Τετάρτη, 1 Δεκεμβρίου, 2021

Η Volkswagen χάνει το τρένο της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα

Η οικογένεια ID.4 της Volkswagen είναι μακριά ακόμα από τους στόχους που έχει θέσει η φίρμα στην αγορά της Κίνας, δημιουργώντας έντονες ανησυχίες στο στρατόπεδο των Γερμανών.

Οι πωλήσεις τον Μάιο των δύο εκδόσεων του Volkswagen ID.4 (Χ & Crozz) στην κινέζικη αγορά, ανήλθαν σε μόλις 1.213 «κομμάτια», περίπου 200 λιγότερα απ’ ότι τον Απρίλιο, σύμφωνα με το Auto Consultancy LMC.

Η χαμηλή εμπορική απήχηση του ID.4, έχει δημιουργήσει έντονη ανησυχία στο στρατόπεδο της VW. Η γερμανική φίρμα που συνεργάζεται στην κινέζικη αγορά με τις SAIC Motor και FAW, είχε θέσει ως στόχο με το λανσάρισμα του ID.4, οι πωλήσεις να υπερβούν την πρώτη χρονιά τις 50.000 για κάθε μία από τις δύο εκδόσεις του ηλεκτρικού τους μοντέλου που «κυκλοφορεί» στη Νο 1 αγορά παγκοσμίως. Τα πρώτα σημάδια ωστόσο είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητικά για να μην πούμε ότι ο στόχος φαντάζει ανέφικτος.

Σύμφωνα με ειδικούς αναλυτές της κινέζικης αγοράς, η χαμηλή εμπορική απόδοση του ID.4 οφείλεται στην έλλειψη έξυπνων τεχνολογιών, στον έντονο ανταγωνισμό αλλά και στο «καθυστερημένο» λανσάρισμα του στην αχανή αγορά της Κίνας.

«Οι πωλήσεις μέχρι στιγμής είναι χαμηλότερες των προσδοκιών μας. Οφείλουμε να επανεξετάσουμε το πλάνο μας για να διαπιστώσουμε τι φταίει» δήλωσε στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters υψηλόβαθμο στέλεχος της συμμαχίας SAIC-Volkswagen.

Μάλιστα, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα και να τονωθεί εμπορικά το ID.4, δίνονται κίνητρα στους εργαζόμενους του ομίλου προκειμένου να προβούν στην αγορά του!

Συγκριτικά τώρα με την Tesla και το Model Y, το αμερικανικό ηλεκτρικό μοντέλο πούλησε στο αντίστοιχο δίμηνο 6.612 «αντίτυπα», σχεδόν 5 φόρες πάνω συγκριτικά με το ID.4 της VW! Οι εμπορικές επιδόσεις του ID.4 στην Κίνα έρχονται σε αντίθεση με τις πωλήσεις του μοντέλου στην Ευρώπη, όπου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο των Γερμανών πούλησε περισσότερα από 12.000 οχήματα τους πρώτους δύο μήνες από το λανσάρισμα του, όντας το best seller ηλεκτρικό της γηραιάς ηπείρου.

id4

Βέβαια, εάν ζητούσε κανείς από τη VW να διαλέξει σε ποια από τις δυο αγορές θα επιθυμούσε να πρωταγωνιστεί το ID.4, η απάντηση χωρίς δεύτερη σκέψη θα ήταν στην κινέζικη αγορά.

Πέρσι, η γερμανική φίρμα πούλησε περισσότερα από 3,85 εκατομμύρια οχήματα -ως επί το πλείστον βενζινοκίνητα- στην αγορά της Κίνας, όντας η Νο 1 ξένη αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις στη χώρα. Η Volkswagen βέβαια δεν είναι σε θέση να χάσει την αγορά της Κίνας σε ότι αφορά την ηλεκτρική πίτα των πωλήσεων.

Το πρόβλημα σύμφωνα με εγχώριους οικονομικούς αναλυτές της VW στην κινέζικη αγορά είναι πολυσύνθετο: Υπάρχουν πάμπολλοι κατασκευαστές ηλεκτρικών μοντέλων στη συγκεκριμένη αγορά και πολλοί εξ αυτών χρηματοδοτούνται από το ίδιο το κράτος με αποτέλεσμα να προσφέρουν τα μοντέλα τους σε άκρως δελεαστικές τιμές. Επιπλέον, τα ηλεκτρικά μοντέλα της VW δεν είναι τόσο «έξυπνα» και προηγμένα σε τεχνολογικές εφαρμογές όσο τα αντίστοιχα της Tesla αλλά και των υπολοίπων κατασκευαστών.

id4

Για τους Κινέζους, δε νοείται ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς τεχνολογία αυτόματης στάθμευσης για παράδειγμα ή συστήματος αυτόνομης οδήγησης! Επιπλέον, η νέα γενιά της μεσαίας τάξης στην Κίνα δε στέκεται στο brand name του μοντέλου αλλά μονάχα στο hi-tech τεχνολογικό υπόβαθρο των ηλεκτρικών οχημάτων.

Με πιο απλά λόγια, τους Κινέζους δεν τους ενδιαφέρει εάν το ηλεκτρικό τους όχημα είναι VW ή Xpeng! Το brand name θα το επιλέξουν χωρίς δεύτερη σκέψη μόνο στις σούπερ premium φίρμες…

Αυτό άλλωστε υποστήριξε ξεκάθαρα και ο Yale Zhang, επικεφαλής της μεγαλύτερης συμβουλευτικής εταιρείας στη Σαγκάη, της ΑutoForesight. Έφερε μάλιστα ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα: Το κορυφαίο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο αυτή τη στιγμή στην κινέζικη αγορά είναι το Hong Guang Mini EV, ένα σεντάν όχημα που γεννήθηκε σε συνεργασία με τη GM και πωλείται μόλις στα 28.800 γιουάν ή αλλιώς, στα 4.450 δολάρια…

Το συγκεκριμένο μοντέλο πέραν της χαμηλής τιμής του διαθέτει και πλήθος τεχνολογικών εφαρμογών που ένας Ευρωπαίος κατασκευαστής δύσκολα μπορεί να ενσωματώσει στο όχημα του και να το προσφέρει σε τόσο χαμηλή τιμή.

Η VW παρότι έπαιξε γρηγορότερα το παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης σε σχέση με τους μεγάλους ανταγωνιστές της (Toyota, Stellantis Group, Ford) στην αγορά της Κίνας, οφείλει να αναδιαμορφώσει τη στρατηγική της προκειμένου να μη «χάσει» την εν λόγω αγορά που μέσα στη χρονιά που διανύουμε θα κατακτήσει και σε αυτό τον τομέα τα ηνία των πωλήσεων παγκοσμίως. Το τι πρέπει να κάνει η γερμανική φίρμα το γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα.

Ωστόσο, αυτό που καταλαβαίνει εύκολα κανείς είναι πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ένα εντελώς νέο «παιχνίδι» για τους κατασκευαστές. Τα συγκεκριμένα προϊόντα δεν είναι τόσο περίπλοκα μηχανολογικά ώστε να δώσουν το προβάδισμα σε κάποιον κατασκευαστή και να τον κάνουν να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους.

Στηρίζονται ως επί το πλείστον στα τεχνολογικά gadgets και τις εφαρμογές που τα συνοδεύουν και φυσικά στην αυτονομία που προσφέρουν.

[Πηγή: Reuters]

(Visited 1 times, 1 visits today)
By