Τρίτη, 30 Απριλίου, 2024

«Κάτι τρέχει» με την εταιρική κοινωνική ευθύνη στα Starbucks

Ένα περιστατικό το οποίο χαρακτηρίστηκε ως «ρατσιστική συμπεριφορά» στα Starbucks στα μέσα της άνοιξης ήταν αρκετό για να κινητοποιήσει ολόκληρη την πολυεθνική επιχείρηση προκειμένου να αναλάβει εκτενή δράση κατά των διακρίσεων και της βίας στο πλαίσιο της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Ήδη πριν από λίγες ημέρες πάνω από 8.000 καταστήματα της αλυσίδας έκλεισαν και 175.000 baristas συμμετέχουν σε εκπαιδευτικό σεμινάριο για να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των μαγαζιών, μετά το περιστατικό στη Φιλαδέλφεια με τη σύλληψη δύο ανδρών.

Οι δύο μαύροι άνδρες είχαν θεωρηθεί ως ύποπτοι επειδή κάθονταν σε μαγαζί της αλυσίδας στη Φιλαδέλφεια χωρίς να έχουν παραγγείλει κάτι. Η διεύθυνση θεώρησε ύποπτη τη συμπεριφορά τους και κάλεσε την αστυνομία ενώ το περιστατικό καταγράφτηκε σε βίντεο το οποίο έκανε το γύρο του κόσμου και προκάλεσε έντονες αντιδράσεις.

Η επιχείρηση αντιλαμβανόμενη την επίδραση που μπορεί να έχει μια τέτοια συμπεριφορά στην κοινή γνώμη έλαβε αμέσως τα απαραίτητα μέτρα.

Όπως υποστηρίζει ο Aaron Allen, επικεφαλής της συμβουλευτικής επιχείρησης Aaron Allen and Associates τα Starbucks έπρεπε να προβούν σε συγκεκριμένες ενέργειες μετά το περιστατικό καθώς η κοινωνική αποδοχή είναι εξίσου σημαντική με το να προσφέρει μια εταιρεία ένα τέλειο φλιτζάνι καφέ.

Στις ΗΠΑ, το σύστημα αξιών ων επιχειρήσεων θεωρείται ότι διέπεται από σεβασμό της θρησκευτικής και πολιτικής ελευθερίας. Πολλές επιχειρήσεις υιοθετούν κάποιες βασικές αρχές προς αυτή την κατεύθυνση, ωστόσο πουθενά δεν διδάσκεται το πως θα πρέπει να φέρονται στους πελάτες, ούτε καν στις σχολές τουριστικών επαγγελμάτων, σημειώνει ο Allen.

Κατ” επέκταση, όπως τα Starbucks εκπαιδεύουν το προσωπικό τους να ετοιμάζει τον τέλειο καφέ, έτσι πρέπει να το εκπαιδεύσουν και για να συμπεριφέρεται στους πελάτες με τον κατάλληλο τρόπο.

«Οι μάρκες (το brand) και οι υπάλληλοι βρίσκονται στην ίδια γραμμή και όταν δεν ευθυγραμμίζονται, τότε ξεσπά κρίση», αναφέρει ο Mark Macias, ιδρυτής της Macias PR.

Με πληροφορίες στο CNBC

By