Κυριακή, 28 Απριλίου, 2024

Η νέα καμπάνια της Nike απέφερε 43 εκατ. σε δημοσιότητα

Ο θόρυβος που έχει ξεσπάσει γύρω από τη νέα καμπάνια της Nike μόνο καλό έχει κάνει στην εταιρεία. Πρωταγωνιστής της είναι ο αθλητής του αμερικανικού ποδοσφαίρου Κόλιν Κάπερνικ, που προκάλεσε σάλο τη σεζόν 2016-17 όταν γονάτισε στη διάρκεια του εθνικού ύμνου προκειμένου να διαμαρτυρηθεί για τις δολοφονίες Αφροαμερικανών από την αστυνομία. Κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα τις διαμαρτυρίες του Λευκού Οίκου και την αποχώρηση του Κάπερνικ και δύο συμπαικτών του από τους 49ers του Σαν Φρανσίσκο.

Μέσα σε λιγότερο από 24 ώρες από τη στιγμή που ο αθλητής αποκάλυψε την αφίσα της καμπάνιας στο Twitter, η Nike είχε κερδίσει έκθεση στα μέσα ενημέρωσης με αξία που υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 43 εκατ. δολάρια, σύμφωνα με την Apex Marketing Group. Το 75% των αντιδράσεων ήταν θετικές και ουδέτερες, ενώ το 25% αρνητικές. Οι μετοχές της εταιρείας έπεσαν 3,2% την Τρίτη, η μεγαλύτερη ημερήσια πτώση από τον Απρίλιο.

Η καμπάνια είναι το πρώτο βήμα στη νέα συνεργασία της Nike με τον Κάπερνικ, μία επέκταση της συμφωνίας που έχουν από το 2011, όταν εκείνος ξεκίνησε την καριέρα του στο αμερικανικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου (NFL). Η αφίσα περιλαμβάνει το πρόσωπό του με το σλόγκαν «Πίστεψε σε κάτι. Ακόμα κι αν σημαίνει πως πρέπει να θυσιάσεις τα πάντα», και φυσικά το «Just do it». Ο Κάπερνικ δεν έχει βρει ομάδα από το 2016 και μετά.

Υπέρ και κατά

Η αφίσα προκάλεσε τις διαμαρτυρίες όσων θεωρούν τον Κάπερνικ εγωιστή εκατομμυριούχο που δεν σέβεται τη χώρα του. Κάποιοι ανέβασαν βίντεο όπου έκαιγαν παπούτσια της Nike ή αφαιρούσαν το λογότυπό της από τα ρούχα τους. Ο Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι η διαφήμιση στέλνει «ένα πολύ κακό μήνυμα».

Ανάμεσα στους επώνυμους υποστηρικτές της καμπάνιας ήταν ο πρώην διευθυντής της CIA Τζον Μπρέναν, ο πρώην πρόεδρος του Ιράν Μαχμούντ Αχμεντινετζάντ και η τενίστρια Σερίνα Ουίλιαμς. Η Nike σκοπεύει να κυκλοφορήσει παπούτσι και t-shirt εμπνευσμένο από τον Κάπερνικ, ενώ θα ενισχύσει οικονομικά την εκπαιδευτική του καμπάνια με τίτλο «Μάθε τα δικαιώματά σου».

Η συνεργασία της εταιρείας με τον Κάπερνικ είναι πιθανό να επηρεάσει αρνητικά τη σχέση της με το NFL. Η Nike από το 2012 παρέχει τις επίσημες στολές των ομάδων, μια συμφωνία που πρόσφατα ανανεώθηκε μέχρι το 2028, ενώ ο Κάπερνικ έχει μηνύσει το NFL, υποστηρίζοντας ότι δεν τον αφήνει να βρει ομάδα.

Η Nike ωστόσο ξέρει καλά το κοινό της και είναι πρόθυμη να ρισκάρει. Τα 2/3 είναι κάτω από 35 ετών και προέρχονται από πολλές διαφορετικές εθνικότητες, ενώ σχεδόν όλοι οι influencers στο χώρο της αθλητικής μόδας αναμένεται να τη στηρίξουν.

By