Παρασκευή, 10 Μαΐου, 2024

Η Nestle «σερβίρει» θρεπτικά ροφήματα με βάση το DNA

Εκτός από τα κέρδη, οι κολοσσοί τροφίμων ενδιαφέρονται τώρα και για την υγεία μας.

Με την πρωτοβουλία «Nestle Wellness Ambassador» (Πρέσβειρα ευεξίας Nestle), ο ελβετικός κολοσσός Nestle επιστρατεύει την τεχνητή νοημοσύνη, τα τεστ DNA και την εμμονή της ανάρτησης φαγητού στο Instagram. Το πιλοτικό πρόγραμμα ξεκίνησε στην Ιαπωνία και ήδη αριθμεί 100.000 χρήστες. Στα οφέλη του είναι ότι παρέχει συμβουλές στους χρήστες για το πώς μπορούν να αλλάξουν τη ζωή τους προς το… υγιεινότερο, καθώς και ειδικά συμπληρώματα διατροφής.

Το πρόγραμμα κοστίζει 600 δολάρια ετησίως και περιλαμβάνει κάψουλες με τις οποίες μπορεί κανείς να παρασκευάσει διάφορα είδη θρεπτικού τσαγιού, smoothies και άλλα προϊόντα, όπως σνακ εμπλουτισμένα με βιταμίνες. Οι χρήστες έχουν στο σπίτι τους ένα ειδικό κιτ για τεστ αίματος και DNA για την τακτική εξέταση βασικών δεικτών όπως η χοληστερόλη ή ο διαβήτης.

«Τα προβλήματα υγείας που οφείλονται στη διατροφή και τα τρόφιμα έχουν λάβει μεγάλες διαστάσεις ως ζήτημα», σχολιάζει ο Κόζο Τακαόκα, επικεφαλής του πιλοτικού προγράμματος της Nestle στην Ιαπωνία. «Η Nestle πρέπει να απαντήσει σε αυτό το παγκόσμιο ζήτημα και να γίνει η αποστολή μας για τον 21ο αιώνα», συμπλήρωσε.

Η Nestle απασχολεί περισσότερος από 100 επιστήμονες στο Nestle Institute of Health Sciencesοι οποίοι έχουν αναπτύξει ειδικά εργαλεία για την ανάλυση και μέτρηση των επιπέδων θρεπτικών ουσιών. Σύμφωνα με τον Κέπλερ Σεβρό, σε μερικές δεκαετίες από σήμερα, ενδεχομένως οι εταιρείες τροφίμων να υποχρεούνται να προσφέρουν τέτοιες πληροφορίες για τα προϊόντα τους.

Γενετική και τεχνητή νοημοσύνη

Μια από τις πρώτες εταιρείες που έχουν υιοθετήσει τις νέες τάσεις στον κλάδο των τροφίμων είναι η Campbell Soup η οποία επένδυσε 32 εκατ. δολάρια στη Habit, μια start-up με έδρα το Σαν Φρανσίσκο.

Η Big Food αξιοποιεί τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης και της γενετικής και διερευνά καταιγιστικές αλλαγές στον τρόπο που θα διαλέγουν οι καταναλωτές το φαγητό τους. Ένα παράδειγμα είναι η γνωστή σοκολάτα KitKat να εμπλουτιστεί με πράσινο τσάι και άλλα αρώματα.

Την ίδια ώρα, η Nestle λανσάρει στην Ιαπωνία τα θρεπτικά smoothies, εμπλουτισμένα δηλαδή ροφήματα που συμπληρώνουν τη διατροφή όσων δεν τρέφονται με αρκετά λαχανικά και φρούτα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, τα προγράμματα εξατομικευμένης διατροφής είναι το μέλλον στον χώρο των τροφίμων. «Χρησιμοποιώντας μια κάψουλα όπως αυτές της Nespresso, θα μπορούμε να δημιουργούμε εξατομικευμένα διατροφικά κοκτέιλ ή να ετοιμάζουμε το φαγητό μας σε τρισδιάτατους εκτυπωτές σύμφωνα με τις ηλεκτρονικές συνταγογραφήσεις των γιατρών», αναφέρει ο πρώην επικεφαλής της Nestle, Πίτερ Μπράβεκ στο βιβλίο του «Nutrition for a Better Life» (Διατροφή για μια καλύτερη ζωή) που κυκλοφόρησε το 2016.

By