήματα. Η Ford Motor, η ΒΜW και η Volkswagen σκοπεύουν να αναπτύξουν αυτόνομα οχήματα στις αρχές της επόμενης δεκαετίας, ενώ η μητρική της Google, Alphabet ήδη δοκιμάζει στους δρόμους την συγκεκριμένη τεχνολογία.

Η Yara ήδη μεταφέρει καθημερινά περισσότερα από 100 φορτηγά από το εργοστάσιό της στην Νορβηγία στα λιμάνια του Μπρέβικ και του Λάρβικ, απ’ όπου στη συνέχεια μεταφέρονται τα εμπορεύματά της σε όλο τον κόσμο, δήλωσε ο Σβέιν Τορ Χόλσεφερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.

Η ναυτιλιακή εκτιμά ότι το νέο πλοίο θα μειώσει τις μεταφορές με φορτηγά κατά 40.000 ταξίδια τον χρόνο αν και οι συγκεκριμένες μετακινήσεις αποτελούν ένα μικρό ποσοστό των διεθνών μεταφορών που πραγματοποιεί η εταιρεία.

Παρότι οι ναυτιλιακές οδοί έχουν λιγότερη κίνηση από τους δρόμους στη στεριά, οι μεταφορές μέσω θαλάσσης έχουν τις δικές τους επιπλοκές που θα δημιουργήσουν διαφορετικές προκλήσεις που θα πρέπει να ξεπεραστούν στην προσπάθεια για την αυτοματοποίηση των πλοίων. Στις προκλήσεις αυτές περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων τα ισχυρά ρεύματα των ωκεανών, ο κακός καιρός και βέβαια σε κάποια σημεία του κόσμου η πειρατεία.

Το νέο πλοίο θα επιτρέψει στην Kongsburg  να δοκιμάσει καινοτόμες τεχνολογίες που θα μπορούσαν να μειώσουν την ρύπανση που προκαλεί η ναυτιλιακή βιομηχανία, από τον οποία προέρχεται περίπου το 2,3% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός σχεδιάζει να παρουσιάσει του χρόνου ένα αρχικό σχέδιο για την μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου καθώς η συγκεκριμένη βιομηχανία δεν περιλαμβάνεται στην συμφωνία – ορόσημο του Παρισιού για την κλιματική αλλαγή.

By