Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου, 2020

Η Levi’s «προσλαμβάνει» ρομπότ και κάνει τα τζιν… ψηφιακά

Με ρομπότ αντικαθιστά η Levi Strauss τους ανθρώπους που δουλεύουν στα εργοστάσιά της και συγκεκριμένα στο τελευταίο στάδιο –το «φινίρισμα» των διάσημων blue jeans.

Τα ειδικά ρομπότ-λέιζερ είναι αυτά που θα δίνουν στα δημοφιλή τζιν την όψη του «φορεμένου» και τα σκισίματα που είναι της μόδας τα τελευταία χρόνια, παίρνοντας τη δουλειά από μια ολόκληρη στρατιά ανθρώπων που έτριβαν τα υφάσματα με άμμο ή τα έψηναν για να πετύχουν το αποτέλεσμα του… φθαρμένου που ζητούν οι καταναλωτές.

Στόχος του πολυεθνικού κολοσσού είναι, όπως ήταν αναμενόμενο, η μείωση του κόστους και η επίσπευση της διαδικασίας παραγωγής, καθώς τον τελευταίο χρόνο η Levis δυσκολεύεται να προλάβει τις τάσεις της μόδας που αλλάζουν ραγδαία.

Με την πρωτοβουλία αυτή, η ιστορική εταιρεία του Σαν Φρανσίσκο με ιστορία 135 ετών προσπαθεί να εκσυγχρονιστεί μετά την ανάληψη των ηνίων από τον Τσιπ Μπέργκ, πρώην διευθύνων σύμβουλο της Procter & Gamble, το 2011. «Αυτό είναι το μέλλον της βιομηχανίας τζιν», υποστηρίζει ο ίδιος.

Για το 2017, η Levi Strauss ανακοίνωσε πτώση κερδών κατά 3% στα 281 εκατ. δολάρια, με τον κύκλο εργασιών της να ενισχύεται κατά 8% στα 4,9 δισ. δολάρια. Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία βρίσκεται σε στενό κλοιό ανταγωνισμού από αλυσίδες με μικρά περιθώρια κέρδους, όπως η H&M. Για το λόγο αυτό, ο κολοσσός των τζιν προσπαθεί να γίνει πιο ευέλικτος και να προσαρμοστεί στις νέες τάσεις.

Τα ρομπότ-λέιζερ τυπώνουν ψηφιακά τα σχέδια πάνω στα τζιν «καίγοντας» την ανώτερη στρώση του υφάσματος και μπορούν να ολοκληρώσουν ένα ζευγάρι τζιν σε μόλις 90 δευτερόλεπτα, από 6-8 λεπτά που χρειαζόταν η χειροκίνητη διαδικασία. Τα ρομπότ, μάλιστα, μπορούν να παράγουν σχέδια με έως και 1.000 διαφορετικά τελειώματα διαφόρων αποχρώσεων.

Οι σχεδιαστές από το Σαν Φρανσίσκο στέλνουν τα σχέδια σε ψηφιακά αρχεία στο εργοστάσιο στη Νεβάδα προκειμένου τα ρομπότ να ξεκινήσουν τη μαζική παραγωγή, σε μόλις λίγα λεπτά. Τα πρώτα τζιν είναι έτοιμα για να μπουν στο ράφι μέσα σε λίγες μόλις ώρες.

Μάλιστα, οι καταναλωτές θα μπορούν πλέον να χρησιμοποιούν τα ίδια ψηφιακά εργαλεία από το smpartphone τους για να αποτυπώνουν τα τζιν τους τα δικά τους σχέδια, ώστε να τα φέρουν ακόμη περισσότερα στα… μέτρα τους.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By