Πέμπτη, 2 Μαΐου, 2024

Η Uber βάζει «καπέλο» στους πλούσιους πελάτες;

Εάν κάποιος πελάτης καλέσει την Uber από ένα πολυτελές ξενοδοχείο, όπως το Ριτζ, για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος να βάλει το χέρι πιο βαθιά στην τσέπη, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του πρακτορείου Bloomberg.

Ο κολοσσός στην παγκόσμια αγορά των ταξί, σύμφωνα με το πρακτορείο, δοκιμάζει διακριτικά ένα νέο σύστημα τιμολόγησης που θα χρεώνει τους πελάτες, ανάλογα με το κόμιστρο που θα είναι πρόθυμοι να καταβάλλουν.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ «εάν κάποιος μετακινείται από μια πλούσια γειτονιά σε μια άλλη εύπορη συνοικία, ενδέχεται να κληθεί να πληρώσει περισσότερα από κάποιον άλλο που πηγαίνει σε ένα πιο υποβαθμισμένο σημείο της πόλης, ακόμα κι αν η κίνηση ή η απόσταση είναι οι ίδιες».

Η Uber, βέβαια, ενημερώνει εκ των προτέρων τους πελάτες της τι θα πληρώσουν και το premium του κόμιστρου πάει κατευθείαν στην εταιρεία και όχι στον οδηγό.

Εχοντας πρόσβαση σε μια σειρά δεδομένων, η Uber μπορεί να μάθει πολλά για τις συνήθειες των πελατών. Για παράδειγμα, οι ερευνητές της ανακάλυψαν ότι οι επιβάτες είναι πιο πιθανό να δεχτούν υψηλότερες χρεώσεις αν τελειώνει η μπαταρία στο κινητό τους (προφανώς γιατί θα αδυνατούν να καλέσουν άλλο ταξί, αν «μείνουν» από κινητό).

Σύμφωνα πάντως με τους κανονισμούς των «παραδοσιακών» ταξί, τα κόμιστρα βασίζονται αποκλειστικά στην απόσταση που διανύει το ταξί και τη διάρκεια του δρομολογίου.

By