Τετάρτη, 17 Αυγούστου, 2022

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Ποιος είναι ο πραγματικός κίνδυνος που διατρέχουν

Η ταξινόμηση του λιθίου ως τοξίνη, κάτι που προωθείται από συγκεκριμένους κύκλους μέσα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενδέχεται να γίνει η αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Οι κατασκευαστές μπαταριών προειδοποιούν την ΕΕ σχετικά με το λίθιο και την πιθανή του ταξινόμηση ως τοξίνη που θα αλλάξει τις ισορροπίες στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Προειδοποιητικό «καμπανάκι» από τους παραγωγούς του λιθίου που χρησιμοποιείται για την παραγωγή των μπαταριών, οι οποίοι βλέπουν την προοπτική της ταξινόμησής του ως τοξίνη να γίνεται τροχοπέδη στην αναπτυσσόμενη βιομηχανία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Αυτό, διότι το λίθιο είναι βασικό συστατικό για τις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενώ ταυτόχρονα χρησιμοποιείται ευρέως σε φαρμακευτικά προϊόντα, βιομηχανικά λιπαντικά και άλλα ειδικής χρήσης αντικείμενα.

Το όλο θέμα ξεκίνησε από μια πρόταση που εξετάζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτόν τον μήνα, βάσει της οποίας το λίθιο θα ταξινομείται στην υψηλότερη κατηγορία αναπαραγωγικών και αναπτυξιακών τοξινών, σύμφωνα με κάποιες μελέτες σε ανθρώπους που πραγματοποιήθηκαν τις δεκαετίες του 1980 και του 1990.

Αυτό θα μπορούσε να φέρει περιορισμούς στη χρήση των παραγώγων του λιθίου και να μειώσει τις επενδύσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Μια τέτοια εξέλιξη, σύμφωνα με το newsauto, θα επιβάρυνε οικονομικά τη χρήση του λιθίου για την παραγωγή των μπαταριών αλλά και την τιμή του τελικού προϊόντος που δεν είναι άλλο από το αυτοκίνητο, θα ήταν ένα καίριο πλήγμα στην αγορά.

Μέχρι τώρα, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία πως η αλλαγή στην ταξινόμηση του λιθίου, δεν θα γίνει τελικά και η αυτοκινητοβιομηχανία δεν θα έχει να «παλέψει» με μια ακόμα «αναποδιά» μετά τις αναταραχές που έχει προκαλέσει η έλλειψη των ημιαγωγών και η αναστάτωση στις εφοδιαστικές αλυσίδες.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By