Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Η Vivartia επενδύει σε νέα καινοτόμα προϊόντα – Ενίσχυση της εξωστρέφειας

Ο στρατηγικός μετασχηματισμός του Ομίλου Vivartia γύρω από τρεις βασικούς άξονες θα συνεχιστεί και το 2023, ενώ αναμένονται σειρά δράσεων και πρωτοβουλιών για τον περιορισμό των επιπτώσεων από την αύξηση του λειτουργικού κόστους, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Αθανάσιο Παπανικολάου.

«Παρόλο που η φετινή χρονιά ήταν και παραμένει γεμάτη προκλήσεις όχι μόνο για την εθνική, αλλά και για την παγκόσμια οικονομία, ο Ομιλος κατάφερε να εφαρμόσει επιτυχώς τον αναπτυξιακό του σχεδιασμό», λέει ο ίδιος και εξηγεί: «Στον κλάδο των γαλακτοκομικών πραγματοποιήσαμε τις εξής κινήσεις στρατηγικής σημασίας: πρώτον, ολοκληρώσαμε την εξαγορά του 100% από τη ΔΕΛΤΑ της εταιρείας Γκατένιο, μιας σημαντικής εταιρείας σε επίπεδο πρώτων υλών του κλάδου. Αντίστοιχα, προχωρήσαμε στην υπογραφή συμφωνητικού εξαγοράς του 70% της εταιρείας Κουρέλλας από τη ΔΕΛΤΑ, επένδυση που αναμένουμε να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2023. Η εταιρεία Κουρέλλας θα λειτουργήσει ως hub στον τομέα της Ερευνας & Ανάπτυξης με καινοτόμα και πρωτοποριακά προϊόντα. Επιπλέον, διαθέτει ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο ζωοτροφών, ενώ παράλληλα συνεργάζεται με βιολογικές φάρμες αγελαδινού γάλακτος, γεγονός που διευκολύνει ιδιαίτερα την πρόσβαση σε υψηλής ποιότητας πρώτη ύλη γάλακτος. Τέλος, για στρατηγικούς λόγους, αποφασίσαμε την αποεπένδυση από την εταιρεία UMC στη Βουλγαρία, με στόχο να εστιάσουμε κυρίως στην ελληνική αγορά και σε πιο προσοδοφόρες και αναπτυσσόμενες επενδύσεις αυξάνοντας τα μερίδιά μας σε κατηγορίες όπως αυτές των γαλακτοκομικών και plant-based προϊόντων, καθώς και των χυμών, των τυριών και συνολικά των βιολογικών προϊόντων.

Αναφορικά με τον κλάδο καταψυγμένων λαχανικών και την εταιρεία Μπάρμπα Στάθης, πετύχαμε την αύξηση των μεριδίων μας ενισχύοντας την ηγετική μας θέση. Παράλληλα, ολοκληρώσαμε σημαντικό επενδυτικό πλάνο, το οποίο έκανε αποδοτικότερη την παραγωγική μας διαδικασία.

Στον κλάδο καταψυγμένων ζυμών και την εταιρεία Ελληνική Ζύμη, ολοκληρώθηκε η επένδυση της νέας παραγωγικής της μονάδας, η οποία βρίσκεται στη Σίνδο Θεσσαλονίκης, σε έκταση 44.000 τ.μ., με υπερσύγχρονες γραμμές παραγωγής. Με την επένδυση αυτή αλλά και τη συνολική απόδοση των παραγωγικών μονάδων της Ελληνικής Ζύμης, θα ενισχυθεί η ποικιλία των προϊόντων που προσφέρει τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και σε επίπεδο εξαγωγών.

Τέλος, όσον αφορά τον κλάδο εστίασης, το 2022 ήταν, όπως αποδεικνύεται, μια καλή χρονιά. Η πρωτοφανής αύξηση του τουρισμού σε επίπεδα υψηλότερα από τα αντίστοιχα του 2019 προσέφερε την απαραίτητη ώθηση για την ανάκαμψη του κλάδου μετά από δύο χρόνια πανδημίας. Παράλληλα, όλα τα σήματα του Ομίλου Εστίασης της Vivartia προχωρούν σε ενέργειες εκσυγχρονισμού, με πιο πρόσφατη την πλήρη ανανέωση της εικόνας των Everest με την αλλαγή του λογοτύπου μετά από μια επιτυχημένη πορεία πέντε δεκαετιών».

Ολες οι παραπάνω κινήσεις δρομολογήθηκαν στο πλαίσιο του μετασχηματισμού της Vivartia. «Ολες οι εταιρείες του Ομίλου υλοποιούν προγράμματα ψηφιακού μετασχηματισμού με έμφαση στη βελτιστοποίηση των λειτουργικών τους συστημάτων. Παράλληλα, ενσωματώνουμε στρατηγική ESG, με στόχο την εναρμόνιση με διεθνείς αρχές και κριτήρια που ήδη έχουν υιοθετήσει οι πιο σύγχρονες εταιρείες των αντίστοιχων κλάδων. Σε αυτό το πλαίσιο, εστιάζουμε στον συνεχή εκσυγχρονισμό αναπτύσσοντας συνέργειες και ενισχύοντας την παρουσία μας στην ελληνική αγορά», λέει ο κ. Παπανικολάου.

Σε ό,τι αφορά το λειτουργικό κόστος των εταιρειών, ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου σημειώνει ότι οι γεωπολιτικές εξελίξεις και η πανδημία έχουν επηρεάσει διαφορετικά την καθεμία. «Πετύχαμε να περιορίσουμε το λειτουργικό μας κόστος μέσω αυτοματισμών, επενδύσεων σε νέα αποδοτικότερα μηχανήματα, βελτιστοποίησης και απλοποίησης των παραγωγικών διαδικασιών, ενώ συνδυαστικά με κάποιες στοχευμένες αυξήσεις τιμών διασφαλίσαμε ένα επαρκές επίπεδο κερδοφορίας προσφέροντας πάντα στους καταναλωτές μας προϊόντα και υπηρεσίες άριστης ποιότητας και προστιθέμενης αξίας. Ιδίως η εστίαση παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη σε σχέση με το 2021, λόγω της ανόδου του τουρισμού. Οσον αφορά τον κλάδο των καταψυγμένων, εκτιμούμε ότι θα κινηθεί στα ίδια με το 2021 επίπεδα, ενώ η εξέλιξη στον κλάδο των γαλακτοκομικών εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις πρώτες ύλες, το οποίο αποτελεί ευρύτερο θέμα του κλάδου τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό για το 2022».

Για το 2023 προτεραιότητα παραμένει η ενίσχυση της εξωστρέφειας του Ομίλου. «Συνεχίζουμε την υλοποίηση του επενδυτικού μας προγράμματος εφαρμόζοντας παραγωγικές πρακτικές και πολιτικές, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Στοχεύουμε στη συνεχή ενίσχυση των μεριδίων μας εντός και εκτός Ελλάδας με νέα καινοτόμα προϊόντα και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες που προσφέρουν αξία στον καταναλωτή, υιοθετώντας ταυτόχρονα σημαντικές τάσεις της αγοράς όπως είναι η στροφή στα οργανικά προϊόντα και η άνοδος του τουρισμού».

By