Σάββατο, 13 Αυγούστου, 2022

Η Nestle στρέφει την προσοχή της στην κερδοφορία

Καθώς o Μαρκ Σνάιντερ ανέβαινε στην σκηνή του Corinthia Hotel στο Λονδίνο για να μιλήσει για το μέλλον της Nestle, στο πίσω μέρος της αίθουσας ο ακτιβιστής επενδυτής Ντάνιελ Λεμπ, που τους τρεις τελευταίους μήνες προσπαθεί να πείσει τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας να στρέψει την προσοχή του στην κερδοφορία και όχι απλά στην ανάπτυξη των πωλήσεων, ανέμενε με ενδιαφέρον τις ανακοινώσεις.

Ο Σνάιντερ ήρθε ένα βήμα πιο κοντά στις απαιτήσεις του ακτιβιστή επενδυτή θέτοντας για πρώτη φορά εδώ και δέκα χρόνια έναν σταθερό στόχο κερδοφορίας της εταιρείας, η οποία θα στρέψει την προσοχή σε τομείς όπως ο καφές, τα προϊόντα για κατοικίδια και το εμφιαλωμένο νερό. Όμως η Nestle δεν υιοθέτησε πλήρως τις προτάσεις του Λεμπ, αφού ο Σνάιντερ δεσμεύθηκε ότι η εταιρεία του θα διατηρήσει το ποσοστό που κατέχει στον γαλλικό γίγαντα των καλλυντικών, L” Oreal.

Η υιοθέτηση ενός στόχου για τα κέρδη έρχεται στο πλαίσιο μια γενικότερης στροφής στην στρατηγική των μεγαλύτερων εταιρειών τροφίμων του κόσμου. Οι εταιρείες αυτές δέχονται πιέσεις από τους επενδυτές να μειώσουν τα κόστη και να μεταφέρουν την προσοχή τους σε καινούργια προϊόντα, καθώς πολλές από τις παραδοσιακές μάρκες φαγητού εμφανίζουν μειωμένες πωλήσεις λόγω της στροφής του καταναλωτικού κοινού σε πιο υγιεινές επιλογές.

«Θα πρέπει να αλλάξουμε κάποιους τομείς προϊόντων με κάποιους άλλους», δήλωσε ο Σνάιντερ κατά την ομιλία του την Τρίτη. «Θα δράσουμε αποφασιστικά», πρόσθεσε.

Οι επιλεκτικές εξαγορές αλλά και οι πωλήσεις μονάδων που θα πραγματοποιήσει η Nestle το επόμενο διάστημα θα επηρεάσουν περίπου το 10% των συνολικών ετήσιων εσόδων ύψους 90 δισ. δολαρίων, δήλωσε ο Σνάιντερ. Η Nestle είδη προσπαθεί να πουλήσει την μονάδα σοκολατοποιίας που έχει στις ΗΠΑ, θέλοντας να μειώσει την δραστηριότητα της στα ζαχαρούχα προϊόντα.

H Nestle έθεσε στόχο για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 17,5% με 18,5%μέχρι το 2020, δηλαδή έως και 2,5 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από αυτό που πέτυχε πέρσι. Ο Λεμπ πίεζε για περιθώριο κέρδους 18% με 20%. Παράλληλα η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα επιταχύνει το πρόγραμμα επαναγοράς μετοχών.

Ο Λεμπ, το hedge fund του οποίου απέκτησε τον Ιούνιο σημαντικό ποσοστό στην Nestle, αρνήθηκε να σχολιάσει τα σχέδια της εταιρείας, αλλά κατά τις συζητήσεις του με τα στελέχη της έδειξε ότι τηρεί μια πιο συναινετική στάση από αυτή που είχε αρχικά. «Μπορώ να πω ότι κάνετε μεγάλη προσπάθεια», είπε ο επενδυτής στον οικονομικό διευθυντή της Nestle κατά την συζήτηση που είχαν μετά την παρουσίαση του Σνάιντερ. «Κάνετε πολύ καλή δουλειά».

Ο Σνάιντερ δήλωσε ότι η Nestle δεν πρόκειται να αλλάξει άμεσα την στάση της σε ότι αφορά την L” Oreal, την οποία χαρακτήρισε «καταπληκτική» επένδυση, η οποία την τελευταία δεκαετία συνεισφέρει περίπου το 9% των κερδών ανά μετοχή της ελβετικής εταιρείας. Ο θάνατος της Λιλιάν Μπετανκούρ, της «χρυσής κληρονόμου» της L’Oreal, την προηγούμενη εβδομάδα προκάλεσε συζητήσεις σχετικά με το μέλλον του 23% του μετοχικού της γαλλικής εταιρείας καλλυντικών που κατέχει η Nestle. O Λεμπ, πάντως πιέζει για να πουληθεί αυτό το ποσοστό.

Πέρα από τις ανακατατάξεις στις μονάδες της, η Nestle σχεδιάζει να μειώσει τα κόστη της κατά 2 με 2,5 δισ. ελβετικά φράγκα μέχρι το 2020. Παράλληλα αναμένει ότι το κόστος της αναδιάρθρωσης της θα ανέλθει στα 2,5 δισ. ελβετικά φράγκα την περίοδο 2016-200. «Ουσιαστικά όλοι υποτιμούν την θέληση για να κερδίσουμε σε αυτή την εταιρεία», δήλωσε ο Σνάιντερ προσθέτοντας: «Είμαστε αποφασισμένοι να μην χάσουμε την ηγετική μας θέση».

Η Nestle δεν είναι η μόνη εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων που πραγματοποιεί εκτεταμένες αλλαγές. Η Unilever, νωρίτερα φέτος, αντιμετώπισε μια προσπάθεια εξαγοράς από την Kraft Heinz, ενώ ο ακτιβιστής επενδυτής Νέλσον Πελτζ προσπαθεί να αποκτήσει μια θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Procter & Gamble.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By