Κυριακή, 5 Μαΐου, 2024

Η Trip Advisor κρατά αποστάσεις από τις απευθείας κρατήσεις

Μετέωρα βήματα φαίνεται να κάνει η Trip Advisor στον τομέα των απευθείας κρατήσεων, μετά την πτώση των εσόδων της και την μείωση της τιμής της μετοχής της στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2012.

Παρά την τεράστια διαδικτυακή γκάμα ξενοδοχείων κι εστιατορίων, η TripAdvisor μοιάζει να μην γνωρίζει τον προτιμητέο τρόπο για κράτηση των πελατών της  – απευθείας από τον διαδικτυακό της τόπο ή μέσω της μηχανής κρατήσεων του κάθε ξενοδοχείου. Ωστόσο η εταιρεία μοιάζει να αλλάζει τον ιστότοπό της κάνοντας το κουμπί των απευθείας κρατήσεων «Instant Book» λιγότερο εμφανές.

Για χρόνια η εταιρεία κέρδιζε χρήματα χρεώνοντας ένα ποσοστό στι κρατήσεις στις οποίες μεσολαβούσε, όταν έστελνε τους χρήστες σε άλλους ιστότοπους όπως η Expedia Inc. Στο τέλος του 2014, όμως, ξεκίνησε προσπάθειες για να προσελκύσει όλο και περισσότερες απευθείας κρατήσεις ώστε να έχει και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους. Όσο η προσπάθεια συνεχιζόταν τόσο μειώνονταν τα έσοδα και ορισμένοι επενδυτές δεν είδαν θετικά την κίνηση αυτή. Τις τελευταίες εβδομάδες με ένα redesign που έκανε η εταιρεία φάνηκε ότι επιστρέφει στην παλιά τακτική αφού έκανε πιο εμφανείς τις προσφορές από άλλες ιστοσελίδες σε περίπτωση που αυτές είχαν καλύτερες τιμές.

Ωστόσο, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας επέμεινε ότι το Instant Book εξακολουθεί να αποτελεί βασικό κομμάτι της στρατηγικής του TripAdvisor.

«Αν το Instant Book δεν δούλευε, απλά θα το αφαιρούσαμε, όμως δεν συνέβη κάτι τέτοιο».

Προσπαθούμε να αλλάξουμε την εικόνα του TripAdvisor ώστε να μην αποτελεί μόνο ένα χώρο για κριτικές».

Σε λίγο διάστημα μάλιστα η εταιρεία σχεδιάζει να ξεκινήσει μια διαφημιστική καμπάνια ώστε να ενημερώσει του χρήστες πως το TripAdvisor δεν αποτελεί μόνο έναν εξαιρετικό ιστότοπο για να αναζητήσει κανείς ένα καταλυμμα αλλά για να βρει και μια ανταγωνιστική σε σχέση με τα λοιπά websites τιμή» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος Steve Kaufer .

Βέβαια η κίνηση να γίνει το instant book λιγότερο εμφανές και οι δηλώσεις των στελεχών της εταιρείας παραμένουν αντιφατικές και γεννούν ερωτήματα. Ένας από τους λόγους που οδήγησε την εταιρεία στο να υιοθετήσει το Instant Book ήταν το γεγονός πως οι pop-up διαφημίσεις και οι σύνδεσμοι άλλων ιστοτόπων δεν λειτουργούν τόσο καλά σε κινητά τηλέφωνα όσο σε επιτραπέζιους υπολογιστές. Όσο μάλιστα οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο τα κινητά τους τηλέφωνα για να κλείσουν ξενοδοχεία και πτήσεις, κάτι έπρεπε να αλλάξει.

Η Google της Alphabet Inc. πιέζει επίσης την TripAdvisor, τόσο όσον αφορά στα τέλη των κρατήσεων όσο και στην κύρια δραστηριότητα της εταιρείας, της κριτικές. Ο γίγαντας του Διαδικτύου παρουσίασε πέρυσι μια νέα εφαρμογή μέσω της οποίας οι ταξιδιώτες μπορούν να σχεδιάσουν και να περιηγηθούν στον τόπο που πρόκειται να ταξιδέψουν,  βασική δραστηριότητα του ομίλου.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματά της, η TripAdvisor κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους παρουσίασε έσοδα 372 εκατ. δολάρια. Τα κέρδη, εξαιρουμένου του κόστους, ήταν 24 σεντς ανά μετοχή, μειωμένα σε σχέση με πέρυσι.

By