Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

Η Rolex κρίση δεν κοιτά…

Αύξηση 22,7% των πωλήσεων στην Ελλάδα του μνημονίου

Αν κάτι μας κληροδότησε η περίοδος της ευημερίας και των εύκολων ευρώ, ήταν μερικά ακίνητα για τα οποία οι περισσότεροι πληρώνουν τα μαλλιά της κεφαλής τους, χρέη σε κάρτες και χιλιάδες ρολόγια Rolex. Για την ακρίβεια, ολόκληρη η Αθήνα αλλά και η περιφέρεια πλημμύρισαν με τα πανάκριβα, μα φινετσάτα αυτά ρολόγια.

Επιχειρηματίες, πολιτικοί, μεγαλοδικηγόροι αλλά και η «μαρίδα» θεωρούσαν για χρόνια πως ανέβαινε το στάτους τους φορώντας αυτό το ρολόι. Θα περίμενε λοιπόν κανείς πως στην Ελλάδα της κρίσης, αν κάτι θα γνώριζε κάμψη, αυτό θα ήταν το σύμβολο (παρέα με άλλα, για να είμαστε και πιο δίκαιοι) της εγχώριας ελίτ, που στο κάτω κάτω της γραφής δεν κοστίζει και λίγα χρήματα… Κι όμως, σε μια χώρα όπου ενδημεί ο ανορθολογισμός τα πάντα θα πρέπει να είναι αναμενόμενα – ακόμα και τα sold out των διάσημων αυτών ρολογιών.

Τα νούμερα είναι αδιάψευστοι μάρτυρες αυτού του success story που εν πολλοίς είναι και ενδεικτικό του τρόπου με τον οποίο σκέφτεται ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού, που σε περίοδο οικονομικής δυσκολίας καταφεύγει στο luxurious shopping ως τρόπο διαφυγής από την καθημερινότητα.

Ετσι, λοιπόν, στην οικονομική χρήση του 2012 η Rolex κατέγραψε στη χώρα μας αύξηση πωλήσεων 22,7%, φλερτάροντας με τα 40 εκατ. ευρώ (έφτασαν στα 38,97 εκατ. ευρώ σε σχέση με τα 31,77 εκατ. ευρώ του 2011), ενώ η καθαρή κερδοφορία υπερδιπλασιάστηκε, φτάνοντας αισίως τα 3,83 εκατ. ευρώ από 1,8 εκατ. ευρώ το 2011. Ωστόσο και το 2011 υπήρξε πάρα πολύ θετικό παρά τη μεγαλύτερη πίεση που γνώρισε τότε η ελληνική οικονομία στο σύνολό της.

Σε μια περίοδο όπου η κοινωνία δοκιμαζόταν, διαδηλώσεις πραγματοποιούνταν σε όλη τη χώρα και οι κυβερνήσεις εναλλάσσονταν η μία με την άλλη, η Rolex, την οποία «τρέχει» στη χώρα μας η οικογένεια των αδελφών Βαχάρη, εξακολουθούσε να έχει κέρδη άνω του 1 εκατ. ευρώ, διπλάσια μάλιστα από το 2010! Θέλετε κι άλλο; Το 2005, οπότε τα πράγματα ήταν σαφώς καλύτερα, η εταιρεία πραγματοποιούσε πωλήσεις 20 εκατ. ευρώ, γεγονός που σημαίνει πως στα χρόνια του κραχ η Rolex σχεδόν διπλασίασε τον κύκλο εργασιών της. Πηγές από την εταιρεία αναφέρονται σε αντίστοιχα μεγάλη αύξηση των πωλήσεων και στο τρέχον έτος, οι οποίες θα ξεπεράσουν τα 42-43 εκατ. ευρώ, καθώς ήδη η χρονιά έχει ξεκινήσει πολύ ικανοποιητικά.

Παγκόσμιο φαινόμενο: εκεί που οι οικονομίες πέφτουν, η Rolex ανεβαίνει

Τι είναι αυτό όμως που κάνει την οικογενειακή εταιρεία και το διάσημο αυτό παγκόσμιου βεληνεκούς brand τόσο δημοφιλή; Για ποιον λόγο οι Ελληνες εξακολουθούν να δαπανούν σημαντικά ποσά για να αγοράσουν είδη πολυτελείας; Οπως διαπιστώνει η διοίκηση της Rolex σε κεντρικό επίπεδο, το φαινόμενο να αναδύεται μια νέα ελίτ σε χώρες που βρίσκονται υπό οικονομική κατάρρευση δεν είναι σπάνιο.

Πρόκειται για τις νέες ολιγαρχικού τύπου οικονομικές μειοψηφίες που λειτουργούν ατομικιστικά και αδιαφορώντας για την τύχη της πλειονότητας θεωρούν τις αγορές ακριβών ειδών διέξοδο από τη μιζέρια που δημιουργεί η κρίση.

Στην περίπτωση της χώρας μας σαφώς και ισχύει αυτό, παράλληλα όμως και με το πολύ καλό μάρκετινγκ που η Ηρώ Βαχάρη -πρωτίστως- και η αδελφή της Σοφία ασκούν. Στη συνείδηση του Ελληνα το συγκεκριμένο ρολόι δεν αποτελεί απλώς ένα ανδρικό ή γυναικείο αξεσουάρ, αλλά επένδυση.

Πολλοί μάλιστα Ελληνες αγόρασαν αυτό το τόσο ακριβό ρόλοι ακόμα και την περίοδο που σηκώνονταν μαζικά οι καταθέσεις από τις τράπεζες υπό τον φόβο της εξόδου της χώρας από το ευρώ, ως κίνηση επενδυτικού χαρακτήρα και για να σώσουν μέρος των χρημάτων τους!

Ταυτόχρονα, μεγάλη ώθηση στην ελληνική θυγατρική έδωσε η προώθηση με έξυπνο τρόπο των γυναικείων σειρών της Rolex τα τελευταία χρόνια. Ας μην ξεχνάμε πως για πολύ μεγάλο διάστημα το εν λόγω ρολόι θεωρούνταν αποκλειστικά ανδρικό φετίχ, κάτι που πλέον έχει αλλάξει. Ενας ακόμα παράγοντας επιτυχίας της φίρμας στη χώρα μας είναι και ο τουρισμός. Πλέον κάθε χρόνο επισκέπτεται την Ελλάδα ένας πολύ μεγάλος αριθμός Ρώσων, αλλά και Αράβων ή Ασιατών τουριστών με μεγάλη διάθεση πραγματοποίησης αγορών που ενισχύουν και τη Rolex.

Μια σχέση 58 ετών

Αν όμως ένα σημείο ξεχωρίζει ως προς τη σημερινή τόσο θετική πορεία της εταιρείας, σίγουρα αυτό είναι το χτίσιμο του συγκεκριμένου σήματος στην ελληνική αγορά με μέθοδο και πείσμα. Είναι γνωστό πως η κεντρική διοίκηση της Rolex στη Γενεύη της Ελβετίας θεωρεί την οικογένεια Βαχάρη έναν πιστό σύμμαχο σε μια σχέση που μέχρι σήμερα είναι ανέφελη και ιδανική. Δεν είναι, άλλωστε, τυχαίες οι δηλώσεις του Γιαν Ντι Πασκέρ, διευθυντή Πωλήσεων για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης πριν από πέντε μήνες, ο οποίος έδωσε ψήφο εμπιστοσύνης στους Ελληνες συνεργάτες του τονίζοντας πως η κρίση δεν επηρεάζει την εταιρεία. Αυτό βέβαια το γνωρίζει η ελβετική πολυεθνική και από σειρά άλλων χωρών στις οποίες δραστηριοποιήθηκε – πολλές από τις οποίες δοκίμασαν την εμπειρία του ΔΝΤ. Θα πρέπει να σημειώσουμε πως η Rolex πρωτοήλθε στη χώρα μας το 1956, η οποία υπήρξε μία από τις πρώτες στην Ευρώπη όπου ο ελβετικός όμιλος επεκτάθηκε μετά τον πόλεμο.

Τότε ο ταξιδεμένος επιχειρηματίας Σπύρος Βαχάρης ανέλαβε αποκλειστικός αντιπρόσωπος της Rolex στη χώρα μας, απογειώνοντας το εμπορικό σήμα. Σύντομα η εταιρεία ξεκίνησε μια πορεία προς την κορυφή, αποτέλεσμα της ευρύτερης οικονομικής ανόδου της Ελλάδας στις δεκαετίες ’60, ’70 και ’80. Σε αυτή την περίοδο τα συγκεκριμένα ρολόγια αγοράζονταν ως επένδυση και αποτελούσαν δώρα ζωής που περνούσαν από γενιά σε γενιά και από χέρι σε χέρι.

Σημαντική κίνηση από τη μεριά του δραστήριου Σπύρου Βαχάρη ήταν όταν το 1975 αποφάσισε να βοηθήσει τον Κώστα Καίσαρη στο ξεκίνημά του. Ουσιαστικά τον έκανε τον πρώτο πελάτη της χονδρικής διάθεσης των ρολογιών Rolex. Αυτή η συνεργασία εξελίχθηκε και συνεχίζεται έως σήμερα από τις κόρες του Σπύρου Βαχάρη, Ηρώ και Σοφία, και τον γιο του Κώστα Καίσαρη, Βασίλη. Ο Καίσαρης θα δώσει μεγάλη ώθηση στις πωλήσεις του σήματος ενώ η εταιρεία Ora Kessaris εξακολουθεί να στηρίζει σημαντικά την προσπάθεια της Rolex Hellas.

Σήμερα η Σοφία Βαχάρη, η οποία είναι παντρεμένη με τον γνωστό επιχειρηματία της ένδυσης Κώστα Τσουβελεκάκη, και η αδελφή της Ηρώ Βαχάρη-Καμπάνη έχουν την επιμέλεια της εταιρείας. Με δικές τους ιδέες στήριξαν το επιθετικό μάρκετινγκ της εταιρείας το τελευταίο διάστημα, ενώ σημαντικά βοήθησαν και οι επιλογές της Γενεύης που συνέδεσαν τη Rolex με σπουδαία γεγονότα του αθλητισμού. Παράλληλα, οι δύο επιχειρηματίες βοήθησαν τα μέγιστα με την ξεχωριστή τιμολογιακή πολιτική που ακολούθησαν στη χώρα μας, αλλά και με σειρά αφιερωμάτων που έκαναν στα ρολόγια Rolex με ειδικά events που έφεραν το brand στην πρωτοπορία.

Η Rolex και ο Κάμερον

Η Σοφία και η Ηρώ Βαχάρη μαζί με τον διευθυντή Πωλήσεων για την ευρύτερη περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης Γιαν Ντι Πασκέρ ποζάρουν μπροστά από τη φωτογραφία του σκηνοθέτη Τζέιμς Κάμερον τον Νοέμβριο του 2013 στην Αθήνα.

Στις 26 Μαρτίου 2012 ο σκηνοθέτης και εξερευνητής Τζέιμς Κάμερον, σε συνεργασία με τη Rolex και τη National Geographic Society, καταδύθηκε σε βάθος 10.910 μέτρων στο Challenger Deep -το βαθύτερο σημείο του πλανήτη, στην Τάφρο των Μαριανών- έχοντας μαζί του ένα πειραματικό μοντέλο, το Rolex Deepsea Challenge. Προσαρτημένο στον αρθρωτό βραχίονα του βαθυσκάφους, παρέμεινε στον πυθμένα σχεδόν τρεις ώρες, δεχόμενο κολοσσιαίες πιέσεις πάνω στο κρύσταλλό του – 13 τόνους. Αψηφώντας τις συνθήκες της αβύσσου και απόλυτα στεγανό σε βάθος ως και τα 12.000 μέτρα, επέστρεψε στην επιφάνεια σε άψογη λειτουργική κατάσταση, διατηρώντας την ακρίβεια που το χαρακτηρίζει ως χρονόμετρο.

Πηγή: Πρώτο Θέμα

By