Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Η μεγάλη επιστροφή του Παπουτσάνη

Είναι από τις μακροβιότερες επιχειρήσεις της χώρας η οποία αν και βρέθηκε πριν από μερικά χρόνια σε δεινή οικονομική κατάσταση, κατάφερε να ορθοποδήσει καταγράφοντας μάλιστα διψήφιο αριθμό ανάπτυξης μέσα στο 2017.

Ο λόγος για την Παπουτσάνης που μετρά 147 χρόνια παρουσίας στην ελληνική αγορά,  δραστηριοποιείται στην παραγωγή και εμπορία καλλυντικών προϊόντων, είναι δε ο βασικός προμηθευτής όλων των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων της χώρας.

Βασική οικονομική ανάσα έδωσε στην εταιρεία η συνεργασία με τη Sysco Guest Supply, έναν από τους μεγαλύτερους διανομείς ξενοδοχειακών καλλυντικών διεθνώς, η οποία ξεκίνησε το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και αφορά στην τροφοδοσία πολυτελών «5άστερων» σε όλη την Eυρώπη. Η συμφωνία αυτή με τη Sysco Guest Supply προσθέτει περί τα 2 εκατ. ευρώ στον συνολικό κύκλο εργασιών της Παπουτσάνης.

Η εταιρεία διαθέτει ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά εργοστάσια στην Ευρώπη, το οποίο βρίσκεται στη Ριτσώνα. Κατάφερε δε να μέσα σε λίγα χρόνια να διπλασσιάσει το μερίδιο αγοράς της από το 10% στο 20% στην Ελλάδα.

Παράγει για ίδιο λογαριασμό και για λογαριασμό τρίτων σαπούνια και καλλυντικά, απευθυνόμενη συγχρόνως με ανάλογα προϊόντα, όπως αφρόλουτρα, άλλα σαμπουάν και είδη καθαρισμού και ατομικής υγιεινής, σε ξενοδοχεία, εστιατόρια και κρουαζιερόπλοια. Για ορισμένα από αυτά συνεργάζεται με την εταιρεία φυτικών καλλυντικών Κορρές. Τα επώνυμα προϊόντα της φέρουν τα εμπορικά σήματα «Καραβάκι», «Κορρές», «Πράσινα παραδοσιακά», «Aromatics», «Papoutsanis Family», «Glycerine», «Natura», «Olivia», «Papoutsanis Baby», «Papoutsanis Kids», «Skin Essentials», «Personelle Papoutsanis».

Αντλεί από τη διεθνή αγορά περί το 35% των εσόδων της. Προορισμοί των προϊόντων που εξάγει και, κυρίως, των ειδών που προορίζονται για χρήση από ξενοδοχειακές μονάδες, είναι οι χώρες Αυστραλία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία, ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ισπανία, Ιταλία, Καναδάς, Κύπρος, Λεττονία, Λιβύη, Λιθουανία, Νότια Κορέα, Ουγγαρία, Πολωνία, Ρωσία, Σερβία, Σλοβενία και Σουηδία.

Το 2017 οι πωλήσεις της Παπουτσάνης 15% και ανήλθαν στα 20,8 εκατ. ευρώ από 18,0 εκατ. ευρώ που ήταν το έτος 2016.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας η ανάπτυξη αυτή οφείλεται σε διεύρυνση των συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρείες, στην ανάπτυξη της κατηγορίας των ξενοδοχειακών προϊόντων (τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό) και το επαναλανσάρισμα των σειρών Aromatics, Καραβάκι και Natura. Σημαντική συνεισφορά στην ανάπτυξη του κύκλου εργασιών είχε και η κατηγορία των σαπωνομαζών (η πρώτη ύλη για την παραγωγή του στερεού σαπουνιού), που διοχετεύεται, κυρίως, στο εξωτερικό.

Οι εξαγωγές, το 2017, ανήλθαν στα 8,1 εκατ. ευρώ, που αντιπροσωπεύει ποσοστό 39% του συνολικού κύκλου εργασιών. Το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών αφορά πωλήσεις επώνυμων προϊόντων Παπουτσάνης στο εσωτερικό και εξωτερικό, το 34% πωλήσεις προς την ξενοδοχειακή αγορά και το υπόλοιπο 41% παραγωγές τρίτων και βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό πλάνο της, «προκειμένου να παράξει προϊόντα μεγαλύτερης προστιθέμενης αξίας, να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες των πελατών της, αλλά και να μειώσει το παραγωγικό κόστος. Κατά τα έτη 2017/2018, οι επενδύσεις της εταιρείας θα ανέλθουν σε περίπου 3,7 εκατ. ευρώ και αφορούν νέα αυτοματοποιημένη γραμμή συσκευασίας καλλυντικών, νέα γραμμή παραγωγής ξενοδοχειακών σαπώνων και επέκταση των παραγωγικών ικανοτήτων στις πλαστικές φιάλες».

By