Σάββατο, 25 Μαΐου, 2024

Η μετοχή που «σκαρφάλωσε» 500% στα χρηματιστηριακά ταμπλό

Την ώρα που μερικοί μαθητές περιμένουν να βγάλουν τα προς το ζην για το κολέγιο κάνοντας τους σερβιτόρους, ή τελειώνουν το κολέγιο με το φοιτητικό τους δάνειο να βαραίνει την μελλοντική τους πορεία, ένας φοιτητής στον Καναδά κατάφερε να πρωτοτυπήσει.

Σε ηλικία 22 ετών ο Jack McCarthy  αποφάσισε να αγοράσει τα αποθέματα των πιο άσχημων Χριστουγεννιάτικων πουλόβερ που θα μπορούσε να βρει καθώς και ό,τι άλλο έπεφτε στα χέρια του για μερικά δολάρια. Στη συνέχεια τα πούλησε οnline για περισσότερα από 20 δολάρια το καθένα. Η επιχείρησή του κατάφερε να βγάλει περί τα 10.000 δολάρια το χρόνο και κατάφερε με τον τρόπο αυτό να αποφοιτήσει από το κολέγιο χωρίς χρέη. Όλο αυτό βέβαια κατάφερε να το κάνει μέσω της Shopify Inc.

Η καναδική εταιρεία παρέχει ιστότοπους, πληρωμές, αποστολές προϊόντων σε περισσότερους από 500.000 συνδρομητές του διαδικτύου και μάλιστα μέσα σε τρία χρόνια από την δημόσια εγγραφή της κατάφερε να έχει ένα market cap της τάξης των 10 δισ. προσεγγίζοντας σε μέγεθος την Twitter Inc. ή την Square Inc.

Η ιδέα του Shopify είναι σχετικά απλή: οι άνθρωποι από όλο τον κόσμο έχουν τόσο το μυαλό όσο και την ενέργεια να ξεκινήσουν επιτυχημένα online eshops, αλλά στερούνται τα απαραίτητα εργαλεία.

Το Shopify τους επιτρέπει να δοκιμάσουν τις ιδέες του ηλεκτρονικού επιχειρείν με μόνο 29 δολάρια το μήνα με τις πρώτες μάλιστα να είναι δωρεάν. Αν και πολλοί είναι εκείνοι που αποτυγχάνουν άλλοι καταφέρνουν να βρουν το δρόμο χτίζοντας μια αρχική πελατεία η οποία όλο κι επεκτείνεται.

Μάλιστα όσο πιο επιτυχημένες γίνονται, τόσο περισσότερα χρήματα κερδίζει το Shopify μέσω της προμήθειας που έχει από κάθε συναλλαγή αλλά και της συνδρομής που αρχίζει να αυξάνει ανάλογα με την επιτυχία της εταιρείας.

«Η τόσο μικρή συνδρομή για να ξεκινήσει κανείς είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους το Shopify μεγαλώνει σαν τρελό», αναφέρει ο McCarthy τηλεφωνικά από την Ολλανδία, όπου βρίσκεται κάνοντας consulting για ηλεκτρονκές επιχειρήσεις.

Το Spotify είναι μια από τις καλύτερες εισηγμένες τεχνολογικές εταιρείες της Αμερικής με τις μετοχές της να ανεβαίνουν περισσότερο από 500% μέσα στους 27 μήνες λειτουργίας της από την αρχική δημόσια προσφορά της. Αντίθετα, η Facebook Inc. και η Netflix Inc. κατάφερε να καταγράψουν άνοδο 100% μέσα σε αντίστοιχο διάστημα μετά και την δημόσια εγγραφή τους.

Παρότι η Shopify δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει κέρδος, τρίμηνο με το τρίμηνο έχει καταρρίψει τις εκτιμήσεις των αναλυτών για τα επίπεδα των πωλήσεών της και να αυξήσει τις προβλέψεις τους.

Αν και η εταιρεία μοιάζει να ακολουθεί δικά της όνειρα και στόχους, η μεγάλη επιτυχία και ανάπτυξη που γνωρίζει δεν αποκλείεται να φέρει στο κατώφλι της φιλόδοξους επενδυτές , όπως για παράδειγμα η Google Google ή η Amazon.com που θα αποβλέπουν στην εξαγορά της.
Ο Tobi Lutke, ο γερμανός προγραμματιστής λογισμικού που μετακόμισε στην Οτάβα για να είναι μαζί με την καναδική φίλη του, ίδρυσε την Shopify το 2004. Ο Lutke προσπάθησε να δημιουργήσει ένα eshop για snowboard και συνειδητοποίησε ότι δεν υπήρχαν διαθέσιμα εργαλεία εύκολης χρήσης.

Κάπως έτσι έπεισε τους συνεργάτες του, Bessemer Venture Partners και Felicis Ventures, να τον χρηματοδοτήσουν. Ο ίδιος απέκτησε ένα στούντιο σχεδιασμού και συνέχισε να προσθέτει χαρακτηριστικά, όπως εφαρμογές σημείων πώλησης και συστήματα πληρωμών.

Μετά την συγκέντρωση 150,5 εκατομμυρίων δολαρίων κατά την δημόσια προσφορά του, η Shopify αύξησε του πελάτες της από 165.000 πελάτες σε μισό εκατομμύριο, ξεπερνώντας τους ανταγωνιστές όπως το Bigcommerce με έδρα το Austin.

By